TEST: Citroën C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8

Testirana Citroenova inačica bila je najsnažnija - plug-in hibrid od 225 KS. C5 X u ovoj kombinaciji, kroz benzinski sklop donosi 180 KS a elektromotor 110 KS

0
465
Novi Citroën C5 X je kombinacija prostrane limuzine, karavana te povišenog položaja koje nude SUV modeli

Piše: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba

Novi redizajnirani Citroën C5 X, koji je svjetsku premijeru imao u aprilu 2021. godine a na tržište Bosne i Hercegovine uveden prije osam mjeseci, predstavlja spoj elegancije limuzine, dinamičnosti karavana i podignutog položaja SUV-a. Osim modernosti i inovacije, u centar pažnje i dalje postavlja udobnost koja je karakterna odlika marke Citroën.
U cilju osiguranja moderne električne mobilnosti, C5 X osim PureTech benzinskog 1,2 litarskog motora sa 96 kW/130 KS i 1,6-litarskog snage 132 kW/180 KS, nudi i priključni hibridni motor koji kombinovano razvija čak 225 konjskih snaga.
Upravo taj model, koji je baziran na PSA grupacijskoj EMP2 platformi, imali smo priliku nedavno testirati a uparen sa automatskim 8-stepenim mjenjačem EAT8 funkcionisao je besprijekorno. Električni pogon omogućuje brzinu do 135 km/h uz 0 g/km emisija CO2, što znači da se mogu s njim obaviti svakodnevna uobičajena putovanja.
Bazni motor C5 X je 1,6 litreni turbo benzinac sa 180 KS pri 6.000 okr/min i 250 Nm okretnog momenta već pri 1.750 okr/min, koje potpomaže električni motor snage 110 KS (81 kW) pri 2.500 okr/min. Napaja se iz baterije kapaciteta 12,4 kWh, koja je smještena u podu prtljažnika što je nešto smanjila osnovnu zapreminu prtljažnika hibrida na 485 u odnosu na 545 litara kod benzinskog modela.
Ovaj automobil težak oko 1,8 tone ima respektabilne pefomanse i ubrzava do 100 km/h za 7,9 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 233 km/h.
Pomoću prekidača na središnjoj konzoli možete birati između četiri načina vožnje: sport, hibrid, komfort i električni. Kontrola aktivnog ovjesa Citroën Advanced Comfort® kontinuirano se prilagođava svakom načinu vožnje. Sport mod osigurava dinamične performanse zahvaljujući elektromotoru koji pospješuje rad benzinskog agregata pa zajedno postižu snagu od 225 KS. Aktivni ovjes Citroën Advanced Comfort® stoga je krući radi boljeg prianjanja uz cestu. Komfort režim temelji se na načinu vožnje Hybrid, ali osigurava dodatnu fleksibilnost zahvaljujući aktivnom ovjesu Citroën Advanced Comfort. U hibridnom režimu vožnje vozilo automatski kombinira električni motor i benzinski motor i postiže optimalnu učinkovitost.
Električni pogon namijenjen je prvenstveno za gradsku vožnju, gdje se najveće uštede i prave. Međutim, fabrički deklarisani domet baterije u optimalnim uslovima je do 55 km po WLTP ciklusu (ovisno o opcijama ugrađenim u automobil i stvarnim uvjetima upotrebe), mada na našem testu domet nije bio veći od 40-ak kilometara. To praktično znači potrebu punjenja baterije svakog dana nakon dnevne gradske vožnje, što vam može ‘ići na živce’ jer trebate izdvojiti od 2-3 h odnosno do 7 sati punjenja (ovisno o punjaču) pod uslovom da pronađete u gradu slobodno mjesto u javnim punionicama sa priključkom na opcijski punjač od 14 ili 16 A (punionice snage 100 kw nisu kompatibilne s C5 X Hybridom), ili pak da to po mogućnosti radite na kućnom punjaču (8 A), iako to cjenovno nije neka veća stavka (u prosjeku oko 3 KM).
Novi Citroën C5 X Hybrid ističe se zbog izuzetno jednostavnog punjenja. Na poklopcu priključka za punjenje na zadnjem lijevom dijelu vozila nalazi se svjetleća dioda koja omogućuje korisniku praćenje postupka punjenja, što se također može vidjeti daljinski u aplikaciji My Citroën. Na digitalnoj instrument tabli moguće je prikazati nivo napunjenosti ili domet, a može se pristupiti i indikatoru snage i protoku energije. Dodajmo i da garancija na bateriju novog Citroëna C5 X Hybrid važi 8 godina odnosno 160.000 kilometara za 70% kapaciteta napunjenosti.
