TEST: Novi Peugeot 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDi 130 EAT8

0
1094
Peugeot 3008 je dobio osvježeni prednji dio sa rešetkom hladnjaka bez okvira i uzdužna dnevna svjetla

Piše: Mirsad Pehilj / Profitiraj.ba

Peugeot je svoj novi, redizajnirani (facelift) SUV model 3008 na tržište Bosne i Hercegovine uveo početkom 2021. godine, ali smo ovaj model zbog poznatih dešavanja sa panedmijom Covid-19 tek nedavno imali priliku detaljnije testirati.
Ekipa poslovnog portala Profitiraj. ba na testu je imala Peugeot 3008 sa dizelskim 1.5 BlueHDi motorom snage 130 KS, uparenim sa automatskim 8-stepenim mjenjačem i solidnim nivoom opreme Allure Pack (samo plug-in hibrid dostupan je kao pogon na sve točkove-op.aut).
Testnog SUV-a teškog blizu 1,5 tone, pogonio je 1.5 BlueHDi dizel motor sa 130 KS i obrtnim momentom od 300 Nm. Pogon je isporučen na prednje točkove putem 8-stepenog automatskog menjača. Ovaj tandem dovoljan je za solidnu vožnju gradom i na putu, i preferira porodični karakter automobila, dok za neke sportske performanse ipak moramo imati na umu da 3008-ica do ‘stotke’ ubrzava za 11,5 sekundi i da mu je najveća brzina oko 190 km/h.
Prosječna potrošnja goriva na testu iznosila je solidnih 5,7 l/100 km tako da je domet sa rezervoarom goriva od 53 litare oko 930 km. U vožnji izvan grada, na primjer, pri brzinama do 90 km/h, potrošnja goriva nije prelazila 5 litara, ali se pritiskom na papučicu gasa potrošnja povećavala skoro litar više. U gradskoj vožnji, čak i sa sistemom Start&Stop potrošnja goriva prelazi 7 l/100 km.
Bez sumnje, u svakodnevnoj upotrebi, Peugeot 3008 sa 1.5 BlueHDi motorom isplatit će se ne samo dobrom ekonomičnošću već i ugodnim karakteristikama, posebno pri prelasku na veće udaljenosti.
Sa mirnijom vožnjom, četvorocilindrični dizelski BlueHDi motor od 1,5 litra kombinira dobre vozne performanse s razumnom potrošnjom i niskim emisijama zagađivača. Snage ne nedostaje, mjenjač reagira živahno i prilagođava brzinu potrebama vozača. Nešto tvrđe podeseni ovjes će na asfaltnom putu amortizovati ulaske u zavoje bez većeg naginjanja, ali će s gumama niskog profila (testni 3008 imao je gume Michelin 225/55 R18) biti nešto neudobniji po neravninama, rupama i makadamu. Ipak, veliki klirens, oko 22 cm, pruža solidnu sigurnost od oštećenja na lošijem makadamu.
Kočnica 3008-ice dobro reagira, iako bi, po našoj ocjeni, kočioni put mogao biti i kraći.
Dodajmo i da ugodan, visoki položaj sjedenja, koji je tipičan za SUV-ove, omogućava dobar pregled vozaču. Na nešto manji volan potrebno je malo navikavanja, a u vožnji su od značajne pomoći i parking senzori (ispred i straga), kao i kamera za vožnju unatrag. Nažalost, stražnja kamera nema dodatnu zaštitu od prljavštine ili kiše tako da je u vožnji po mokrom ograničena njena upotreba zbog slabije vidljivosti na displeju kod vozača.
