TEST: Citroën SUV C5 Aircross Shine 2.0 BlueHDi 180, EAT8

Novi C5 Aircross SUV dolazi sa širokom ponudom snažnih motora Euro 6.2 sa 6-stepenim ručnim ili 8-stepenim automatskim mjenjačem, te vrhunskih sistema za pomoć u vožnji, sa 20 tehnologija za sigurnost, udobnost i pojednostavljenu vožnju

0
112
Testirali smo novi C5 Aircross SUV, dvolitreni dizelaš sa 130 kW/178 KS konjskih snaga

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Inspiriran Citroën Aircross konceptom, novi C5 Aircross koji smo ovih dana imali priliku testirati na cestama u BiH, nastavlja s Citroënovom (dio francuske automobilske PSA grupacije) SUV ofanzivom nakon uspješnog lansiranja C3 Aircrossa u 2017. godini.
Opremljen benzinskim i dizelskim motorima od 130 do 180 KS i novim automatskim mjenjačem EAT8 (uskoro će biti u ponudi i Plug-in Hibrid, PHEV) novi C5 Aircross izdvaja se kao najudobniji SUV u svom segmentu, zahvaljujući dvjema ekskluzivnim inovacijama marke Citroën: ovjesu s progresivnim hidrauličnim graničnicima i sjedištima Advanced Comfort.

Moderan dizajn i udobnost

Novi C5 Aircross proizveden je u Francuskoj u tvornici Rennes-La Janais i usklađen je s posljednjim modelima marke. Ovaj SUV uistinu ima francuski šmek – dizajn i udobnost. Naravno, to ima i svoju cijenu, ali o tome ćemo na kraju teksta.
Dakle, radi se o modelu koji ponosno nosi inovativnu PSA tehnologiju konstrukcije ovjesa sa progresivnim hidrauličnim graničnicima pomoću kojih se ublažavaju neravnine i rupe na cesti. Dok klasičan ovjes čine amortizer, opruga i mehanički graničnik, ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima ima i dodatna dva hidraulična graničnika, jedan za rastezanje i drugi za kompresiju. Prvi ima funkciju povratnog udara, a drugi kompresije. Kod snažnije kompresije i snažnijeg rastezanja pomicanje progresivno usporavaju i time sprečavaju nagla zaustavljanja na kraju hoda. Kod blage kompresije i blagog rastezanja graničnici ublažavaju vibracije sa ceste.
Prednja sjedala su sa podesivom visinom a stražnja klupa donosi mogućnost pomicanja svakog od tri pojedinačna sjedala prema naprijed ili nazad. S njihovim pozicioniranjem mijenja se i inače vrlo raskošna veličina prtljažnog prostora koja se kreće od od osnovnih 580 do 720 litara (sa preklopljenim zadnjim sjedištima do 1.630 litara).
C5 Aircross također nudi brojna mjesta za odlaganje, sa središnjim naslonom za ruke koji prekriva rashladni dio, zatim dio za odlaganje u prednjem dijelu središnje konzole koji je opremljen dijelom za bežično punjenje pametnih telefona, a od velike koristi su i pretinci za odlaganje u vratima.
Sa dužinom od 4,50 metra, širinom od 1,97 m i visinom od 1,69 m, novi C5 Aircross ima unikatan Citroën karakter: Airbump, velike točkove promjera 720 mm, udaljenost od tla 230 mm, lim praga, blatobranske štitnike, krovne nosače i veliki broj mogućnosti personalizacije izgleda – 30 vanjskih kombinacija boja i dizajna te sedam boja karoserija (Polar White, Pearl Black, Platinum Grey, Steel Grey, Volcano Red, Tijuca Blue, Opalescent White).
Konačno, sa 20 tehnologija za pomoć u vožnji i 6 tehnologija povezivanja, ovo je zaista SUV nove generacije.

