Piše: Mirsad Pehilj (Foto: Profitiraj.ba)
Nova, treća generacija Peugeotovog hatchback kompakta 308 stigla je na tržište Bosne I Hercegovine u martu 2022. godine, a nedugo potom (u maju) i karavanski 308 SW. Prema Peugeotovim istraživanjima 65% kupaca odlučuje se za hatchback izdanje, a 35% za SW model, mada karavansku inačicu više preferiraju poslovni kupci.
Osim komercijalnog tržišnog uspjeha svog prethodnika, i novi Peugeot se u posljednjih par mjeseci okitio brojnim nagradama. Početkom marta ove godine, novi Peugeot 308 izabran je za Svjetski ženski automobil godine 2022. (Women’s World Car of the Year 2022). Novi 308, prvo vozilo s novim logotipom marke, pobijedio je ukupno 65 kandidata koji su pušteni u prodaju 2021. godine, a Peugeot je prvi put osvojio ovu prestižnu titulu. Nedugo potom, novi Peugeot 308 nagrađen je i za svoj dizajn (Red Dot Award 2022). Inače, Peugeot 308 je sedmi model marke koji je nagrađen ovom prestižnom oznakom.
U martu ove godine, novi Peugeot 308 je proglašen automobilom 2022. godine u Bosni i Hercegovini.
Iako u nepovoljnom okruženju zbog globalnih inflatornih kretanja te energetske krize i visokih cijena goriva, nedavno smo imali priliku testirali novu benzinsku 308-icu koja je pokazala svoju izdržljivost tokom velikih vrućima, ali i svoju štedljivost (unatoč maksimlnom radu klima uređaja) u prosjeku trošeći u kominovanoj vožnji oko 5,9 litara na 100 km, što je naravno pogurala gradska vožnja koja je potrošnju djelimično podizala i do 6,8 l/100 km. Manju prosječnu potrošnju zabilježili bi sigurno da je više korišten ECO mod vožnje, ali je zbog ubrzanja ipak većina naše vožnje bila u modu Normal. U svakom slučaju, štedljivi PureTech motori (naročito ako se vozi do 2.000 obr/min) i mala emisija CO2 zadovoljit će većinu potencijalnih kupaca.
Pogonski agregati
Testni 308 pogonio je trocilinarski benzinski 1.2 PureTech motor sa 130 KS u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, sa sasvim solidnim paketom opreme Allure Pack, te u atraktivnoj Olivine zelenoj boji.
Ovaj motor posljednje generacije isporučuje 130 KS pri 5.500 okr/min. dok je najveći okretni moment od 230 Nm dostupan već pri 1.750 okr/min. Dostiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, a sa težinom od 1,3 tone ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi.
Tokom vožnje, novi 308 se pokazao kao vrlo stabilan i precizan na volanu. Karakterističan zvuk trocilindarskog motora čuje se pri nešto višim okretajima, dok dinamičnija vožnja pri usponu i krivudavim cestama iziskuje prebacivanje ručice mjenjača u niži stepen prijenosa i veći broj okretaja kako bi turbo punjač namirio nedostatak veće zapremine motora.
Ovjes je nešto tvrđe podešen pa se automobil i pri bržoj vožnji ne naginje u krivinama, iako smo u jednom momentu osjetili proklizavanje stražnjeg dijela vozila na oštroj krivini pri vožnji prema Bradini (cesta Konjic – Sarajevo), čemu je uz relativno malu masu vozila vjerovatno doprinijelo neopterećenje na zadnjoj klupi i gepeku.
Novi Peugeot 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2, sa mogućnošću ugradnje različitih vrsta pogonskih motora (kod hatchbak i SW verzije), što omogućuje i uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100% e-izvedbu u ovom segmentu.
Pored benzinskih 1.2 Puretech motora snage 110 I 130 KS, sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, te PureTech 130 s automatskim mjenjačem EAT8, dostupni su i turbodizelski četvorocilindarski 1,5-litreni motori: BlueHDI 130 (6-stepeni ručni mjenjač) i BlueHDI 130 s automatskim EAT8 mjenjačem.