Tokom testa, uz povremeno korištenje Brake moda radi prikupljanja energije za bateriju prilikom kočenja i usporavanja, punili smo u nekoliko navrata Litij-ionsku bateriju (12,4 kWh) do 100% napunjenosti i rezultat je pokazao da je maksimalni domet u e-vožnji oko 40 km, dok je maksimalni domet u kombinaciji sa punim rezervoarom (40 l benzina) i elektro režima vožnje na otvorenoj cesti do 600 km. Inače, tokom testne vožnje prosječna potrošnja benzina u različitim režimima vožnje iznosila je oko 6,4 l/100 km.
Razvoju novog modela C5 X je prethodilo istraživanje tržišta koje je pokazalo da kupci u D segmentu imaju podjednak interes za limuzinama, karavanima i crossoverima. Upravo taj koncept preuzimanja karakteristika tri različita tipa vozila objašnjava X u imenu, dok prepoznatljiv izgled prvenstveno otkrivaju prednji i stražnji kraj s dominantnim chevron motivom vidljivim u obliku svjetala, maske, kao i detalja vidljivih izvana i iznutra.
Vozač u C5 X, s točkovima velikog promjera s 19-inčnim felgama, ima povišen položaj u vožnji radi boljeg nadzora stanja na cesti, a to je obilježje koje kupci SUV-ova iznimno cijene. Citroen C5 X je dug 4.805 mm, širok 1.815 mm odnosno 2.062 mm s retrovizorima i visok 1,485 mm. Međuosovinsko rastojanje mu je 2,785 mm i nudi izvrsnu prostranost u stražnjem dijelu vozila, a razmak od tla je oko 20 cm.
C5 X ima novi svjetlosni potpis u obliku slova V sprijeda i straga. Svjetlosni sklop sastoji se od LED prednjih svjetala u cijeloj gami. Budući da je potpis vidljiv i danju i noću, njime se dodatno naglašava neobična silueta modela C5 X.
C5 X ima pozamašan unutrašnji prostor i putnicima pruža ugodnost zahvaljujući udobnim sjedištima Advanced Comfort (mada im nedostaje bočna i stražnja podrška – op.aut.), dok aktivni ovjes programa dodatno ublažava sve faze u vožnji. Posebna je pozornost posvećena akustici, odabirom višeslojnih prednjih i stražnjih stakala koja izoliraju zvuk te pružaju izuzetnu izolaciju od vanjske buke.
C5 X ima novo povezivo i intuitivno komunikacijsko sučelje koje je zahvaljujući sistemu widgeta u potpunosti podesivo po želji. Omogućuje pregledavanje omiljenih aplikacija i sadržaja na instrument tabli i 12-inčnom ekranu na dodir, iako njegovo savladavanje zahtijeva malo vježbe. Korištenje glasovne navigacije će olakšati stvari.
C5 X se također može pohvaliti vrhunskom tehnologijom koja vožnju čini još sigurnijom i zabavnijom. Osim 7-inčne digitalne instrumentne ploče, ispred vozača nalazi se i prošireni 21-inčni head-up zaslon koji projicira u vozačevo vidno polje korisne informacije o vožnji ispred vjetrobranskog stakla. Dodajmo i da se head-up zaslon podešava pomoću tipke za upravljanje retrovizorom kod vozačevih vrata.
Citroën C5 X ima brojne funkcije aktivne potpore u vožnji, među kojima izdvajamo automatsko kočenje u nuždi (Active Safety Brake), upozorenje na opasnost od sudara, prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, line asistent s korekcijom saobraćajne trake, mrtvi ugao s funkcijom upozorenja i po potrebi korekcije putanje vožnje. Vozaču će od velike pomoći biti i Top Rear Vision kamera za vožnju unazad, te odlična navigacija u 3D obliku…
U skladu sa navedenim, usklađena je i cijena modela C5 X. Novi Citroën C5 X je u BiH dostupan počev od 72.260 KM koliko sa PDV-om košta model sa 1.2 PureTech motorom od 130 KS i sa Feel Pack paketom opreme, dok je maloprodajna cijena (sa PDV-om) hibridnog modela sa 225 KS i paketom opreme Shine 94.928 KM. C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8 košta 98.670 KM, dok je za testni C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8 sa dodatnom opremom (uz cjenovni popust) potrebno izdvojiti oko 111 hiljada KM.
Očigledno, elektrika i novi automobilski trendovi formiraju i nova pravila i vrijednosti. Pa ko voli nek’ izvoli!

Cijena osnovnog C5 X Hybrid modela bez opcija: 109.793 KM
Cijena testnog modela sa opcijama: 114.431 KM
Cijena testnog modela sa popustom: 110.998 KM*
*Ponuda važila do 30.04.2023.

Opcije:
– Metalik boja Crna Perla Nera (1.510 KM)
– Grijano vjetrobransko staklo (755 KM)
– Ugrađeni punjač 7,4 kW (1.079 KM)
– Uzdužni krovni nosači u sjajnoj crnoj boji (431 KM)
– Kabel za punjenje načina 3 za punjenje na stanici Wallbox (32 A) (863 KM)

Aktuelni cjenovnik modela Citroën C5 X možete vidjeti ovdje