TEST: Citroen C4 Cactus Shine BlueHDi 100 S&S BVM

0
821
Novi C4 Cactus ima gene crossovera, što pokazuje udaljenost podnice od podloge od 15 cm (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Nakon lansiranja Citroëna C3 u 2017. godini te SUV ofanzive početkom 2018. sa C3 Aircross, Citroën je zakoračio u novu fazu razvoja strategije predstavljajući svoju najnoviju kompaktnu limuzinu s petoro vrata – novi C4 Cactus.
Ovaj Citroënov novitet – koji je sredinom maja 2018. u turističkom Etno selu Čardaci kod Viteza premijerno predstavljen i uveden na tržište Bosne i Hercegovine – donosi dašak svježine u segment limuzina spojem jedinstvenog karaktera modela C4 Cactus i udobnosti u skladu s odlikama modela C4.
Novi C4 Cactus (u što se ekipa poslovnog portala Profitiraj.ba mogla uvjeriti proteklih dana tokom testne vožnje ovog vozila) provjereni 4-cilindraš omogućava pristojan temperament i uvjerljiva međuubrzanja uz prosječnu potrošnju nešto više od 5 litara.
Koristeći tehnološko nasljeđe povezano s hidrauličkim ovjesima Citroen (prvi u Evropi) u novi C4 Cactus uvodi ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) kojima se ublažavaju neravnine na cesti a dodatnu udobnost u vožnji pružaju i nova jedinstvena sjedala Advanced Comfort.

PHC ovjes

Princip djelovanja PHC ovjesa je potpuno jednostavan. Dok klasični ovjes čine amortizer, opruga i mehanički graničnik, ovjes kojeg je razvio Citroën ima i dodatna dva hidraulična graničnika, jednog za rastezanje i drugog za kompresiju.
Tokom testne vožnje – a naročito u vožnji po gradskim ulicama koje su sve češće ‘opremljene’ ležećim policajcima i drugim izbočinama (šahtovi, rupe oko trmavajskih šina i slično) – uvjerili smo se da ovakav sistem ovjesa ima brojne prednosti. Doduše, u vožnji cestom s većim procentom krivina (na primjer put prema Foči ili kanjonu Tare) te činjenicom da je C4 Cactus ipak relativno lagan automobil, premekan ovjes u nekim situacijama može zasmetati vozačima naviklim na nešto krući ovjes.
Pri tome ipak treba naglasiti dobru upravljivost C4 Cactusa zahvaljujući dobroj ‘komunikaciji’ volana i pneumatika bez obzira na vrstu cestovne podloge te se uz dobre i učinkovite kočnice lako može voziti u visokom ritmu. U vožnji smo poželjeli možda jedino kraći hod 5-stepenog ručnog mjenjača (inače često naglašavanu manu PSA-ovih modela), mada treba istaći da je ručni 5-stepeni mjenjač dobra mjera u kombinacija ‘žilavog’ dizelaša s 1560 kubika i 99 KS, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 11,8 sekundi.
Iako su performanse C4 Cactusa prilagođene gradskoj vožnji, za naš ukus motorizacija je sasvim solidna i na otvorenoj cesti /autoputu. Pri 130 km/h motor se vrti manje od 2500/min, što je za dizelaša prilično dobro, a nakon što se u petom stepenu prenosa pritisne gas, motor sasvim solidno grabi naprijed. Uz sve to, na testu (grad-otvorena cesta) smo imali u prosjeku potrošnju od 5,3 litara, tako da se u umjerenijim okolnostima i kontrolisanom vožnjom može spustiti potrošnja na 5 litara.
Novi C4 Cactus s optimiranom konstrukcijom temeljenom na platformi PF1 Grupe PSA ističe se novim širokim i izražajnim prednjim krajem, preoblikovanim bokovima te naglašenim i uglađenim stražnjim krajem s novim LED svjetlima i 3D efektom.
Njegov dugi međuosovinski razmak od 2,60 m i kratki prevjesi jamče kompaktne dimenzije kako bi automobil ostao okretan i lako upravljiv, istodobno nudeći prostornost koja se očekuje u tom segmentu.
S umjerenim vanjskim dimenzijama (dužina 4,17 m, širina 1,71 m i visina od 1,48 m) novi C4 Cactus ima gene crossovera, što pokazuje udaljenost podnice od podloge od 15 cm.
C4 Cactus ističe vizualne elemente tipične za Citroën, kao što su elementi Airbump na donjem dijelu vrata, zaštitne obloge za blatobrane i na donjem dijelu karoserije (koji su najčešće skloni oštećenjima što smanjuje troškove održavanja). Ventilacijski otvori na prednjem i stražnjem odbojniku naglašavaju dojam široke siluete i ističu njezinu aerodinamičnost.

