Njemačka organizacija TÜV, jedna od onih koje provode tehničke preglede u toj državi objavila je listu vozila, klasificiranih po starosti, s najmanje i najviše grešaka. Obrađeno je čak devet miliona vozila. U ovoj statistici su opće inspekcije vozila koje su provedene od srpnja 2019. do lipnja 2020. godine, a službeni naziv ove statistike je TÜV Report 2021 (TÜV Izvještaj 2021), objavlila je Revija HAK.
Glavne kategorije u pregledu su: prednja i stražnja svjetla, kočnice, gubitak ulja, kočnice, ovjes, funkcioniranje kočnice (pedale), funkcioniranje ručne kočnice, pokazivači smjera, upravljački sistem, kočničko ožičenje, korozija, ispušni sistem, kontrolna jedinica motora…
Kao i prošle godine, veliki pobjednik je SUV Mercedes-Benz GLC, koji u kategoriji do 3 godine starosti ima samo 1,7% grešaka. Na drugom mjestu je B klasa s 2,2% nedostataka u istoj kategoriji starosti, a odmah iza nje je Opel Insignija s, također, 2,2 posto.
Pogled na statistiku pokazuje da kvalitetni automobili ne moraju nužno biti skupi (pogotovo u starijim godištima) i da kvaliteta više nije jedinstvena prodajna tačka za premium proizvođače. Primjerice, vozila kao što su Mazda 2, Opel Adam ili Honda Jazz postižu ocjenu s niskom stopom kvarova na prvom općem pregledu nakon tri godine. Stope glavnih nedostataka: 3,7% Opel Adam, 3,9% Honda Jazz ili 4,5% Mazda 2. No, mali automobili zadržavaju kvalitetu s godinama. To potvrđuje pogled na ocjenu sedmogodišnjaka: Opel Adam 10,3%, Mazda 2 10,5% i Honda Jazz 11,7%. I to nakon prijeđenih 61.000 do 68.000 kilometara.
Najbolji u klasama: u klasi mikro automobila Opel Adam pobjeđuje četvrti put zaredom (3,7%). U kategoriji malih automobila Audi A1 ponovno je zauzeo prvo mjesto (3,3%). Promjena u kompaktnoj klasi – Hyundai i30 (2,5%) zamjenjuje Mercedesovu A-klasu. Pobjedu u srednjoj klasi preuzima Opel Insignia (2,2%) od prošlogodišnjeg pobjednika Mercedesove C-klase. U klasi monovolumena najbolja je B klasa (2,2%). Ukupni pobjednik Mercedes GLC (1,7%) po drugi je put pobjednik SUV-a.
Detaljne tablice pogledajte ovdje.
Treba napomenuti i neke zanimljivosti, a to je da se mnogo Dacija na dnu poretka može povezati i s priznanjem vlasnika da slabo održavaju svoja vozila. To je i najvažnija poruka ovakvih istraživanja – kvalitetnim održavanjem spriječit ćete mnoge kvarove.