Indeks klijentelizma u medijima negativan za sve zemlje Jugoistočne Evrope, BiH na začelju poretka

0
559
Mjerenje Indeksa provedeno je u šest zemalja JE u okviru projekta Media Circle, rečeno je na konferenciji u Sarajevu

Završna konferencija projekta Media Circle – Odgovor građana na klijentelizam u medijima u Jugoistočnoj Evropi održana je danas u Sarajevu.
Nijedna od zemalja Jugoistočne Evrope koje su obuhvaćene mjerenjem klijentelizma u medijima nema pozitivan indeks. U ukupnom poretku, najpovoljniji indeks ima Hrvatska (-0,32), a slijede Srbija (-0,50), Crna Gora (-0,55) i Makedonija (-0,58). Na začelju poretka nalaze se Rumunija i Bosna i Hercegovina sa indeksom od -0,67.
Indeks klijentelizma u medijima na temelju empirijskih podataka mjeri politički uticaj na medije, postojeće stanje zakonodavnog i institucionalnog okvira medija, te ključna ekonometrijska mjerenja realnosti u kojoj mediji i novinari rade u zemljama jugoistočne Evrope
“Istraživanjem smo izvršili horizontalno i vertikalno mjerenje kroz prikupljanje empirijskih podataka u zemljama Jugoistočne Evrope. Podaci daju i dodatni uvid u pojedinačna stanja u ovim zemljama“, rekao je direktor Partnerstva za društveni razvoj Munir Podumljak koji je predstavio ciljeve, metodologiju i osnovne nalaze regionalnog istraživanja, prenosi agencija Patria.
Gorući problemi koje je istraživanje detektiralo u zemljama uzorka jeste netransparentnost vlasništva nad medijima i medijskih politika te ulazak osoba povezanih s organiziranim kriminalom u vlasništvo nad medijima. Pored toga, registrovan je netransparentan utjecaj oglašivačkih agencija osobito u digitalnom marketingu, a digitalni mediji prepoznati su kao potpuno neregulirana nova moć na tržištu.
Prema rezultatima istraživanja, situacija u BiH je najgora od svih zemalja regije. Alem Sinanović iz organizacije Vesta, istakao je kako je istraživanje u BiH prve godine išlo teško i sporo zbog zatvorenosti institucija.
“U trećoj godini dobili smo više od 80% odgovora na naše upite prema institucijama, ali je najvažnije da smo svi dobili kredibilan način za prikupljanje kvalitetnih i empirijskih podataka”, rekao je Sinanović.
Nebojša Ilijevski iz makedonske organizacije Public, kaže kako su mjerenja u Makedoniji pokazala penetraciju organiziranog kriminala u vlasništvo nad medijima.
“Najviše zabrinjava postojanje ‘neobjavljenih ugovora’. Nominalni vlasnici su navedeni kao formalni vlasnici u sudskom registru, međutim ugovori između nominalnih i stvarnih vlasnika nisu priloženi u spisu”, rekao je Ilijevski.
Ana Hećimović iz Partnerstva za društveni razvoj PSD istakla je da i Hrvatska ima problem vlasništva nad medijima koje je u rukama pripadnika zločinačke organizacije, kao i da je u periodu istraživanja zabilježen slučaj sumnjive i netranparentne prodaje regionalnog štampanog izdanja Novi list.
Potpuna transparentost vlasništva nad medijima istaknuta je kao prvi prioritet koji moraju rješavati sve buduće politike uređenja medijskog prostora.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here