Novi Kia Sorento dobio višestepeni kočioni sistem

0
401
Kijin inovativni MCB sistem automatski koči nakon aktiviranja vazdušnih jastuka

Novi Sorento je prvi Kijin model opremljen inovativnim višestepenim kočionim sistemom (MCB – Multi-Collision Brake system), koji pomaže kod sprječavanja povreda u sekundarnim sudarima nakon početnog sudara.
Sistem je namijenjen sprječavanju ili smanjenju težine povreda kod sekundarnih sudara do kojih može doći kada se vozilo još zaustavlja, često izvan vozačeve kontrole. Sistem se aktivira nakon otvaranja vazdušnih jastuka, što je indikator rizika od povreda i zahtijeva posredovanje. Nakon aktiviranja sistem mjeri brzinu vozila i promjene smera, dok sistem kočenjem odgovarajućim intenzitetom kontrolisano zaustavlja vozilo.
Sistem prati i položaj papučica kako bi provjerio da li vozač pokušava ubrzati ili kočiti. Ako MCB sistem detektuje premalo ili nikakvo posredovanje vozača, onda posreduje elektronski sistem stabilnosti (ESC) koji za zaustavljanje vozila koristi odgovarajuću količinu kočione sile. Sistem deluje do 180 km/h, jer kočenje kod još viših brzina može prouzrokovati druge teže posljedice.
Sorento četvrte generacije biće prvi model Kije u Evropi koji će imati ovu inovativnu bezbjednosnu tehnologiju. Sistem MCB biće dio standardne opreme svih varijanti Sorenta, uključujući i novi plug-in hibrid koji se u Evropi očekuje početkom 2021. godine, saopćeno je iz Kije.

Euro NCAP sa dodatnim bodovima nagrađuje MCB

Efikasnost sistema MCB kod sprječavanja sekundarnih nesreća su prepoznali u organizaciji Euro NCAP. Vozila opremljena ovim sistemom dobijaju dodatne bodove za zaštitu odraslih putnika. Empirični testovi sistema su pokazali kako su vozila sa MCB-om prisutna u 8% manje smrtnih nesreća, a s njim u slučaju nesreće nastane i 4% manje težih povreda nego u vozilima bez MCB-a.