TEST: Renault Kadjar Bose TCe 140 FAP

0
229
Testirali smo osvježeni Renault Kadjar TCe 140 FAP sa paketom opreme Bose (Foto: Profitiraj.ba)

Autor M. Pehilj / Profitiraj.ba

Prateći trend SUV-a, novi Renault Kadjar s optimalnom udobnošću i kvalitetom iznutra doživio je estetske korekcije u odnosu na onaj automobil iz 2015. godine. Ali, ono što je itekako važno pomenuti jeste da je Kadjar facelift dobio i nove motore u ponudi, a tu prvensteno mislimo na odlični 1,3 novi benzinski turbo motor (TCe) koji je razvijen u saradnji s Mercedes-Daimlerom.
Upravo je to bio jedan od razloga za testiranje Renault Kadjara TCe 140 FAP (paket opreme Bose) koji je pokretao benzinski 4-cilindrični turbo motor snage 103 kW /140 KS (najveća brzina 203 km/h, ubrzanje 0-100 km/h za 10,4 sekundi).

TCe motor s dobrim odzivom na gas

Iza oznake 1.3 TCe krije se moderan agregat, sa dobrim odzivom na gas (obrtni moment od 260 Nm pri niskih 1.600 o/min). Sve do 2500 okretaja motor je uglavnom nečujan, što je izvrsno za motor ove radne zapremine 1.332 kubika. Ovaj benzinac je, sudeći po performansama, snazi i potrošnji, svakako jedan od najboljih motora ove zapremine.
Testni Kadjar bio je uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem čiji je hod ručice nešto veći od uobičajnog (nije odviše sportski tip vožnje), a snaga se prenosi preko prednje osovine (2WD pogon). Moguća je i verzija sa 4WD pogonom na sve točkove, ali samo u kombinaciji sa najsnažnijim 1,7 litarskim dCi motorom snage 150 KS.
Odziv na volanu Renault Kadjara je dobar, mada se za upravljačem osjeća povišen klirens (točkovi od 19 inča) ali se to i pored nešto mekšeg podvozja bitnije ne odražava na oštrije naginjanje karoserije u zavojima. U kombinaciji sa udobnim sjedištima i nešto duža putovanja neće predstavljati problem.
Uz jako dobre performanse prosječna potrošnja goriva tokom sedmodnevnog testiranja Kadjara TCe 140 bila je zadovoljavajuća – oko 7,7 litara na 100 pređenih kilometara po gradskim i cestama van grada, uključujući i vožnju na autoputu. Doduše, to je nešto više od fabrički deklarisane (komb./grad/van grada: 5,9 / 7,4/ 5,1 l/100 km), ali uzimajući u obzir gabarite vozila i njegovu masu od blizu 1,5 tone te 19 inčne točkove može se reći kako je rezultat više nego dobar. Naravno, ovaj potrošnja mogla je biti i nešto niža sa dužim ECO načinom vožnje (ECO tipka nalazi se lijevo od volana).

