Električni romobili opasniji za pješake od bicikala, može li se naplatiti šteta od osiguranja!?

0
342
U Republici Srpskoj uvodi se regulacija saobraćaja lakih ličnih električnih vozila

Ekonomična cijena prevoza električnim romobilima doprinijela je sve većoj prisutnosti ovog novog prevoza u gradovima. Prednosti njihovog korištenja su reduciranje broja motornih vozila na cestama, ali i smanjenje zagađenja okoliša.
Međutim, nepostojanje zakonskog okvira o prometnim pravilima, ponašanju na cesti te uvjetima i načinu prevoza e-romobilom na gradskom području izaziva niz nedoumica.
Sigurno je da će ova tematika biti aktuelnija nakon zime, kada je očekivati veće prisustvo e-romobila na našim cestama, ali to nije razlog da se već sada ne radi na iznalaženju zakonskih rješenja za korištenje e-romobila u saobraćaju.
Tim prije što je sve veći broj e-romobila, brzine koje dostižu, korištenje zajedničkih površina s pješacima i biciklistima ima za posljedicu i porast broja prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači e-romobila. Ljekari su sve više svjedoci brojnih ozljeda uslijed naleta e-romobila, udara i obaranja pješaka (prijelomi i druge ozljede) koje nastaju u tim nesrećama.
Iako se u BiH još uvijek nevode zvanični statistički podaci o nesrećama s električnim romobilima, u Njemačkoj je na primjer u prvih devet mjeseci 2020. smrtno stradalo sedam osoba. Prema podacima njemačkog Federalnog zavoda za statistiku, čak 269 korisnika je teško ozlijeđeno dok ih je 1.096 pretrpjelo lakše ozljede. Policija je ukupno registrirala 1.570 nesreća s električnim romobilima.
Ono što je alarmannto jeste činjenica da u 21 posto nesreća s ozljedama, žrtva nije vozač, već drugi sudionik u prometu. Ovaj postotak je puno veći nego primjerice kod biciklističkih nesreća kada se ozljede drugi sudionici u samo pet posto slučajeva.
Imajući to u vidu, jasno je da se i upotreba e-romobila mora zakonski urediti. Tim prije što se tu javlja i problem osiguranja i i isplate šteta ozlijeđenim u situaciji kad ne postoji obavezno osiguranje od odgovornosti za štete uzrokovane upotrebom e-romobila.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here