Osvježeni Peugeot 3008 svojim dizajnom i opremom simbolizira približavanje premium segmentu. Ovaj model koji se između ostalog proizvodi u francuskom Sochauxu, lider je na tržištu kompaktnih SUV vozila, s više od 800.000 proizvedenih vozila od prvog lansiranja 2016. Postigao je izvrsne prodajne rezultate u Evropi i svijetu, a nagrada Car Of The Year 2017 okrunila je ovaj uspjeh. Dodajmo i da je Peugeot 3008 osvojio 5 zvjezdica na Euro NCAP testovima.
Njegov novi dizajn daje ton novoj eri modernosti sa sve više elegancije, redizajniranim prednjim krajem (povezanost s manjim modelima 208 i 2008) koji je sada s novom prednjom maskom dobio i prepoznatljive ‘kljove’ koje predstavljaju LED dnevna svijetla. Tu su i nova Full LED zadnja svjetla, nova Black Pack opcija i nove boje karoserije: plava Celebes i Vertigo, te Pearl bijela, Artense siva, Platinum siva, Perla Nera Black, Ultimate crvena. Ovu posljednju smo imali na testnom vozilu.
Posebno treba istaknuti funkciju Foggy Mode koja je zamijenila svjetla za maglu. Integrirana je u Full LED svjetla i uključuje kratka svjetla sa smanjenim intenzitetom kada su aktivirana stražnja svjetla za maglu.
Straga, nova nadograđena svjetla uključuju Full LED tehnologiju (uključuju svjetla za vožnju unatrag), prikazujući 3D pandže za snažniji svjetlosni potpis. Svjetla su pokrivena prozirnim, sjenovitim staklom, proširujući crni poklopac prtljažnika sa svake strane vozila, čime vizualno proširuje stražnji dio vozila.
Novi model opremljen je i sekvencijalnim pokazivačima smjera.
Osvježena 3008-ica dolazi sa najnovijom generacijom asistenata za pomoć u vožnji, kao i novim Peugeot i-Cockpitom i novim (10 inča) ekranom visoke rezolucije. Većinom funkcija upravljamo dodirom, uključujući promjene temperature, navigacije, radio stanica i sl. Ispod se nalazi ‘tipkovnica’ sa sedam tipki odgovornih za osnovne grupe funkcija.
Većina tipki i prekidača u vozilu su raspoređeni na dohvat ruke, ali ipak nisu grupisani prema funkcijama (npr. klima uređaj) tako da je za jednostavne postavke (temperatura, dovod zraka…) nepotrebno mnogo koraka upravljanja putem ekrana osjetljivog na dodir.
Iznad upravljača je 12,3-inčna digitalna instrument tabla, a njene postavke se mogu mijenjati. Digitalni ekran je izrađen u Normally Black tehnologiji, osiguravajući visok kvalitet slike i bolju čitljivost zahvaljujući povećanju kontrasta.
Facelift 3008 donosi i dvije nove sigurnosne značajke. Prva je Night Vision sistem koji tokom noćne vožnje omogućava lakše uočavanje pješaka i životinja čak na udaljenosti od 200 do 250 metara, te vozača upozorava na digitalnoj instrumentnoj tabli.
Na središnjoj konzoli, svi motori s unutarnjim sagorijevanjem nude opciju s automatskim mjenjačem. U serijskoj opremi imaju komandu za odabir načina vožnje koja omogućuje odabir između tri načina vožnje: Normal, Sport i Eco.
Dodajmo da kod izvedbi s Plug in motorima, komanda odabir načina vožnje omogućava odabir između Electric (zadano pri pokretanju) / Hybrid / Sport / 4WD načina vožnje (samo HYBRID4 300).
Novi Peugeot 3008 dolazi s hibridnim Plug In motorom, s pogonom na dva ili četiri točka te benzinskim ili dizelskim motorima. Baziran na modularnoj platformi EMP2, obje izvedbe imaju koristi od stražnjeg multi-link ovjesa, kreirajući dobru ravnotežu između udobnosti i užitka u vožnji.
