Brže do zaposlenja: Važnost dualnog obrazovanja za ostanak mladih u BiH

Učenici Srednje ekonomske škole Sarajevo počeli su sa pohađanjem nastave po dualnom sistemu obrazovanja u okviru novog smjera bankarski tehničar. U ProCredit banci ovaj program je počeo prošle godine, a trenutno je s timom ukupno pet učenika

0
999
ProCredit Bank: Model dualnog obrazovanja je izuzetno koristan za kvalitetnije obrazovanje mladih

Princip dualnog obrazovanja u srednjim školama je dugogodišnja praksa zapadnoevropskih zemalja. Otprilike 70% svih usmjerenih obrazovanja u Njemačkoj provodi se u obliku dualnog obrazovanja, odnosno osposobljavanja u vidu prakse.
Dualnost ili dvostrukost predstavlja dvodijelni oblik obrazovanja na dvije različite obrazovne lokacije: u srednjoj školi učenici usvajaju teoretska stručna znanja, a u poslovnoj organizaciji praktična iskustva i vještine. Kombinacija obrazovanja u kompaniji i školama usmjerenog obrazovanja garantuje povezanost teorije i prakse. Upravo zbog te povezanosti ovaj se oblik obrazovanja smatra izvrsnošću njemačkog obrazovnog sistema koji je priznat i u međunarodnim okvirima.

Novi smjer – bankarski tehničar

ProCredit Bank BiH, koja je u potpunosti banka s njemačkim kapitalom, baštini brojne, pa i ovu vrijednost njemačkog sistema. Uvođenje novog smjera u Srednjoj ekonomskoj školi po sistemu dualnog obrazovanje podržala je u saradnji sa Predstavništvom njemačke privrede u Bosni i Hercegovini.
Učenici Srednje ekonomske škole Sarajevo počeli su sa pohađanjem nastave po dualnom sistemu obrazovanja u okviru novog smjera ‘bankarski tehničar’, a udio praktične nastave se kontinuirano povećava od II do IV razreda. Za svoj rad učenici dobijaju i novčanu naknadu od banke. Ukoliko se nakon završetka školovanja pokažu uspješnim, učenici će dobiti posao u bankama koje učestvuju u programu.
Najveća vrijednost ovakvog obrazovnog principa je tako potpuna osposobljenost učenika i učenica za rad, i to odmah po završetku školovanja. Provedene aktivnosti rezultat su saradnje Predstavništva njemačke privrede u BiH, banaka uključenih u program i Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS koje kroz ovakve programe nastoji doprinijeti zapošljavanju i ostanku mladih u BiH.
Prvi razredi praksu nemaju, dok im se na početku drugog razreda dodjeljuje banka u kojoj će do kraja svog srednjoškolskog obrazovanja raditi praksu i razvijati se. Učenici i učenice u 2. razredu teorijsku nastavu imaju 3 dana sedmično, praktičnu u ostala 2 dana, dok u 3. razredu imaju 2 dana teorijske nastave, a u banci su 3 dana sedmično.

Edukativna praksa u ProCredit banci

U ProCredit banci ovaj program je počeo prošle godine, a trenutno je s timom ukupno pet učenika.
“Vrijeme koje smo proveli na praksi je bilo izuzetno zanimljivo i edukativno. Upoznali smo predivne ljude koji su nam nesebično prenosili svoje znanje koje će nam, sigurna sam, dosta pomoći. Posebno nam se svidjelo što su mentori bili strpljivi sa nama čak i kada su nam trebala dodatna pojašnjenja. Kolegice i kolege u ProCredit banci su najviše zaslužni za to što smo učili, ponekad i na svojim greškama,ali i zato što su nam dali inspiraciju da nekada budemo na njihovom mjestu i radimo isti posao”, kaže Anesa Čolak, učenica 2. razreda Srednje ekonomske škole kojoj je ovo prva godina prakse.
Belma Alomerović, učenica 3. razreda iste škole je u ProCredit banci već drugu godinu i smatra da su ona i njeni razredni prijatelji počastvovani jer je upravo njih kao svoje praktikante izabrala ProCredit Bank.
“Zadovoljni smo sa znanjem koji stičemo obavljajući praksu upravo u ProCredit banci, jer je čast raditi sa kolegama koji posjeduju iznimno veliko znanje i dijele ga sa nama. Znamo da se bez ustručavanja uvijek i za bilo koji problem ili nejasnoću možemo obratiti svojim mentorima i ostalim uposlenicima”, kaže Belma Alomerović.
U ProCredit Bank ističu da će se, zajedno s kolegama iz Predstavništva njemačke privrede u Bosni i Hercegovini i uz pomoć Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS, i dalje snažno zalagati za proširenje modela dualnog obrazovanja, jer ga smatraju izuzetno korisnim za kvalitetnije obrazovanje mladih i daje im veće šanse za zapošljavanje, a time i za ostanak u zemlji.