Test u realnim uslovima: Potrošnja goriva Volvo FH tegljača manja za 18%

0
1118
Prosječna potrošnja testnog Volvo FH 460 je iznosila 21,48 litara na 100 km

Novi nezavisni test, obavljen u Njemačkoj, s vodećim modelom među Volvo kamiona po efikasnosti potrošnje goriva, nedavno poboljšanom Volvo tegljaču FH sa I-Save tehnologijom, pokazao je da taj kamion troši skoro 18 posto manje goriva u poređenju sa istim testom urađenim prije četiri godine.
U nedavnom testu, koji je sproveo nezavisni njemački časopis Trucker, Volvo FH 460 sa I-Save tehnologijom i ukupnom masom od 32 tone krenuo je na rutu dugu 343 km po javnim putevima, uključujući razne autoputeve, brdovite terene i uže puteve.
U poređenju sa istim testom obavljenim 2018. godine – prije nego što je Volvo uveo paket za uštedu goriva I-Save – testirani Volvo FH 460 sa I-Save tehnologijom postigao je kombinovano smanjenje potrošnje dizela i agensa AdBlue za impresivnih 18 posto, odnosno prosječna potrošnja je iznosila samo 21,48 litara na 100 km.
”Efekti I-Save paketa, koji koristi napredna poboljšanja na Turbo Compound motoru, pametniji novi softver i prefinjenu aerodinamiku, kada se spoje daju veoma efikasnu upotrebu goriva. Ovaj nezavisni test je još jedan čvrst dokaz velikog i pozitivnog uticaja koji I-Save ima na potrošnju goriva”, kaže Helena Alsio, potpredsjednica za upravljanje proizvodnim pogonom u kompaniji Volvo Trucks.
Istorijski gledano, troškovima za tečnost AdBlue se posvećuje malo pažnje. Ovo se dramatično promijenilo jer su cijene ovog agensa porasle za preko 100 posto na mnogim tržištima. Na novom testu Volvo je takođe uspio da zadrži potrošnju AdBlue na niskih 6% potrošnje dizela.
Čak i ako je cilj kompanije Volvo Trucks da električni kamioni čine polovinu globalnih prodajnih kamionskih transakcija 2030. godine, dizel motor će nastaviti da igra važnu ulogu u smanjenju emisije CO2. Poboljšana efikasnost koju obezbjeđuje napredak I-Save tehnologije u pogonskoj liniji je važan način da se doprinese smanjenju emisije CO2. Turbo Compound motor je takođe certifikovan da radi na HVO100, obnovljivom dizelu iz hidrogenizovanih biljnih ulja, koji dramatično smanjuje emisiju CO2.

Činjenice o testu i kamionu:
• Test je uradio Jan Burgdorf, iz časopisa Trucker i Verkehrs Rundschau iz Njemačke
• Ukupna dužina testne rute: 343 km
• Bruto kombinovana masa: 32 tone
• Podešena brzina na tempomatu: 85 km/h
• Testirani kamion 2022: Volvo FH 460 sa I-Save tehnologijom treće generacije, Euro 6
• Testirani kamion 2018: Volvo FH 460 Euro 6
• Prosječna brzina: 2022: 79,9 km/h; 2018: 79,8 km/h
• Potrošnja goriva uključujući AdBlue: 2022: 21,48 l/100 km. AdBlue potrošnja u odnosu na potrošnju dizela: 6,2%; 2018: 26,15 L/100 km