Za ekološki orijentisane i kupce sa većim budžetom dostupne su dvije plug-in hibridne verzije. Hybrid 180 e-EAT8 (pogon na dva točka): kombinacija benzinskog motora PureTech od 150 KS/ 110 kW i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8, 25 g emisije CO2 po km i do 60 km dosega u 100% električnoj vožnji prema WLTP protokolu. U ponudi je I nešto snažniji Hybrid 225 e-EAT8 (pogon na dva točka): kombinacija motora PureTech od 180 KS/ 132 kW i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8, 26 g emisije CO2 po km i do 59 km dosega u 100% električnoj vožnji prema WLTP protokolu.
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve nivoe sistema za punjenje. To su jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.
Uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje baterije za 1,55 h putem jednofaznog punjača od 7,4 kW, utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3,50 h punjačem od 3,7 kW, a standardna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7,05 h putem jednofaznog punjača od 3,7 kW.
Privlačan dizajn, LED svjetlosni potpis
Novi Peugeot 308 proizvodi se u tvornici u francuskom Mulhouseu i dostupan je u sedam boja: zelena Olivine, plava Vertigo, crvena Elixir, bijela Perle Nacre, bijela Banquise, siva Artense i crna Perla Nera.
Novu 308-icu krasi privlačan dizajn, u kojem se ističe novi grb marke. Prednja, stanjena svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prvog nivoa opreme. U njihovom produžetku su dnevna svjetla u obliku kuke na prednjem odbojniku. Ovaj svjetlosni popis odlično se uklapa u aktuelni, prepoznatljivi stil marke Peugeot. U izvedbama GT/GT Pack, prednja Full LED svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom Matrix LED za veću sigurnost u vožnji.
Stražnji dio oblikovan je za postizanje boljih aerodinamičnih perfomansi, baš kao i završna linija na krovu zbog koje je novi 308 dobio karakterističan dugi spojler. I stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za marku Peugeot.
Tehnološki gledano, novi Peugeot 308 opremljen je najmodernijim sistemima za pomoć u vožnji a novi Peugeot i-Cockpit dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sistem.
Novi kompaktni, ergonomski volan (grijan u opciji) sadrži senzore koji mogu prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sistemima za pomoć u vožnji.
Digitalna instrument tabla postavljena u nivou očiju čini 10″ digitalni zaslon i dostupan je od nivoa opreme Active. U izvedbi GT instrument tabla je trodimenzionalna. Digitalna instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza (navigacijski sistem TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sistemi za pomoć u vožnji, podaci o potrošnji električne energije itd.) koji se mogu mijenjati direktno na ploči.
Konstrukcija armaturne ploče za novi Peugeot 308 temelji se na stilu high-vent u kojem su ventilacijski otvori postavljeni direktno ispred glave putnika, u optimalnom položaju za udobnost vozača i putnika.
Ovakva konstrukcija omogućuje da standardni 10″ središnji dodirni zaslon, smješten nešto niže od digitalne instrument table, bude bliže vozačevoj ruci i potpuno se prirodno uklapa u armaturnu ploču.
Počevši od nivoa opreme Allure, novi Peugeot 308 uvodi virtualne i-prekidače koji su u potpunosti podesivi i koji zamjenjuju fizičke komande klima-uređaja. Smješteni su nasuprot središnjeg zaslona.
Povećane proporcije
Povećane su i proporcije nove 308-ice. Dužina sada iznosi 4,36 m (+11 cm) međuosovinski razmak produžen je za 55 mm na 2,67 m, što izdužuje siluetu i donosi više prostora putnicima u stražnjem dijelu, dok je visina vozila niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m, a širina 2,06 m sa sa otvorenim retrovizorima.
