Test: Novi Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 Allure

Testni Peugeot 508 je pokretao najsnažniji turbodizelski motor 2.0 BlueHDi 180 sa pogonom na prednje točkove, uparen sa automatskim 8-stepenim mjenjačem EAT8 mjenjačem, opremljen sa bogatim paketom opreme (Allure) te još nekim dodacima

0
94
Prednji kraj novog Peugeota 508 izgleda agresivno, a ističe se maska između Full LED svjetala (Foto: Profitiraj.ba)

Francuski Peugeot je, nakon velikih dizajnerskih uspjeha sa SUV modelima, kompletirao svoju gamu sa novim fastback luksuznim modelom 508, koji se od januara ove godine nalazi u prodajnim salonima u Bosni i Hercegovini.
Sa novim vanjskim dizajnom, unutrašnjosti s jedinstvenom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®, novi 5-vratni Peugeot 508 iz premium segmenta karakteriše sportski duh i elegancija.
Treba pohvaliti inovativnost francuskih automobilskih stručnjaka koji su se opredijelili za promjenu koncepta u posrnulom segmentu limuzina klase D, koje zbog sve veće ponude, osobito SUV-a, u Evropi već četiri godine bilježi pad prodaje. U tom je kontekstu ambicija Peugeotvih dizajnera u pogledu nove 508-ice bila jasna: od klasične siluete s 4 vrata kreirati 5-vratnu fastback coupe/limuzinu.
Novi Peugeot 508 proizveden je u tvornici u Mulhouseu, a francuske tvornice Trémery i Douvrin opskrbljuju Grupu PSA s motorima. Zahvaljujući učinkovitim motorima Euro 6.2 PureTech ili BlueHDi te 8-stepenim automatskim mjenjačem novi Peugeot 508 pruža efikasnost i kontroliranu emisiju CO2, a opremljen je najnovijim sistemima za sigurnost i pomoć u vožnji.
S odličnim ponašanjem na cesti, koje je sa upravljanim ovjesom još stabilnije, novi Peugeot 508 uistinu pruža užitke u vožnji u što smo se i sami uvjerili tokom nedavne testne vožnje ovog modela premium segmenta.
Testni Peugeot 508 je pokretao u ponudi najsnažniji turbodizelski motor 2.0 BlueHDi 180 sa pogonom na prednje točkove, uparen sa automatskim 8-stepenim mjenjačem (EAT8 – Efficient Automatic Transmission), opremljen sa bogatim paketom opreme (Allure) te još nekim dodacima, što je njegovu cijenu podiglo na blizu 70 hiljada KM. Zvuči previsoko, ali imajući u vidu da se radi o premium modelu teško da konkurencija može ponuditi bolje uslove.
U vožnji koju je karakterisala ljetna vrućina, motor je pri optimalnom broju obrtaja radio dosta tiho i uglađeno, a za pohvalu je usklađenost motora i mjenjača. Kada je mjenjač u Eco modu, izmjene stepeni prenosa se odvijaju pri niskim obrtajima motora, što smanjuje nivo buke i potrošnju goriva, koja se u prosjeku može spustiti do tvornički navedenih podataka. Naravno, za vozače koje vole malo agresivniju vožnju, Sport mod poboljšava performanse i ubrzanja.
Vožnja na autocesti, u odnosu na gradske saobraćajnice, je značajno lagodnija jer brojni sistemi asistencije održavaju vozilo u traci i paze na rastojanje u odnosu na vozilo ispred, a Night Vision sistem pomoću infracrvene kamere smještene iza prednje maske pomaže pri detekciji objekata i pješaka ispred vozila tokom noćnih sati i slabijeg spoljašnjeg osvjetljenja (detektuje pješake i životinje visine preko 30 cm, pri brzini manjoj od 160 km/h).
Ključne karakteristike nove 508-ice koji se konceptualno razlikuje od svog prethodnika su radikalni dizajn i impresivan Peugeot i-Cockpit. Niska i duga linija krova i sportska silueta čine ga pravim fastback modelom sa petoro vrata, aerodinamičnih linija u duhu kupea.
Sa dužinom od 4,75 metara, novi 508 je odnosu na prethodnika kraći za 8 cm, niži za 5 (visok je oko 1,4 metra), a širi za 3 cm, čime su dobijene dinamične proporcije. Vrata bez okvira za stakla doprinose kupe efektu dok su naprijed pozicionirani Full LED farovi sa dnevnim svjetlima koja se spuštaju duž branika i asociraju na očnjake (npr. foke), a u zadnjem dijelu LED svjetla (pale se noću i danju s prilagođenim intenzitetom) ostavljaju utisak lavovskih kandži, čime doprinose krakaterističnom svjetlosnom potpisu brenda. Zahvaljujući visoko otvorenim petim vratima prtljažnik od 487 litara (do 1.537 litara s preklopnim sjedištima) nudi veliku praktičnost.
U unutrašnjosti nove 508-ice, pored kvalitetnog izbor materijala i njihove obrade, pogled privlači armaturna ploča visoke klase, s najnovijom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit (kompaktni upravljač, veliki dodirni zaslon HD od 10″ formata 8/3, instrument ploča u visini očiju visoke rezolucije od 12,3″).
Instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati (šest nivoa prikaza), a smještena je iznad ruba volana zasječenog u gornjem i donjem dijelu, prikazujući sve informacije korisne za vožnju.
Središnji dodirni zaslon širokog formata je ugrađen u armaturnu ploču – u izvedbi Active je veličine 8″, a od nivoa Allure s dijagonalom od 10″. Ispod zaslona je integrisano šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke (toggle switches), koji omogućuju pristup: radiju, klimatizaciji, navigaciji, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sistemu i-Cockpit® Amplify.
Zahvaljujući tom sistemu, odabirom između dva potpuno podesiva uređenja (Boost i Relax) bude se sva osjetila (s bojama zaslona i ambijentalnim osvjetljenjem; muzičkog ugođaja; masažnim tačkama raspoređenima na više mjesta u sjedalima). Sistem i-Cockpit® Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (Eco/Sport/Confort/Normal) te se pomoću njega može upravljati ovjesom ako je vozilo opremljeno podesivim ovjesom.
Na središnjoj konzoli, komanda automatskog mjenjača s osam stepeni prenosa (EAT8) ima impulsne električne komande. Svojim dizajnom dodatno naglašava savremenost vozačeva mjesta te s pomoću tipki na volanu pridonosi užitku vožnje.
Novu 508-icu krasi i udobnost vozačevog ali i ostalih sjedišta s poboljšanom ergonomijom. Prednja sjedišta mogu podešavati dužinu i nagib za sjedenje, odnosno potporu u leđnom dijelu. Straga ima dosta prostora za koljena, ali će izvjesne poteškoće imati visoke osobe zbog niskog krovnog pada zbog kupe efekta.
U kabini su ugrađeni brojni pretinci, obima do 32 litre, te utičnicama za USB priključke. Što se tiče audio sistema, akustičnost garantuje poznata Focal marka sa hi-fi sistemom od 10 zvučnika.
Novi Peugeot 508 je proizveden na EMP2 modularnoj platformi čime je postignuta ušteda u odnosu na prethodni model u težini od 70 kg, koja utiče na manju potrošnju, veću bezbjednost i performanse. Aktivna kontrola oslanjanja vozilo prilagođava putu, načinu vožnje i težini vozila.
Vožnja u novom Peugeotu 508 je ugodna, kako za vozača, tako i za putnike. Takvu udobnost čini mnogo faktora: veliko međuosovinsko rastojanje, dobro podešen sistem vješanja, veliki točkovi, bogata oprema i veoma dobro usklađeni motor i (automatski 8-stepeni) mjenjač.
Novi Peugeot 508 je, u skladu s normom Euro 6.c, opremljen novom generacijom motora PureTech i BlueHDi (svi s tehnologijom SCR) kako bi po vrijednostima emisije CO2 bio najbolji u klasi. Te su performanse još izvanrednije jer su usklađene s novim tehničkim odredbama norme WLTP, kojom se nastoji približiti homologiranu potrošnju i potrošnju pri stvarnoj upotrebi.
Od agregata su u ponudi benzinski 1.6L PureTech motori od 180 i 225 konjskih snaga (najjači samo u GT izvedbi) upareni sa osmostepenim automatskim menjačem (EAT8), koji karakteriše glatko i brzo mijenjanje brzina, a kod dizelaša 1.5L i 2,0L BlueHDi motori od 130, 160 i 180 konjskih snaga pri čemu je jedino najslabija verzija dizel motora dostupna sa ručnim 6-stepenim mjenjačem.
Cijene novog Peugeota 508 na tržištu BiH kreću se počev od 53.269 KM koliko (do registracije) košta benzinski model 1.6 THP 180 (133 kW/ 180 KS) sa automatskim 8-stepenim mjenjačem EAT8 i osnovnom opremom Active, dok isti model sa bogatijim paketom opreme GT Line košta 60.584 KM.
Kod benzinaca najskuplja je nova 508-ica sa motorom 1.6 THP 225 (165 kW / 225 KS) i automatskim EAT8 mjenjačem i najluksuznijom opremom GT košta 69.963 KM.
Kod dizelaša, najjeftiniji Peugeot 508 je s motorom 1.5 BlueHDi 130 STT (96 kW / 130 KS) s ručnim 6-stepenim mjenjačem i opremom Active koji do registracije košta 48.580 KM (s opremom Allure 52.144 KM, a GT Line 55.332 KM).
Najskuplji dizelaš je s motorom 2.0 BlueHDi 180 s automatskim 8-stepenim EAT8 mjenjačem i opremom GT po cijeni od 69.212 KM, dok taj isti model s opremom Allure košta 59.834 KM. Upravo taj model, s opremom Allure, ali uz dodatnu opciju (9.641 KM) i ukupnu cijenu od 69.475 KM testirala je ekipa poslovnog portala Profitiraj.ba.
Konačna ocjena: Peugeot 508 je uistinu dobar i snažan automobil visoke klase, uz nešto skuplju cijenu za naše uslove, ali omogućuje pouzdanost, udobnost i sigurnost na cesti. A to je, ipak, najvažnije!