Personalizacija

Novi C4 Cactus nudi 31 kombinaciju vanjske personalizacije uz devet boja karoserije (bijela Banquise, crna Obsidien, siva Platinium i siva Acier, crvena Aden, maslinastosmeđa Olive Brown, plava Emeraude Blue, bijela Perle Nacré, ljubičasta Deep Purple) te četiri kolor paketa koji sadrže elegantne dodatke u bojama: Glossy Black, Silver Chrome, Anodised White i Anodised Deep Red.
Kako bi otišao korak dalje u personalizaciji, nudi se i izbor od pet aluminijskih naplataka: Square 16″ sivi i Square 16″ crni, jednostavni i elegantni, ali i Cross 17″ crni, dvobojni crni Cross 17″ i dvobojni bijeli Cross 17″, a posljednja su dva sjajna za još luksuzniji i vizualno dojmljiviji izgled.
Dodatno, novi C4 Cactus u okviru tri paketa unutarnjeg uređenja (Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Red) donosi sjedala Advanced Comfort, kao svjetsku premijeru. Sjedišta na prednjim sjedalima i stražnjoj klupi obložena su pjenom debljom za 15 mm koja je strukturirana tako da sjedala budu vizualno i fizički udobna. Udobnost je, dakle, u prvom planu, mada neki putnici straga mogu zamjeriti što se stražnja stakla ne spuštaju, nego se otvaraju kao šiber.
Takođe, C4 Cactus donosi i sasvim novu generaciju zvučne izolacije i opreme, a posjeduje osim tehnologije za povezivost i brojne sisteme za pomoć u vožnji (automatsko kočenje u nuždi Active Safety Brake, prepoznavanje znakova ograničenja brzine, upozorenje na nenamjerno prelaženje crte AFIL, Park Assist za lakše i sigurnije parkiranje, kamera za vožnju unatrag, svjetla za maglu s bočnim osvjetljenjem, otključavanje i pokretanje vozila bez ključa…)
U unutrašnjosti novi C4 Cactus ima nisko postavljenu armaturnu ploču na kojoj se ističe centralni dodirni tablet i potpuno digitalna instrumentna ploča s prikazom najvažnijih podataka. Potpuno digitalno sučelje nudi umreženo vozačevo mjesto s komandama postavljenima oko serijski dostupnog dodirnog tableta od 7″ s kapacitivnim zaslonom.
Prtljažnik novog C4 Cactusa je vrlo praktičan zahvaljujući kockastim oblicima, što olakšava utovar predmeta. Uparen je sa stražnjom klupom sklopivom u omjeru 1/3 – 2/3, prtljažnik ima zapreminu od 358 litara, koja se može povećati do 1.170 litara kada se u cijelosti spusti naslon stražnje klupe.

Ekonomični i ekološki motori

Novi C4 Cactus u ponudi ima motore najnovije generacije s vrhunskim tehnološkim rješenjima. Opremljen je s benzinskim motorima PureTech s najnovijim tehnologijama koje omogućuju reaktivnost i umjerenu potrošnju i emisije (nagrada International Engine of the Year 2015., 2016. i 2017. za izvedbe s turbopunjačem PureTech 110 i PureTech 130), te s ekonomičnim i ekološki prihvatljivim dizelskim motorima BlueHDi. Mi smo testirali dizelski Citroen C4 Cactus sa opremom Shine koji je pogonio motor BlueHDi 100 S&S BVM sa normom Euro 6.
Što se tiče aktuelnih cijena novog C4 Cactusa na tržištu BiH najjeftiniji je model s benzinskim PureTech 110 S&S BVM6 motorom (81 kW/110 KS, motor 1199 ccm), uparen s ručnim mjenjačem, do registracije košta oko 26.900 KM. Za najskupljeg benzinca s motorom PureTech 110 S&S i automatskim 6-stepenim mjenjačem i opremom Shine treba do registracije izdvojiti oko 34,5 hiljada KM.
C4 Cactus s dizelskim BlueHDi 100 motorom (73 kW/100 KS; 1499 ccm), S&S, s ručnim mjenjačem i opremom Feel na bh. tržištu prodaje se po cijeni od 29,7 hiljada KM, dok za isti model, s opermom Shine kojeg smo imali priliku testirati cijena do registracije iznosi oko 32,4 hiljade KM. Inače, testni C4 Cactus sa paketom opreme Shine imao je dodatnu opremu uključujući i kameru za vožnju u rikverc te 17 inčne alu felge Cross, što je cijenu vozila podiglo na 35,3 hiljade KM, mada je ipak konačna cijena (sa popustom) iznosila oko 32,8 hiljade KM. Što se tiče dizelske ponude najskuplji je model BlueHDi 120 (88 kW/120 KS, 1499 ccm, S&S EAT6) sa Shine opremom koji sa uračunatim PDV-om košta oko 37 hiljada KM.