(Re)dizajn i LED svjetla

Što se tiče dizajna, Kadjar facelift najviše podsjeća na tehnološkog brata blizanca Nissana Qashqaija, i pošto se radi o modelima iste alijanse (Renault-Nissan), onda ne treba čuditi ta bliskost.
Doduše, promjene dizajna Kadjara nisu radikalne, tek toliko da ovaj Renaultov SUV bude ukorak sa konkurencijom.
S vanjske strane Kadjara pažnju privlače nova prednja i stražnja LED svjetla (serijski dolaze tek u trećem paketu opreme Bose, dok se u prethodnom Limitedu mogu dobiti za doplatu od 700 KM), uključujući i LED svjetla za maglu, te novooblikovana hromirana rešetka hladnjaka, antena u obliku peraje morskog psa i robusni odbojnici te 19-inčni točkovi.
U unutrašnjosti (solidna zvučna izolacija kabine – op. aut.) ističe se novi LCD 7-inčni ekran multimedije (služi za prikaz brojnih informacija, navigaciju, upravljanje radiom, odabir postavki, pregled statistike vožnje sa ocjenom o ekonomičnosti vožnje, odabir izgleda centralnog dijela instrument table, njene boje…) zbog kojeg kabina Kadjara djeluje modernije i profinjenije. Dopadljivi su i okrugli točkići za podešavanje klima-uređaja s kojim se s lakoćom upravlja i vozaču ne skreću pogled s ceste, zatim kvalitetnije dorađeni otvori ventilacije i drugi detalji u kabini. Komande audio sistema smještene su iza volana, ispod ručice za upravljanje brisačima.
Instrument tabla iznad volana je prilagodljiva sa jednostavnom grafikom oko glavnog centralnog pokazivača. Sa lijeve strane pokazuje temperaturu rashladne tekućine motora, a s desne strane nivo goriva u rezervoaru.
Na centralnom dijelu instrument table je pokazivač trenutne brzine. U zavisnosti od odabira grafičkog prikaza možemo vidjeti i podatke koliko obrtnog momenta i snage trenutno imamo na raspolaganju.
Sa lijeve strane je indikator promjene brzine, koji sugeriše u kojem stepenu prenosa trebamo voziti u odnosu na trenutnu brzinu vožnje. U blizini je i grafički prikaz grančice sa lišćem: što je više lišća, ekonomičnije raspolažemo sa gorivom.

Udobna sjedišta prilagodljive dužine

Pohvalu zaslužuju i udobna prednja sjedišta koja imaju izražene bočne oslonce, a vozačevo i suvozačevo sjedište imaju sjedeće jastuke prilagodljive dužine koja omogućavaju dodatni oslonac za noge, što svakako vožnju čini ugodnijom.
S obzirom na koncepciju SUV vozila i nešto visočije sjedeće površine, Kadjar nudi putnicima dosta prostora na stražnjoj klupi. Ipak, ako se straga voze tri odrasle osobe onda će im biti tijesno zbog središnjeg tunela kod nogu, ali to je zbog konstrukcije jer Kadjar može imati i pogon na sva četiri točka (4×4 opcija je moguća kod najjače dizelske varijante – 1,7 dCi sa 150 KS).
Iznad tunela i ispred srednjeg mjesta na zadnjoj klupi smješteni su i otvori za ventilaciju, te dva USB priključka, kao i 12V utor (npr. za punjenje laptopa).
U kabini ne manjka ni mjesta za odlaganje sitnica, a za pohvalu je podesivi duboki pretinac (u dva nivoa) smješten ispod naslona za ruke između prednjih sjedišta.
Prtljažnik Kadjara od 472 litre je također solidan. Ako se u cijelosti preklopi zadnja klupa, onda prtljažni prostor naraste do 1.478 litara. Prtljažnik u dnu ima dva odvojena prostora, doduše male visine, ali zgodne za odlaganje nekih sitnica. Modularno dno se može preklapati u dva dijela po sredini, a može služiti i kao graničnik za stvari. Sa obje strane prtljažnika su i korisna udubljenja za odlaganje manjih predmeta, a u dnu prtljažnika je smješten alat i rezervni točak.
Dimenzije facelift Kadjara ostale su nepromijenjene (dužina 4.489, širina 1.836, visina 1.613 mm, međuosovinski razmak 2.646 mm). Zadržao je gabarite te zavidnu prostranost u klasi, a naslonjen je na modularnu CMF-CD platformu.