Tehnički podaci:
Motor 2.0 BlueHDi 180, 1.997 cm3
Maksimalna snaga 130 kW (177 KS) pri 3.750 o/min
Maksimalni obrtni momenat 400 Nm pri 2.000 o/min
Mjenjač AMN8 (automatik)
Pogon na prednje točkove
Maksimalna brzina 235 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,1 s
Potrošnja u gradu 6,0 / 5,9 l/100 km (tvornički podaci)
Potrošnja izvan grada 3,9 l/100 km
Potrošnja u mješovitoj vožnji 4,7 l/100 km¨
Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km/h
Zapremina rezervoara za gorivo 55 l
Norma o zaštiti okoliša EURO 6.2
Emisija CO2 124 g/km
Masa vozila 1.535 kg
Dimenzije (D/Š/V): 4.750 / 2.098 sa otv. retrovizorima / 1.404 mm
Širina 1.859 mm
Međuosovinski razmak 2.793 mm
Zapremina prtljažnika 487 l

Serijska oprema:
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, automatska dnevna svjetla, centralno zaključavanje vozila sa daljinskim upravljačem, 6x zračni jastuk, paket ‘Sigurnost’ (tempomat/limitator brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, automatsko paljenje farova, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, automatski brisači sa senzorom za kišu), pokretanje motora pritiskom na dugme, dvozonski automatski klima uređaj, 2 x LED ambientalno osvjetljenje, osvijetljen pretinac ispred suvozača, osvjetljenje u prtljažniku i ispod središnje konzole, funkcije prednjih farova – Follow me Home, halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima, zatamnjena zadnja stakla, zatamnjeno i grijano zadnje staklo, FM antena ugrađena u zadnje staklo, senzori za pomoć kod parkiranja naprijed i nazad, vozačevo i suvozačevo sjedalo sa podešavanjem (visine, uzdužno podesivanje, naslon za ruku, električno podešavanje u lumbalnom dijelu), tepisi, unutrašnja LED osvjetljenje, navigacijski uređaj NAC sa 10-inčnim ekranom na dodir (HD rezolucija), uređaj handsfree Bluetooth, 2 x USB i 1 x AUX priključak, 2 x USB priključak za punjenje uređaja u drugom redu sjedišta, funkcija Mirror Link, 17″ Alu felge MERION monoton + set za popravak guma, dimenzije guma 215/55 R17, unutrašnjost u kombinaciji tekstila i TEP kože, srednji naslon za ruke na stražnjoj klupi sa otvorom za skije, vanjski retrovizori u boji karoserije, električni i grijani vanjski retrovizori, senzor za mjerenje temperature u vanjskim retrovizorima, osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima, elektropreklopivi vanjski retrovizori, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, LED pokazivači smjera.

Opcijska oprema:
Otključavanje vozila bez ključa (506 KM), 19″ Alu felge AUGUSTA u crnoj boji (1.594 KM), digitalni prijemnik DAB (188 KM), Night Vision (2.251 KM), paket Pomoć vozaču Plus + Paket Sigurnost Plus (1.876 KM), dodatno zatamnjena zadnja stakla (375 KM), prednji farovi full LED + zadnja svjetla full LED (2.026 KM), boja Siva Platinum (825 KM).

Cijena osnovnog vozila bez opcija: 59.834 KM
Cijena opcija: 9.641 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama: 69.475 KM

Kompletan cjenovnik za tržište BiH i tehničke karakteristike novog Peugeta 508 možete vidjeti ovdje

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here