Zadovoljavajuća potrošnja goriva

Testni, dvolitreni dizelaš sa 130 kW/178 KS konjskih snaga i okretnim momentom od 400 Nm pri 2000/min jako je zahvalna i pouzdana mašina. Jednako je solidan i Aisin 8-stepeni automatski mjenjač pa cijeli taj paket automobil teži od 1,5 tone pogoni bez imalo muke i doseže 211 maksimalnih (tvornički deklarisanih) kilometara na sat uz ubrzanje od 8,6 sekundi do 100 km/h.
Nije zgoreg napomenuti i da potrošnja goriva zadovoljava: tokom sedmodnevnog testa C5 Aircross prosječna potrošnja goriva iznosila je 6,8 l/100 km. Doduše, to je nešto više od tvornički deklarisane potrošnje goriva (grad 5,3 l, otvorena cesta 4,6 l, kombinovano 4,8 l/100 km), ali te omjere u realnoj vožnji na cestama u BiH uistinu je teško postići. Inače, zapremina rezervoara za gorivo je 53 litre.
C5 Aircross u vožnji je stabilan i bez poteškoća spreman je i za ozbiljnija preticanja. Komande izvršava precizno, dok opreza ipak treba imati u zavojima mada nema pretjeranog naginjanja SUV karoserije, a ni neprijatnih iznenađenja sa zadnje polukrute osovine. U opciji nema 4×4 pogon i to je na izvjestan način nadomješteno sistemom Grip Control s nekoliko radnih programa za optimalno prijanjanje prednjih pogonskih točkova na podlogama (snijeg, blato, pijesak…).
Sve pohvale i za kočioni sistem: naprijed samoventilirajući diskovi, a nazad disk kočnice.
Interijer ovog Citroenovog SUV-a je uistinu prostran i u paketu opreme Shine sa odabirom boja i kvalitetnih materijala izuzetno dobro ušminkan. Široka i visoka središnja konzola, udobna sjedala postavljena na visinu, kako bi se stvorio osjećaj kontrole nad putevima, kao i odabir boja i materijala, dodatno stvara osjećaj sigurnosti i luksuza u unutrašnjosti.
Na vozačevoj strani je digitalna TFT instrument table s promjenjivom konfiguracijom i dodirnim zaslonom od 8 inča. C5 Aircross nudi 20 sistema za pomoć u vožnji, uključujući Highway Driver Assist, sistem za autonomnu vožnju od drugog nivoa opremljenosti ili Grip Control s funkcijom Hill Assist Descent, kao i šest tehnologija za povezivost, uključujući bežično punjenje pametnog telefona.

Zvučno izoliran putnički prostor

Novi C5 Aircross kreiran je tako da osigura izolaciju buke, sa smanjenim ulaskom zvukova sa puta ili od vjetra, zahvaljujući višeslojnim prednjim staklima dvostruke debljine i izolacijskog sloja, što putnicima osigurava izvrsnu izolaciju od ceste. Poseban akcent stavljen je na zvučnu izolaciju motornog prostora.
U cilju postizanja optimalne udobnosti za putnike, novi Citroën C5 Aircross također nudi sistem pročišćavanja zraka u kabini, AQS, što znači ‘Air Quality System’ (sistem kvalitete zraka), koji otkriva vanjska zagađenja zraka i filtrira ih automatski podešavajući način cirkuliranja u kabini.

Motori

Novi C5 Aircross SUV nudi veliki broj efikasnih i snažnih motora Euro 6.2 sa 6-stepenim ručnim mjenjačem ili 8-stepenim automatskim mjenjačem. U ponudi su dva benzinska motora: PureTech 130 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i PureTech 180 S&S sa 8-stepenim automatskim mjenjačem. U dizelskoj varijanti su motori BlueHDi 130 sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, BlueHDi 130 S&S sa 8-stepenim automatskim mjenjačem i BlueHDi 180 S&S sa 8-stepenim automatskim mjenjačem posljednje generacije EAT8 (Efficient Automatic Transmission) s načinom upravljanja Shift and Park by Wire za još bolju učinkovitost i više udobnosti u vožnji. Zahvaljujući dvjema dodatnim brzinama osigurava čak do 7% nižu potrošnju goriva u usporedbi s mjenjačem EAT6, a dvije dodatne brzine optimiziraju promjenu brzina i osiguravaju tekuće mijenjanje brzina.
Naš testni C5 Aircross pokretao je snažni dizelski dvolitarski četverocilindarski motor sa 178 KS i 400 Nm obrtnog momenta, koji do ‘stotke’ ubrzava za manje od devet sekundi uz maksimalnu brzinu od 211 km/h.
Inače, snažniji dizelski motori nude se isključivo u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim mjenjačem koji dolazi iz renomirane kompanije Aisin i radi izvanredno, bez trzaja i zadrške. Za entuzijaste, tu su i polugice ispod upravljača za ručnu izmjenu stepeni prijenosa.

Cijene

Na kraju da pomenemo i cijene. Ovako elitno iskombinirana opcija s najjačim paketom opreme ukupnom cijenom premašuje 64 hiljade KM, što nije malo za prilike u BiH. Ali s obzirom na brojne opcije – automatski 8-stepeni mjenjač, sisteme pomoći u vožnji (i dosta toga što ruku na srce i ne trebate – op.aut) – ovaj je SUV moguće konfigurirati i sa znatno povoljnijom cijenom. Uostalom, kod autodilera tokom akcija moguće je vozilo dobiti i sa promotivnim cjenovnim popustom. Primjer je testni C5 Aircross 2.0L BlueHDi 180 sa paketom opreme Shine, koji sa promotivnim popustom košta 61.544 KM što je znatno manje u odnosu na cijenu (sa dodatnim opcijama) od 67.260 KM.
Inače, novi SUV C5 Aircross je na tržištu Bosne i Hercegovine premijerno predstavljen početkom 2019. i od tada se nalazi u prodaji. Cijena (do registracije) benzinskog modela PureTech snage 130 KS i s 6-stepenim ručnim mjenjačem je počev od 44.078 KM, dok najjeftiniji dizelski 1,5-litarski HDi sa 130 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem (opremljen paketom Live) košta 46.892 KM. Oni koji žele bogatiji paket opreme (Feel) trebaju doplatiti oko 2.700 KM, a za najluksuzniji paket Shine potrebno je doplatiti oko 9.300 KM.
Inače, najskuplji benzinski model je Shine PureTech 180 S&S EAT8 koji do registracije košta 61.428 KM, dok je najskuplji dizelaš Shine BlueHDi 180 S&S EAT8 sa cijenom od 64.242 KM.

