Veliki pad prodaje stranih proizvođača automobila u Kini

Gotovo svi ino-proizvođači automobila u Kini bilježe značajan pad poslovanja, dok domaći proizvođači poput BYD-a i Geelyja preuzimaju sve veći udio na tržištu uvođenjem novih modela i snižavanjem cijena

0
109

Tržišni udio stranih proizvođača automobila u Kini pao je na 33 posto u julu sa 53 posto prije dvije godine. Kineski proizvođači posebno dominiraju u segmentu električnih vozila, gdje BYD postaje šesti najveći proizvođač automobila na svijetu te se natječe s Teslom za poziciju vodećeg proizvođača električnih vozila.
Volkswagen bilježi pad prodaje veći od 25 posto u odnosu na razdoblje prije tri godine. Toyotina zajednička preduzeća u Kini zabilježila su pad zarade od 73 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Nissanovi zajednički pothvati s Dongfengom suočili su se s padom prodaje od 21,5 i 10,2 posto.
Prestižni brendovi također nisu pošteđeni – BMW je zabilježio pad prodaje u Kini za trećinu u posljednjem tromjesečju, dok je Mercedes-Benz imao 10 posto manje isporuka u prvih devet mjeseci godine.
Najveći gubitak zabilježio je General Motors koji je objavio je da je minus veći od 5 milijardi dolara zbog restrukturiranja poslovanja u Kini. Kompanija će u četvrtom tromjesečju prijaviti trošak između 2,6 i 2,9 milijardi dolara zbog smanjenja vrijednosti ulaganja u kineski joint venture. Dodatnih 2,7 milijardi dolara troška odnosi se na mjere restrukturiranja zajedničkog pothvata sa SAIC Motorom, kineskom državnom firmom s kojom GM od 1997. godine upravlja zajedničkim preduzećem SAIC-GM u Šangaju.
U prvih devet mjeseci ove godine GM je u Kini izgubio 347 miliona dolara. Prodaja je pala za gotovo 20 posto, a tržišni udio smanjio se na 6,8 posto u usporedbi s 8,6 posto prošle godine i više od 15 posto 2015. godine, prenosi Autonet.hr.
Ford Motor provodi reorganizaciju svojeg kineskog poslovanja već nekoliko godina, uloživši 881 milion dolara u restrukturiranje tokom prvih devet mjeseci.