Obim prtljažnika Peugeotovog hatchback 308 sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. Sa preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obim prtljažnog prostora može doseći 1.323 litre.
Karavanski SW model 308-ice nudi veži prtljažni prostor – od 548 do 608 litara, ovisno o tome jel riječ o hibridnom ili benzinskom odnosno dizelskom modelu. Razlike su i kod preklapanja naslona stražnjih sjedala. Hibridni modeli raspolažu sa 1.574 litre, dok je kod ostalih na raspolaganju 1.634 litre.
U odnosu na posljednju generaciju, novi karavanski 308 SW je za 6 centimetara duži (4,64 m), ima 5,5 cm veći međuosovinski razmak (2,73 m) čime se dobiva oko 13 cm prostora za noge u drugom redu i maksimalno povećava obim prtljažnika. Širok je 2,06 m, visok 1,44 m (2 cm niži), stražnji prevjes produžen je za 21 cm u usporedbi s limuzinom, a trag točkova ostao je identičan: 1,559 mm / 1,553 mm.
Kako bi se ispunili ciljevi u pogledu aerodinamične učinkovitosti, uložen je i veliki trud u pogledu optimizacije strukture vozila i poboljšanja prešanja karoserije koja sada maksimalno prijanja uz arhitekturu vozila, što je posebno vidljivo na blatobranima koji su snažno izbočeni, ali nisu utjecali na širinu traga točka.
Gume za novi Peugeot 308 dolaze u dimenzijama od 16 do 18 inča, u kategorijama klase A i A+ smanjenog otpora kotrljanja.
Cijene na tržištu BiH
Na tržištu BiH (zbog inflatornih kretanja moguće su korekcije cijena – op. aut.) najjeftini Peugeot 308 je sa opremom Active Pack i motorom 1.2 PureTech 110 STT, sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, koji do registracije košta 40.289 KM. Snažniji model sa istim paketom opreme i motorom od 130 KS košta 41.903 KM (sa 8-stepenim automatskim EAT8 mjenjačem 45.279 KM). Novi 308 Active Pack sa motorom 1.5 BlueHDi 130 STT i 6-stepenim ručnim mjenjačem košta 44.116 KM, a sa 8-stepenim automatskim EAT8 mjenjačem 47.492 KM.
Novi 308 sa GT opremom i motorom 1.2 PureTech 130 EAT8 sa EAT8 automatskim mjenjačem košta 53.532 KM, a isti model sa snažnijim motorom 1.5 BlueHDi 130 EAT8 košta 55.745 KM. Nešto skuplji je 308 GT Pack 1.2 PureTech 130 EAT8 koji se prodaje po cijeni od 56.908 KM, a snažniji 308 GT Pack sa motorom 1.5 BlueHDi 130 EAT8 košta 59.121 KM.
Pomenimo i da je cijena testnog Peugeota 308, sa motorom 1.2 PureTech I 130 KS te Allure paketom opreme, uz uračunati popust iznosila 43.146 KM.
Što se tiče Plug-in Hybrida (svi imaju EAT8 automatske mjenjače) najjeftiniji je model 308 Active Pack 1.6 THP Hybrid 180 po cijeni od 75.108 KM, nešto skuplji je 308 GT 1.6 THP Hybrid 180 sa cijenom od 83.951 KM, dok je najskuplji novi 308 GT Pack 1.6 THP Hybrid 220 sa cijenom do registracije počev od 92.364 KM.