Kompletan cjenovnik i specifikacije novog SUV-a C5 Aircross na tržištu BiH možete vidjeti ovdje

Testni Citroën C5 Aircross Shine 2.0 BlueHDi 180 EAT8
Cijena osnovnog dizelskog modela: 64.242 KM
Cijena opcija: 3.019 KM
Cijena sa opcijama: 67.261 KM
Cijena testnog modela sa promotivnim popustom: 61.543,82 KM

Specifikacije: C5 Aircross Shine 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT8
Motor: dizel, 4 cilindra, 16 ventila, turbopunjač
Zapremina: 1.997 ccm
Najveća snaga: 130 kW/178 KS pri 3.750 obr/min
Najveći obrtni moment: 400 Nm pri 2.000 obr/min.
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine
Mjenjač: 8-stepeni automatski
Podvozje: Osovina McPherson (SPR) / polukruta osovina (ZAD)
Felge: 18 inča
Gume: Continental zimske 235/55 R 18 100 H (M+S)
Ubrzanje: od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi
Maksimalna brzina: 211 km/h
Prednje/zadnje kočnice: Samoventilirajući diskovi / Disk kočnice
Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,8 l/100 km
Tvornički deklarisana potrošnja goriva: grad 5,3 l, otvorena cesta 4,6 l, komb. 4,8 l/100 km
Zapremina rezervoara za gorivo: 53 litre
Prosječna emisija CO²: 124 g/km
Euro norma: 6d
Dimenzije (D/Š/V): 4.500 mm/ 1.969 mm/ 1.689 mm
Međuosovinski razmak: 2.730 mm
Udaljenost od tla: 230 mm
Zapremina prtljažnika: 580 – 1.630 litara
Masa praznog vozila: 1.540 kg
Ukupna dozvoljena masa vozila: 2.110 kg
Garancije: Dvije godine, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.

