Unatoč pandemiji koronavirusa koja je utjecala na ekonomiju mnogih zemalja u svijetu te usporila privredna kretanja i u našoj zemlji, kompanija dm drogerie markt u BiH i ove godine je, sa ostvarenim rastom od 6%, potvrdila status drogerijskog lidera na bh. tržištu.
Brzim i kvalitetnim odgovorom na novonastale okolnosti dm je i u otežanim uslovima poslovanja, s ukupnim prometom od 199,6 miliona KM, uspješno završio poslovnu 2019/2020. godinu (oktobar 2019 – septembar 2020).
“U svjetlu okolnosti izazvanih koronavirusom u protekloj poslovnoj godini donijeli smo niz mjera i odluka za očuvanje radnih mjesta i stabilnog poslovanja, gdje je odgovor na potrebe kupaca u što kraćem roku bio u fokusu našeg rada. U tome smo i uspjeli zahvaljujući požrtvovanosti naših zaposlenika, lojalnosti naših kupaca i kvalitetnim i fer odnosima s našim partnerima. Pravovremenom reakcijom, iako nešto manje od planiranog, ostvarili smo pozitivan poslovni rezultat s rastom prometa od 6%, otvorili pet novih prodavnica, zaposlili 49 radnika te investirali ukupno 6,1 milion maraka”, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH.
U cilju zaštite zaposlenika i kupaca, već krajem februara kompanija dm formirala je tim za praćenje situacije uzrokovane pandemijom. U novoj organizaciji rada, u okviru protekle poslovne godine doneseno je niz odluka i mjera, koje se primjenjuju i danas.
Gdje to radno mjesto dozvoljava, potiče se rad od kuće. Zaposlenicima je sada na raspolaganju i online psihološka podrška, a dm je obezbijedio i nagradu za doprinos tokom pandemije u ukupnom iznosu od 440.000 KM, tj. do 400 KM po zaposleniku, u skladu sa definisanim kriterijima.
Obogaćen asortiman domaćih proizvoda
Kako bi odgovorili na porast potražnje za dezinfekcijskim sredstvima, u saradnji s domaćim proizvođačima, koji su prenamijenili svoje proizvodne linije ili razvili nove proizvode, dm je obogatio ponudu domaćim proizvodima. Između ostalog, i zbog navedenoga je broj domaćih proizvoda u asortimanu porastao za 23,49%, a broj domaćih proizvođača s kojima dm sarađuje veći je za čak 40,35%.
Podrška domaćoj proizvodnji nastavljena je i pokretanjem društveno odgovorne inicijative {ZAJEDNO} za bolje sutra, kojom će domaćim proizvođačima dm pomoći da svoje kvalitetne, još uvijek neetablirane i made in BiH proizvode lansiraju na tržište kroz lanac dm prodavnica. Na inicijativu su se prijavila 94 domaća proizvođača, a odabrani će biti poznati u januaru 2021. Kroz proces mentoringa, od januara do marta 2021. dm će zajedno s partnerom inicijative Startup Studiom Fondacije Mozaik proizvođačima pomoći u razvoju i unapređenju proizvoda.
Prateći promjene kupovnih navika, gdje je prema istraživanju agencije Valicon došlo do značajnog rasta online kupovine robe široke potrošnje (22% rast u julu 2020), dm je u saradnji s partnerom JP BH Pošta d.o.o. Sarajevo pokrenuo e-Shop. Novom uslugom za kupce omogućena je narudžba odabranih proizvoda iz dm asortimana na području cijele BiH čime je dm uspio dosegnuti do kupaca u mjestima u kojima još uvijek nema svoje prodavnice. U ponudi e-Shopa trenutno je 1.200 najtraženijih artikala, a plan za narednu poslovnu godinu je širenje ponude na 5.000 artikala.
Podrška društvu u borbi protiv Covid-19
Kao vid podrške u sprečavanju širenja zaraze Covid-19 u proteklom periodu dm je na adrese 14 javnih i državnih ustanova u BiH donirao sredstva za dezinfekciju, maske i rukavice, higijenske i druge potrepštine, ukupne vrijednosti 21.099 KM.
Kompanija dm je rad zdravstvenih institucija podržala i donacijom dva respiratora – anesteziološka ventilatora Primus, njemačkog proizvođača Dräger, s pratećom opremom ukupne vrijednosti 36.600 eura, za čije korištenje su zdravstveni radnici u BiH certificirani. Respiratori su donirani Ministarstvu civilnih poslova BiH, koje je na osnovu preporuka entitetskih ministarstava i potreba medicinskih ustanova, donaciju preusmjerilo Univerzitetskom kliničkom centru u Banjoj Luci i Kantonalnoj bolnici u Travniku.
Planirane nove investicije od 7,7 miliona KM
Kompanija dm, koja se protekle poslovne godine našla na listi najznačajnijih investitora u našoj zemlji te se u okviru projekta ‘100 najvećih u BiH’ plasirala na prvo mjesto po prihodu u svojoj djelatnosti, naredne godine obilježit će značajan jubilej – 15 godina poslovanja u BiH.
Planirane su investicije u vrijednosti od 7,7 miliona KM koje podrazumijevaju i širenje prodajne mreže, koja bi do septembra 2021. trebala da obuhvata 83 dm prodavnice. Osim toga, u strategiji nastupa na tržištu i razvoja planirano je unapređenje radnih procesa kroz digitalizaciju, ulaganje u razvoj zaposlenika, obogaćivanje ponude i svakako ulaganje u zajednicu kroz različite društveno odgovorne inicijative.