Cjenovno konkurentan, akcijske ponude

Sve u svemu, ovo je jedan kompletan SUV koji je i cjenovno dobro pozicioniran u odnosu na konkurenciju. Naime, cijena testiranog Kadjara sa 1,3 TCe motorom snage 140 KS i Bose paketom opreme, uključujući i opcije Metalik boje (1.400 KM) i sistema aktivnog kočenja u slučaju nužde (700 KM) iznosi 49.900 KM (do registracije). Dakle, cijena bez opcija je 47.800 KM.
U aktuelnoj akcijskoj ponudi Renault koncesionara GUMA M kupci mogu kupiti bogato opremljenu verziju Kadjara TCe 140 Limited po cijeni od 38.700 KM do registracije. Kupci, uz akcijsku cijenu dobivaju gratis i paket Navigacija Limited, Navigacijski sistem + DAB, sa kartografijom Evrope, te pomoć pri parkiranju sprijeda i straga.
Više o ovoj akcijskoj ponudi možete pročitati ovdje
Po važećem cjenovniku, najjeftini je benzinski Renault Kadjar TCe 140 FAP sa 103 kW/140 KS i paketom opreme LIFE koji do registracije košta 38.000 KM, dok je najskuplji benzinac TCe 160 EDC FAP (117 kW/160 KS) i paketom opreme Black Edition sa cijenom od 55.800 KM.
Kod dizelaša, najjeftiniji je model Limited Blue dCi 115 (85 kW/115 KS) po cijeni od 47.000 KM, a najskuplji Black Edition Blue dCi 150 i 4WD pogonom na sve točkove koji do registracije košta 62.400 KM.
Inače, kod benzinaca su u ponudi dva motora sa 103 kW/140 KS i 117 kW/160 KS, a kod dizelaša motori sa 85 kW /115 KS i 110 kW/149 KS.
Zaključak: Kadjar nije automobil iz premium segmenta, ali je njegov adut (što ističe i Renault) udobnost i prostrana kabina, te dobar motor i prihvatljivo održavanje, uz garanciju na vozilo u trajanju od 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Nije naodmet razmisliti o mogućoj kupovini.

Cijena vozila Renault Kadjar Bose TCe 140 FAP 47.800 KM
Cijena testnog vozila s opcijama: 49.900 KM (opcije: metalik boja – posebna 1.400 KM; Sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde – AEBS 700 KM)
Akcija Renault Kadjar TCe 140 Limited 38.700 KM do registracije
Aktuelni cjenovnik možete vidjeti ovdje 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: benzinski, 4 cilindra, 16 ventila, turbo direktno ubrizgavanje
Najveća snaga motora: 103 kW /140 KS pri 4500 br/okr
Najveći okretni moment/broj okretaja: 240 Nm / 1600 o/min
Sistem: Stop & Start s prikupljanjem energije
Zapremina: 1332 cm3
Emisija CO2: 134 g/km (NEDC BT)
EURO norma: Euro 6Dt
Pogon: 2WD
Mjenjač: ručni 6-stepeni
Najveća brzina: 203 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 sekundi
Potrošnja goriva-tvornička (komb/grad/van grada): 5,9 / 7,4/ 5,1 l/100 km
Potrošnja goriva na testu: 7,7 l/100 km
Sistem za nadzor potrošnje: ECO mode
Zapremina rezervoara za gorivo: 55 litara
Kočnice (sprijeda/nazad): ventilirani diskovi (296×26 mm) / puni diskovi  (290×13 mm)
Masa praznog vozila: 1.442 kg
Najveće dopušteno opterećenje krova: 75 kg
Najveća dozvoljena masa: 1.889 kg
Zapremina prtljažnika: 472 do 1.478 litara
Dimenzije (D/Š/V): 4.489 / 1.836 / 1.613 mm
Međuosovinski razmak: 2.646 mm
Garancija na vozilo: 5 godina ili 100.000 kilometara

Serijska oprema BOSE (dodatno na opremu LIMITED): Vožnja/sigurnost: Full LED Pure Vision svjetla, upozoritelj za prekoračenje brzine, sistem za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga.
Multimedija: Multimedijski sistem R-Link 2 s 7″ zaslonom osjetljivim na dodir + Radio Bose Energy Efficient Series + navigacijski sistem + DAB Kartografija Evrope, Internet povezivost
Dizajn: Aluminijski naplatci 19″ Egeus, kromirani obrub prednjih zvučnika, kromirane letvice na pragovima vrata BOSE, crna unutrašnjost u kombinaciji s ukrasnim odijelima BOSE, vanjski retrovizori sjajnocrne boje, LED svjetla za maglu sprijeda sa kromiranom obrubom, otvori za zrak straga, svjetlo na retrovizoru u scenariju dobrodošlice, vozačevo sjedalo podesivo naprijed, nazad, po nagibu i visini + ručno podesivo u leđnom dijelu + podesiva dužina prostora za sjedenje, samozatamnjujući unutarnji retrovizor.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here