Serijska oprema: Sigurnosni sistemi ESP, ASR, električna parking kočnica, prednji sigurnosni jastuk vozača i suvozača, bočni sigurnosni jastuci za putnike u 1. redu, zavjesasti sigurnosni jastuci za putnike u 1. i 2. redu, upozorenje za nepričvršćene sigurnosne pojaseve, ISOFIX na suvozačevom sjedalu, ISOFIX na bočnim sjedalima u 2. redu, indikator promjene stepena prijenosa,
Paket Safety: Upozorenje na opasnost od sudara, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, Coffe Break Alert DAA1, prepoznavanje znakova ograničenja brzine sa preporukom, tempomat i limitator brzine),
Paket City: zadnji parking senzori, automatsko uključivanje dnevnih svjetala, LED dnevna svjetla, LED zadnja svjetla sa 3D efektom, LED treće stop svjetlo, Follow me home, centralno zaključavanje, ključ sa tri dugmeta, Progressive Hydraulic Cushions™ ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima, volan podesiv po visini i dubini, automatski brisači Magic Wash sa senzorom za kišu, višefunkcijski (2 sklopa) kožni volan sa dekoracijom u crnoj boji Brilliant i kromiranom obrubom, otvor klima uređaja u 2. redu, prednji nasloni za glavu s podešavanjem visine, vozačevo i suvozačevo sjedalo podesivo po dužini, visini i naklonu, tri pojedinačna, uzdužno pomična i preklopiva zadnja sjedala u 2. redu: uzdužno podešavanje sa 150 mm hoda/podesiv nagib naslona (5 položaja), tri naslona za glavu u 2. redu podesiva po visini, pod prtljažnog prostora u dva nivoa, središnje stropno svjetlo, LED osvjetljenje prostora za povezivanje ispred ručice mjenjača, sistem za kontrolu mrtvog ugla).
Paket City Plus: prednji i zadnji parking senzori, prednje maglenke s funkcijom osvjetljavanja zavoja, automatski dvozonski klima uređaj, antialergijski filter s aktivnim ugljem AQS (sistem kvaliteta zraka) – regulacija dovoda i čišćenja spoljašnjeg zraka s obzirom na zagađenost, podešavanje vozačevog sjedala u lumbalnom dijelu, LED unutrašnja rasvjeta: osvjetljenje prostora u predjelu nogu, osvijetljeno mjesto za odlaganje čaše, dodatno zatamnjena stakla u 2. redu i zadnje staklo, električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori sa pozdravnim osvjetljenjem, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, 12″ digitalna instrument ploča sa mogućnošću personalizacije, 18″ dvobojne felge od lake legure s dijamantnim efektom SWIRL, Radio Citroën Connect s funkcijom Mirror Screen, prednja sjenila sa ogledalom i osvjetljenjem Active Safety Brake (VAEBS3) – djelovanje pomoću radarskog mjerača u odbojniku, prednji farovi Full LED, LED pokazivači smjera, Hands-free pristup i pokretanje vozila, motorizirana vrata prtljažnika sa funkcijom hands-free otvaranja, električno sekvencijalno pomicanje prednjih i zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća, podizanje i spuštanje stakla pritiskom na ključ, zatamnjena stakla u 2. redu i zadnje staklo, akustično vjetrobransko staklo, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori sa LED pokazivačima smjera, prednji i zadnji branik u boji karoserije, prednja maska u mat crnoj boji, kromirani logotip dvostruke strelice na prednjem dijelu, zadnji spojler u boji karoserije, ručke na vratima u boji karoserije, kućište vanjskih retrovizora u boji karoserije, naglašeni blatobrani u crnoj boji, Airbump, kromirani obrub bočnih stakla A i B stub u crnoj boji Brilliant, detektor niskog pritiska u gumama, set za popravak guma, 1x USB na prednjem dijelu i 1x USB na zadnjem dijelu za punjenje pametnog telefona, 12 V utičnica na prednjem dijelu i u teretnom prostoru, prednja sjenila sa ogledalom, unutrašnje ručice vrata u boji krom Satin, kromirani umetci na ventilacijskim otvorima, gornji dio armaturne ploče i donji pretinac ispred suvozača u crnoj boji, centralni dio armaturne ploče sa dekoracijom od mekanog materijala u tamno sivoj boji i TEP remenom sa narančastim šavovima, obloge prednjih i zadnjih vrata u crnoj boji, središnja konzola sa naslonom za ruke i spremišnim prostorom u tamno sivoj boji, pretinac ispred suvozača sa poklopcem, prostor za povezivanje ispred ručice mjenjača, hlađeno mjesto za odlaganje ispod središnjeg naslona za ruke, dva držača za čaše iza ručice mjenjača, otvoreni pretinac na desnoj strani ručice mjenjača (kod mjenjača EAT8), mjesto za odlaganje u prednjim i zadnjim vratima.
Paket Drive Assist: Prilagodljiv tempomat (u odnosu na vozilo koje vozi ispred vas, sa intervencijom na kočnicu i papučicu gasa), ACC30: prilagodljivi tempomat sa djelovanjem iznad 30 km/h kod ručnog mjenjača BVM6, ACC Stop&Go: prilagodljivi tempomat s mogućnošću potpunog zaustavljanja vozila i pokretanja kod automatskog mjenjača EAT8, Upozorenje na vozačevu nepažnju (DAA3), prošireni sistem za prepoznavanje prometnih znakova (Stop, jednosmjerna cesta, zabranjeno preticanje, kraj zabrane preticanja), automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla, Highway Driver Assist – zadržavanje vozila na voznoj traci s obzirom na podne oznake na cesti i brzinu vozila (samo kod EAT8).
Paket City kamera plus: kamera za pomoć pri vožnji unazad Top Rear Vision s mogućnošću pogleda 1800, nasloni za glavu s podešavanjem visine i naklona, kombinacija unutrašnjosti  Metropolitan Grey: sjedala Advanced Confort, kombinacija zrnaste kože/tkanine, tepisi sprijeda i unazad, višeslojna i akustička bočna stakla u prvom redu, prednja maska u svjetlećoj crnoj boji, Citroën Connect Nav s funkcijom Mirror Screen: navigacijski sistem, INOX pragovi prednjih vrata s oznakom Citroën, ALU pedala i naslon za nogu, uzdužni krovni nosači
Paket u boji silver: donji dio uzdužnih nosača, obruba na prednjem odbojniku i obruba Airbump u srebrnoj boji.

Opcijska oprema na testnom vozilu: Krov u crnoj boji Perla Nera i kućište vanjskih retrovizora u crnoj boji (656 KM), Grip Control + Hill Assist and Descent (469 KM), Digitalni radio DAB (319 KM), bežično punjenje pametnog telefona kompatibilnog sa protokolom QI (281 KM) i specijalna bijela boja Perla Nacre (1.294 KM)

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here