Pogonski sklopovi s motorima s unutarnjim sagorijevanjem udovoljavaju normama Euro6 i homologirani su prema WLTP protokolu.
Kod benzinaca, u ponudi su 1,2-litarski trocilindrični turbo motor sa 130 KS i može se kombinovati sa 6-šestostepenim ručnim ili 8-stepenim automatskim mjenjačem, dok je 4-cilindrični 1,6-litarski benzinac sa 180 KS uparen sa 8-stepenim automatskim mjenjačem.
Kod dizelaša u ponudi je četverocilindrični 1,5-litarski BlueHDi motor sa 130 KS ili sa 150 KS, koji se mogu kombinovati i s automatskim mjenjačem.
Novost kod modela 3008 sada su i dvije plug-in hibridne opcije. Hybrid 225 e-EAT8 od 225 KS ima pogon samo na prednju osovinu, a kombinira 180 KS iz PureTech benzinca te 110 KS iz električnog motora povezanog s e-EAT8 mjenjačem. Maksimalna brzina mu je 225 km/h, a ovaj model može uz elektromotor prevaliti do 56 km.
Snažnija verzija Hybrid4 300 e-EAT8 (4×4 pogon) kombinira snagu od 200 KS PureTech benzinskog motora te dva elektromotora. Jedan, snage 110 KS smješten je sprijeda i uparen je s 8-stepenim automatskim mjenjačem, dok je drugi od 112 KS smješten na stražnjoj osovini. Njegova je maksimalna brzina 235 km/h, a može preći 59 kilometara sa električnim pogonom.
Oba hibridna modela imaju litij-jonsku bateriju kapaciteta 13,2 kWh koju je moguće puniti putem jednofaznog punjača od 3,7 kW ili snažnijeg 7,4 kW koji se napaja iz WallBoxa. Vrijeme punjenja može biti od sata i 45 minuta do 7 sati.
Nova 3008-ica je praktična i u kabini ima dovoljno prostora i za putnike na stražnjoj klupi čemu doprinosi i solidan međuosovinski razmak od 2.675 mm. Pored niza pretinaca, prtljažnik u standardnom aranžmanu nudi 520 litara, a sa preklopljenim naslonom do 1.482 litara prostora. Doduše, treba dodati da je gepek osvijetljen slabim svjetlom što je nedovoljno za veliki prtljažni prostor.
Zaključak: Peugeot 3008 je nakon facelifta ne samo postao bolji, već je dobio i mnoga očekivana rješenja u unutrašnjosti tako da je u užem izboru naj-modela u vrlo popularnom segmentu kompaktnih SUV-ova.
Što se tiče sistema pomoći, Peugeot 3008 je takođe dobro pozicioniran. Kao standard, na primjer, osnovna oprema već nudi sistem kočenja u nuždi, uključujući upozorenje o udaljenosti i sudaru, upozorenje o napuštanju trake i prepoznavanje prometnih znakova. S paketom Allure, podržava vozača i sa kamerom za vožnju unatrag, mrtvim uglom, zadržavanjem trake i pomoćnicima za duga svjetla.
Koliko će se novi Peugeot 3008 moći nositi sa sve većom konkurencijom (VW Tiguan, Ford Kuga, Hyundai Tucson, MINI Countryman, Opel Grandland X…) umnogome će ovisiti i cjenovna ponuda. Jer za osnovni Peugeot 3008 sa benzinskim 1.2 PureTech motorom snage 96 kW/130 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem s Active Pack opremom treba izdvojiti 48.430 KM, dok je npr. 3008 sa dizelskim 1.5 Blue HDi 130 sa automatskim EAT8 mjenjačem i paketom opreme Allure Pack dostupan do registracije po cijeni od 61.878 KM.

