Ukupna vrijednost direktnog i indirektnog utjecaja Coca-Cole u obliku plata, poreza i dobiti u 2019. godini iznosila je 186 miliona KM, što čini 0,5% BDP-a Bosne i Hercegovine. Coca-Cola direktno stvara 40 miliona KM dodane vrijednosti, odnosno svaka konvertibilna marka koju stvara Coca-Cola podržava stvaranje još 4 KM dodane vrijednosti u bh. ekonomiji. Osim toga, Coca-Cola indirektno podržava još 146 miliona KM u ekonomiji Bosne i Hercegovine.
Ovo su neki od ključnih zaključaka treće Studije o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini u 2019. godini koja je – prvi put virtualno – predstavljena danas pred predstavnicima relevantnih institucija, vladinog i nevladinog sektora, ministrom spoljne trgovine i ekonomskih odnosa Stašom Košarcem, predstavnicima akademije, poslovnih udruženja, zajednice, poslovnih partnera te medija.
“Coca-Cola u BiH duboko je integrirana i povezana sa zajednicom u kojoj posluje. Kroz pet desetljeća prisustva, sa pozitivnim utjecajem kroz naš lanac vrijednosti, i desetljeća uključenosti u zajednicu u BiH, svakodnevno pokazujemo da možemo biti i da jesmo dio velikog međunarodnog sustava i integralni dio lokalne ekonomije“, istakla je Ruža Tomić Fontana, generalna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.
Coca-Cola direktno i indirektno podržava stvaranje 97 miliona KM poreznih prihoda države, odnosno 52% ukupnog doprinosa dodane vrijednosti Coca-Cole u BiH su porezi.
”Ulaganja velikih kompanija, poput Coca-Cole, imaju dalekosežan uticaj na naše društvo i ekonomiju. Jedan od najvažnijih parametara jeste zapošljavanje, ali ima tu još mnogo toga što čini doprinos Coca-Cole. Studija o kojoj se govori danas, i uopšte, način na koji Coca-Cola funkcioniše, i navikava nas na transparentnost u poslovanju, su hvale vrijedni”, poručio je Staša Košarac, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH u uvodnom obraćanju.
Nakon predstavljanja rezultata Studije koja objašnjava Coca-Colin doprinos bh. privredi, te utjecaj njenog dugogodišnjeg poslovanja u BiH na napredak društva u cjelini, održana je i panel diskusija u kojoj su učestvovali Aida Soko, ekonomska ekspertica i savjetnica premijera FBiH, Vjekoslav Vuković, predsjedavajući Vanjsko trgovinske komore BiH, Nihad Imširović, izvršni direktor Konzuma B-H i Rajko Lazić, generalni sekretar društva Crvenog krsta/križa BiH. Učesnici panel diskusije razgovarali su o tome šta poslovanje Coca-Cole donosi ekonomiji Bosne i Hercegovine, šta njenim poslovnim partnerima i svima koji se nalaze u Coca-Colinom dobavljačkom lancu, koliko je za društvo bitno imati tvrtke koje nisu tu samo zbog vlastite dobiti, već i dobiti zajednice u kojoj posluju.
Prvu ovakvu studiju Coca-Cola je izradila i predstavila javnosti 2015. godine, a ovo je prvi put da su rezultati objavljeni putem virtualne konferencije. Također, ovo je prvi događaj koji je Coca-Cola organizovala od početka pandemije korona virusa.
Ključne pokazatelje iz Studije o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini u 2019. godini možete pronaći na .