Mastercard Love Index: Za Valentinovo broj transakcija porastao 17 posto

Beskontaktna tehnologija dobija na značaju, jer je vrijednost transakcija porasla za nevjerovatnih 311%, dok je broj transakcija porastao za 203% od 2015. do 2017. godine

0
1486
Mactercard Love Index - Infografika

Potrošači i dalje ulažu u doživljaj nasuprot materijalnom, s obzirom da novi podaci Mastercard Love Index-a pokazuju povećanje troškova u smijeru sentimentalnih vrijednosti za 6% od 2015. godine, uz povećanje broja transakcija od 17% u periodu oko Valentinova.
Godišnji Mastercard Love Index, kreiran analizom kreditnih, debitnih i prepejd transakcija u periodu od tri godine tokom Valentinova (11-14. februar 2015/17), otkriva da put do nečijeg srca vodi preko stomaka – kao što su romantične večere u restoranima, koje zauzimaju prvo mjesto sa 40% učešća u potrošnji i 75% udjela u transakcijama 2017.
Nezaboravan doživljaj putovanja sa partnerom, avionom ili vozom, također je zabilježio značajan porast, jer je broj transakcija u 2017. godini porastao za 23%, što čini 22% ukupne potrošnje u vrijeme najromantičnijeg doba godine. Uživanje u hotelskim uslugama ostaje glavni favorit sa 27% udjela u potrošnji.
Beskontaktna tehnologija dobija na značaju, jer je vrijednost transakcija porasla za nevjerovatnih 311%, dok je broj transakcija porastao za 203% od 2015. godine. Beskontaktna potrošnja zapravo je porasla u svim kategorijama, sa najvećim porastom u segmentu putovanja – avionom ili vozom (1064%), kupovini nakita (453%) i cvijeća (446%).
Nasuprot tome, sredstva utrošena na tradicionalne poklone za ‘dan zaljubljenih‘, kao što je cvijeće, smanjena su za 3%, iako je broj transakcija porastao za 14%, što pokazuje da, iako je cvijeće i dalje simbol romantike, jedan cvijet često znači više od čitavog buketa. Slično je i sa nakitom, potrošnja je smanjena za 9%, ali su transakcije porasle za 10% (u odnosu na 2015. godinu).
Studija, koja se bavila ponašanjem kupaca na više od 200 teritorija širom svijeta, identifikovala je dodatne potrošačke trendove.
Podaci sugerišu da je došlo do promjene prilikom kupovine poklona. Više se kupovina ne odlaže do posljednjeg trenutka. Većina (30%) već 11. februara obavi kupovinu za Valentinovo (48,8 miliona transakcija na globalnom nivou, u posljednje tri godine), međutim, nešto više od četvrtine (27%) svih transakcija (između 11. i 14. februara) napravljene su na sam ‘dan zaljubljenih‘.
Trend onlajn kupovine se nastavlja, sa ogromnim porastom broja transakcija od 136%, i to od Valentinova 2015. do Valentinova 2017.