Održana 1. turistička vrbaska regata u okviru inicijative Čist Vrbas

0
2494
Regata vožena na 14 kilometara dugoj dionici od Krupe na Vrbasu do Karanovca okupila je 200 učesnika

S ciljem promocije rijeke Vrbas te predstavljanja i njenih turističkih potencijala, u organizaciji rafting kluba Kanjon te podršku Grada Banja Luka i kompanije Coca-Cola HBC B-H Sarajevo, jučer je održana 1. turistička regata ’Vrbas Banja Luka 2017’.
Regata, vožena na 14 kilometara dugoj dionici od Krupe na Vrbasu do Karanovca, okupila je 200 učesnika i završni je dio ovogodišnjih aktivnosti Inicijative za Čist Vrbas čiji cilj je zaštita i očuvanje rijeke Vrbas te podizanje svijesti o značaju Vrbasa za privredni razvoj svih 14 opština u slivu rijeke. Prvi dio inicijative realizovan je početkom jula, kada su u akcijama čišćenja korita i obala Vrbasa, u opštinama Doni Vakuf, Jajce, Šipovo i Jezero, prikupljene gotovo 4,5 tone čvrstog otpada.
Predsjednik RK Kanjon Aleksandar Pastir je izuzetno zadovoljan ovogodišnjom organizacijom.
”Rafting klub Kanjon je organizovao različite sportske, ekološke i turističke događaje ali ovo je prvi put da organizujemo turističku regatu, otvorenu za sve građane. Vjerujem da ćemo uspjeti u namjeri da od sada, svakog avgusta, turistička regata bude redovna aktivnost”, rekao je Pastir.
Vršilac dužnosti načelnika Odjeljenja za kulturu, turizam i socijalnu politiku Gradske uprave Banja Luka Natalija Trivić, istakla je da je rafting jedan od turističkih brendova Banjaluke i da stalno moramo raditi na njegovoj promociji u okruženju i Evropi.
“Briga o vodi je jedan od Coca-Colinih prioriteta u svijetu, ali i u lokalnim zajednicama u kojima poslujemo“, istakao je Saša Kukolj, rukovodilac prodaje Coca – Cole HBC B-H za prodajnu regiju Banja Luka.
Kukolj je napomenuo da je Coca – Cola HBC B-H prva kompanija u BiH nosilac Zlatnog European Wather Stewardship certifikata, koji dodjeljuje Evropska agencija za upravljanje i očuvanje voda (European Water Partnership – EWP) za izvrsnost u ovom području, i da je tri godine zaredom proglašena liderom u održivom poslovanju u industriji bezalkoholnih pića a rezultati koje kompanija postiže na ovom polju i u Bosni i Hercegovini doprinijeli su ovom uspjehu.
Organizatori 1. vrbaske turističke regate su i potpisnici Povelje za Čist Vrbas, koju su u maju 2013. godine, osim gradonačelnika i načelnika lokalnih zajednica u slivu Vrbasa: Banje Luke, Laktaša, Srpca, Kneževa, Kotor Varoša, Mrkonjić Grada, Šipova, Jezera, Donjeg Vakufa, Gornjeg Vakufa – Uskoplja, Bugojna i Jajca, potpisali i predstavnici resornih ministarstava oba entiteta, kao i Fond za zaštitu okoliša Federacije BiH, Fond za zaštitu okoline i energetsku efikasnost Republike Srpske, te partneri projekta kompanija Coca – Cola HBC B-H d.o.o. Sarajevo, Razvojni program Ujedinjenih nacija u Bosni i Hercegovini (UNDP) i Vlada Japana. Potpisnici povelje su se obavezali da svim raspoloživim sredstvima, aktivno i kontinuirano, djeluju na zaštiti prirode, smanjenju zagađenja i unapređenju kvaliteta vode u slivu rijeke Vrbas.