Muzika selfi generacije je JA, JA, JA!

Novo istraživanje kompanije Mastercard o tekstovima pjesama otkriva kako se muzika promijenila u prethodnih 20 godina. 'Ja' je najpopularnija riječ u tekstovima pjesama, dok je 1998. godine to bilo 'ti'

0
1648
Mastercard je istraživao o čemu pišu ikone savremene muzike i kako to reflektuje interesovanja generacije Z

Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da je muzika selfi generacije narcisoidna i materijalistička u mnogo većoj mjeri nego što je to bio slučaj prije 20 godina.
Riječi pjesama kao što su ‘ja’ ili ‘moj’ se koriste 43% više dok se korištenje riječi ‘ti’ značajno smanjilo iako je to bila najpopularnija riječ 1998. godine.
Kako bi obilježio 20 godina partnerstva sa BRIT nagradama, Mastercard je sproveo opsežno istraživanje o tome kako je muzika evoluirala u prethodne dvije decenije. Od Spice girls do Little Mix, od Eltona Džona do Eda Širana, od Jamiroquai do Stormzy, Mastercard je istraživao o čemu pišu ikone savremene muzike i kako to reflektuje interesovanja generacije Z. Rezultati su sastavljeni na osnovu upoređivanja pjesama sa top lista iz 1998. godine sa hitovima iz 2017/ 2018. godine, odnosno kroz poređenje 73.000 riječi iz više od 200 pjesama.
Ipak, nisu sve loše vijesti – u današnjim pjesmama se koristi 20% više radosnog i veselog vokabulara, a pominjanje riječi ‘ljubav’ je poraslo za 117% u odnosu na 1998. godinu.
Jedna od posljedica ovakvog samo-opsjednutog ponašanja je i činjenica da se manje pjeva o seksu, i to za čak 69%. Moguće je da je to povezano sa sve većom opsesijom sopstvenim imidžom. Istraživanje pokazuje da više nismo fokusirani na druge i da ne komuniciramo u realnom životu.
Za sadašnje generacije, lični izgled je ključna stvar, a riječi koje su povezane sa ljepotom i imidžom zabilježile su rast od 116% (riječ ‘lijep’ se koristi 2.300% češće)! ‘Instaglam’ opsesija zdravom hranom i fitnesom je dospjela i u riječi pjesama: ‘zdravo’ se koristi 55% češće, a upotreba riječi ‘tijelo’ je porasla za čak 428%.
Nove generacije odrastaju uz lak pristup globalnim brendovima i to se vidi, bolje reći čuje i u njihovim pjesmama. Korištenje riječi ‘brend’ je poraslo za čak 180%. Umjetnici pominju imena konkretnih brendova 345% češće nego što su to radili prije 20 godina što reflektuje još jedan trend iz 2017: hvalisanje (#humblebrag).