Tehnički podaci: Peugeot 308 Allure Pack 1.2 PureTech 130 STT
Motor: 1.199 cm3
Maksimalna snaga: 96 kW (130 KS) pri 5.500 o/min
Maksimalni obrtni moment: 230 Nm pri 1.750 o/min
Mjenjač: 6-stepeni ručni
Dimenzija guma: 205/55 R16; 225/45 R17; 225/40 R18
Na testnom modelu: Michelin gume 225/45R17
Potrošnja goriva: 5,2-6,4 l/100 km (WLTP)
Emisija CO2: 119-145 g/km (WLTP)
Masa vozila: 1.365 kg
Performanse
Maksimalna brzina: 210 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,6 s
Aerodinamika – površina otpora zraka SCx: 0,634 m²
Dimenzije
Dužina: 4.367 mm
Širina: 1859 – 2.062 mm (preklopljeni – otvoreni retrovizori)
Visina: 1.444 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.675 mm
Zapremina rezervoara: 52 l
Zapremina prtljažnika: 412 – 1.323 l
Zapremina ispod poda prtljažnika: 28 l
Cijena osnovnog modela: 46.779 KM
Cijena testnog modela sa opcijama: 47.154 KM
Cijena testnog vozila (ponuda do 31.05.2022.): 43.146 KM
Serijska oprema:
Peugeot i-Cockpit; 2D digitalna instrument tabla; Detektor niskog pritiska u gumama (DSGi); Automatski brisači stakla – senzor za kišu; Zadnji parking senzori; Volan i ručica mjenjača presvučeni kožom; Električna parkirna kočnica; Paket ‘Sigurnost’: Automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Safety Brake (videokamera); Upozorenje na opasnost od sudara Distance Alert; Aktivni sistem za upozorenje u slučaju nenamjernog prelaskavozne trake; Sistem praćenja vozačeve pažnje; Sistem za prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuke brzine; Sistem ISOFIX (2x na stražnjoj klupi); Podesivi nasloni za glavu na stražnjoj klupi (3 naslona); Zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključenja); Bočni zračni jastuci na prednjim sjedištima; Zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu; Električno sekvencijalno otvaranje prednjih i stražnjih stakala; Tempomat i limitator brzine; Pokretanje vozila na dugme Start; LED prednji farovi; LED dnevna svjetla integrisana u branik; Automatski dvozonski klima uređaj na ekranu na dodir; Sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth; Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist); Radio DAB+ s 10” ekranom na dodir (izgled MAT) SD (6 zvučnika); Sjedište za vozača i suvozača sa podešavanjem visine; Podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu; Vanjski retrovizori u crni boji; Funkcija povezivanja telefona sa vozilom Mirror Screen bežično; Elektropreklopivi vanjski retrovizori sa osvjetljenjem pristupa; Paket ‘Sigurnost Plus’: Automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Safty Brake (VAEB, RADAR); Noćno otkrivanje i otkrivanje pješaka; Paket ‘Pomoć vozaču’: Automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla; Prednji i zadnji parking senzori; Kamera za pomoć kod vožnje unazad; Dodatno zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo; Unutrašnji fotosenzibilni retrovizor bez okvira; Programabilni i-Toggle tasteri;
2 x USB priključak u drugom redu sjedišta; Navigacija; Multidrive ambijentalno osvetljenje (zavisi od načina vožnje); Unutrašnjost u kombinaciji TEP i tkanine ‘ISABELLA MISTRAL’; LED osvetljenje prtljažnog prostora; Prednja sjedišta sa ojačanim bočnim dijelom naslona i proširenim jastucima; Naslon za ruke u stražnjem redu s otvorom za skije; Peugeot Connect Box (ECall+); Dno prtljažnika podesivo u dvije visine; Prošireno prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuke brzine; Aktivni tempomat sa funkcijom STOP (automatski mjenjač); Aktivni tempomat sa funkcijom 30 km/h (ručni mjenjač) – radar VAEB; Otključavanje i pokretanje vozila bez ključa – ADML; Sistem za kontrolu mrtvog ugla (upozorenje); Sistem za pračenje bočnog prometa kod vožnje unazad (Rear Warning);
Automatsko kočenje unazad prilikom otkrivanja prepreke; Indukcijsko punjenje telefona; 17” ALU felge ‘Halong’ + set za popravak guma.
Opcijska/dodatna oprema:
Grijana prednja sjedišta (375 KM); Metalik boja Zelena Olivine (besplatno).