Osnovni podaci o testnom vozilu: Peugeot 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Cijena osnovnog vozila bez opcija: 61.485 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama:
Cijena opcija: 2.532 KM (krov Black Diamond /Crna Perla Nera: 656 KM; Grijana prednja sjedišta: 469 KM; specijalna boja crvena Ultimate: 1.407 KM)
Cijena po cjenovniku: 64.017 KM
Cijena testnog vozila sa promotivnim popustom: 58.895 KM

Kompletan cjenovnik Peugeota 3008, te opcijske opreme i tehničke karakteristike vozila možete vidjeti ovdje
——————————————–
PREDNOSTI:
Vrlo moderan izgled; dobro uređen interijer; respektabilan kvalitet materijala i obrade; udobno ogibljenje sa sportskim elementom; niske emisije C02; pristojna vožnja u svim uslovima; opsežna oprema kao standard.

NEDOSTACI:
visoka cijena; prosječna dinamika; ograničen pregled sa svih strana; nema pomoćnog/ rezervnog točka, a komplet za popravak guma je standardni.
——————————————–

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 KS (EAT8)
Tip karoserije / broj vrata: crossover / 5
Motor: Dizel, turbo, direktno ubrizgavanje goriva
Zapremina: 1.499 ccm
Broj cilindara/broj ventila po cilindru: 4 / 2
Najveća snaga: 96 kW /130 KS pri 3.750 okr/min
Najveći okretni moment: 300 Nm pri 1.750 okr/min
Najveća brzina: 189 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,5 sekundi
Mjenjač: 8-stepeni automatski
Pogonska osovina: prednji
Funkcija: Start&Stop
Emisijski standard: Euro 6.3
Masa praznog vozila: 1.505 kg
Najveća dopuštena masa: 2.000 kg
Potrošnja u mješovitoj vožnji: 4.8 – 6.0 l/100 km (WLTP)
Prosječna potrošnja na testu: 5,7 l/100 km dizela
Rezervoar: 53 l
Emisija C02 u mješovitoj vožnji: 128-157 g/km
Točkovi tip guma (ovisno o verziji): 215/65 R17 V, 225/55 R18 V, 205/55 R19 V
Gume na testnom vozilu: Michelin 225/55 R18
Dimenzije (D/Š – otv. retrovizori /V): 4.447/1.841-2.098/1.624 mm
Klirens /udaljenost od tla: 219 mm
Međuosovinski razmak: 2.675 mm
Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom; Nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama
Prtljažnik: 520-1.482 l
Težina praznog vozila: 1.429 kg

Serijska oprema: ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR sistem protiv proklizavanja točkova, ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, 6x zračni jastuci (prednji i bočni zračni jastuci/bočni zavjesasti zračni jastuci u 1. i 2. redu), paket Sigurnost Plus: automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Safety Brake, upozorenje na opasnost od sudara Distance Alert, upozorenje za prekoračenje vremena vožnje bez stajanja, prošireno prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuke brzine, aktivni sistem za upozorenje u slučaju nenamjernog prelaska vozne trake, sistem (upozorenje) za kontrolu mrtvog ugla, sistem praćenja vozačeve pozornosti, tempomat/limitator brzine, indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, električna parking kočnica sa sistemom za pomoć kod kretanja na uzbrdici, LED prednja svjetla sa LED dnevnim svjetlima i ugrađenim indikatorom, vanjski retrovizori i ručice u boji karoserije, kromirana prednja maska vozila, Peugeot i-Cocpit sa digitalnom instrument tablom u visini pogleda iznad volana, automatski dvozonski klima uređaj, električno otvaranja prednjih i zadnjih stakala, dno prtljažnika podesivo u dvije visine, električni i grijani vanjski retrovizori sa LED pokazivačima pravca, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem, sjedalo vozača i suvozača podesiva po visini, digitalni radio DAB, sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, naslon za ruke između prednjih sjedala s osvjetljenim i hlađenim pretincem, prednji i zadnji parking senzori, kamera za vožnju unazad s prikazom na ekranu na dodir i pogledom na okolinu vozila 180 stepeni, plastična zaštita pragova, prednjih i stražnih vrata, pokretanje vozila na Start dugme, paket vidljivost: automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla, automatsko paljenje dnevnih svjetala, automatski brisači sa senzorom za kišu, preklopiva klupa za sjedenje 1/3-2/3, dodatno zatamnjena zadnja stakla, navigacija 10″ HD ekran na dodir visoke rezolucije, Mirror screen, Peugeot Connect Box, suvozačevo sjedalo preklopivo u stolić, uzdužni krovni aluminijski nosači, ambijentalno osvjetljenje za noge, plava ambijentalna LED rasvjeta na sreišnjoj konzoli, 18″ alu felge Detroit Gris Storm briliant + set za popravak guma.