MOL Grupa kupuje maloprodajnu mrežu OMV-a sa 120 benzinskih stanica u Sloveniji

MOL Grupa kupuje 92,25% udjela u kompaniji OMV Slovenija sa 120 benzinskih stanica i veleprodajnim poslovanjem u Sloveniji

0
437
Zsolt Hernadi i Rainer Seele

MOL Grupa postigla je dogovor sa kompanijom OMV o kupovini 92,25% udjela u kompaniji OMV Slovenija u kojoj INA već posjeduje manjinski udio od 7,75% kapitala, od OMV Downstream GmbH, direktnog akcionara. Kupoprodajna cijena iznosi 301 miliona eura (100% udjela MOL Slovenija).
Transakcija uključuje 120 servisnih stanica širom Slovenije. U okviru OMV Slovenija posluju tri brenda: OMV (108), Euro Truck (4) i Avanti/Diskont (8). MOL Grupa i INA postaće stoprocentni vlasnici i veleprodaje kupljene kompanije.
Sa 48 servisnih stanica MOL-a i 5 servisnih stanica u Sloveniji pod brendom INA, MOL Grupa je trenutno treći igrač na tržištu maloprodaje. Transakcija podliježe odobrenju za spajanje.
Ovaj dogovor je u skladu je sa ažuriranom dugoročnom strategijom Shape Tomorrow 2030+, koja posebnu pažnju poklanja razvoju segmenta Consumer Services.
“Ovaj korak u skladu je sa našim strateškim ciljevima da dalje proširimo našu mrežu servisnih stanica na postojećim i novim tržištima u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Cilj MOL Grupe do 2025. godine je da ima 2.200 benzinskih stanica, ili možda i više, ako se ukaže još dobrih prilika. Ovim potezom, zajedno sa kompanijom INA, postajemo jedan od ključnih igrača na slovenačkom tržištu”, kaže predsjednik Uprave i izvršni direktor MOL Grupe Zsolt Hernadi.
Akvizicija OMV Slovenija treći je najavljeni poslovni sporazum od februara 2021. godine kada je MOL Grupa ažurirala svoju dugoročnu strategiju. Na putu da ispuni postavljene ciljeve, MOL Grupa nedavno je objavila kupovinu 100% kompanije Normbeny+z Slovakia od strane Slovnaft, članice MOL Grupe, koja uključuje 16 servisnih stanica u Slovačkoj koje posluju pod okriljem brenda Lukoil. MOL je takođe sklopio sporazum sa Marché International AG o kupovini kompanije u okviru koje u Mađarskoj posluje 9 restorana pod Marché brendom.
MOL je ušao na slovenačko tržište 1996. godine s ciljem uspostavljanja maloprodajne mreže kao i poslovanja u sektoru veleprodaje. Do 2011. godine, kompanija je imala 31 servisnu stanicu, uključujući preuzetu mrežu TUŠ. U 2016. godini, 11 servisnih stanica Agip postale su deo portfolija MOL-a. U isto vreme sa potpuno novim investicijama i integracijom 5 INA stanica, MOL Slovenija trenutno posluje sa 53 servisne stanice. Od 2016. godine, svih 48 servisnih stanica pod okriljem brenda MOL obnovljene su i unapređene Fresh Corner konceptom koji nudi sveže pripremljenu hranu i kvalitetnu kafu za ljude u pokretu.
U ovom trenutku MOL Grupa ima 1.941 servisnu stanicu u 9 zemalja pod različitim brendovima: 466 u Mađarskoj, 434 u Hrvatskoj, 304 u Češkoj, 254 u Slovačkoj, 243 u Rumuniji, 106 u Bosni i Hercegovini, 70 u Srbiji, 53 u Sloveniji i 11 u Crnoj Gori. MOL Grupa je tržišni lider u Mađarskoj, Hrvatskoj, Slovačkoj i Bosni i Hercegovini, drugi najveći učesnik na tržištu u Češkoj i treći po veličini u Sloveniji, Rumuniji i Crnoj Gori.