SERIJSKA OPREMA: ABS/REF/AFU/ESP/ASR; prednji zračni jastuci za vozača; prednji zračni jastuci za suvozača u stropu, sa mogućnošću deaktivacije; bočni zračni jastuci za putnike u prvom redu; zavjesasti zračni jastuci, kontrolna lampica za nepričvršćene sigurnosne pojaseve; detektor niskog pritiska u gumama, Hill Assist; ISOFIC (2x) u drugom redu; indikator promjene stepena prijenosa, set za popravak guma, zadnji parking senzori; prednje maglenke s funkcijom statičkog osvjetljenja pri skretanju; parkirni senzori sprijeda, 7″ ekran na dodir; radio MP3, 6 zvučnika; Bluetooth, USB i 12V; Citroën Connected NAV 3D navigacija; Mirror Screen; klima uređaj; naslon stražne klupe djeljiv u omjeru 1/3 – 2/3; servo volan; volan podesiv po visini i dubini; električno sekvencijalno pomicanje prednjih stakala; električno podesivi i grijani vanjski retrovizori; Magic Wash (prskalice ugrađene u metlice brisača); osvjetljenje prednjeg i zadnjeg prostora za putnike; daljinski upravljač sa 3 komande (centralno zaključavanje); tempomat i limitator brzine; po visini podesivo vozačevo sjedalo; Progressive hydraulic cushions ™ (Ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima); vozačevo sjedalo podesivo u lumbarnom djelu.
PAKET AUTO : Automatski klima uređaj; automatski prednji brisači; automatsko paljenje svjetala; unutrašnji fotosenzibilni retrovizor; po visini podesivo suvozačevo sjedalo; rešetka za dovod zraka sa krom obrubom; umetak ispod farova u sjajnoj crnoj boji; ručice na vratima u boji karoserije; kućište vanjskih retrovizora u sjajnoj crnoj boji; stub okvira vjetrobranskog stakla u sjajnoj crnoj boji; etiketa za gornji dio zadnjeg ugla vozila u sjanoj crnoj boji; etiketa za donji deo stražnjeg ugla vozila u sjajnoj crnoj boji sa napisom Cactus; dekorativni profil spojlera u sjajnoj crnoj boji.
PAKET U BOJI GLOSSY BLACK : Airbump® i prednje maglenke sa umetkom u sjajnoj crnoj boji; dodatno zatamnjena zadnja stakla; 16″ aluminijske felge Square u sivoj boji; siva unutrašnjost Mica Grey; središnja visoka konzola sa dekoracijom u sjajnoj crnoj boji; zatvoren pretinac na kraju središnje konzole; multifunkcijski kožni volan sa umetkom u satin boji; ručna parkirna kočnica u koži; armaturna ploča u boji siva Delice sa posebnom ukrasom na gornjem dijelu armaturne ploče ‘Top Box’; ručica mjenjača u koži sa krom.

OPCIJSKA OPREMA:
Paket pomoći za vozača – 1.032 KM
Paket u boji Anodished White: detalji u bijeloj boji – 0 KM
Kamera za vožnju unazad – 675 KM
Otključivanje i pokretanje vozila bez ključa – 600 KM
17″ dvobojne aluminijske felge Cross crno–siva – 581 KM

Cijena osnovnog modela: 32.449,00 KM

Cijena opcija: 2.888,00 KM
Cijena sa opcijama: 35.337,00 KM
Cijena sa popustom: 32.863,41 KM

Kompletnu cjenovnu ponudu novog C4 Cactusa možete vidjeti ovdje

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: BlueHDi 100 BVM
Broj cilindara/ventila: 4 / 8
Zapremina: 1.560 cm3
Maksimalna snaga: 73 kW (99 KS) pri 3.750 o/min
Maksimalni obrtni moment: 254 Nm pri 1.750 o/min
Norma o zaštiti okoliša: Euro 6
Stop&Start sistem
Mjenjač: ručni 5 stepeni
Ovjes: MacPherson , ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima (osim za Pure Tech 82)
Prednje /zadnje kočnice: diskovi / bubnjevi
Gume: 205/55 R 16 ili 205/50 R17
Naplaci: aluminijski
Zapremina prtljažnika: 358 do 1.170 l
Masa praznog vozila/nosivost: 1.075/545 kg
Najveća brzina: 185 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,8 s
Potrošnja tvornički podaci (grad, van grada, kombinovano): 4,4, 3,4 i 3,8 l/100 km
Potrošnja na testu (prosjek): 5,3 l/100 km
Zapremina rezervoara: 45 l
Emisija CO2: 99 g/km
Dužina: 4.170 mm
Širina: 1.714 mm (bez retrovizora)
Visina: 1.480 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.595 mm

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here