Pandemija pogurala globalni cyber kriminal, do 2025. dostići će 10,5 biliona dolara

Prelazak na digitalna plaćanja donosi pitanje cyber sigurnosti, ali je odgovor industrije jasan - online kupovina bezbjednija nego ikada

0
415
Pandemija je značajno povećala broj online transakcija, stoga budite oprezni (Foto: Visa)

Globalni cyber kriminal značajno je porastao od početka pandemije sa godišnjim troškovima koji će dostići 10,5 biliona dolara do 2025. godine. Taktike su sofisticiranije, a poruke personalizovane i prilagođene pojedincu. Međutim, zbog sistemskih napora platne industrije, broj realizovanih pokušaja zloupotrebe ostaje na istorijskom minimumu.
Tokom posljednjih pet godina Visa je uložila devet milijardi dolara u tehnološka rješenja koja pomažu u analizi prosječnih 500 podataka po milisekundi da bi se uočila prevara. Kao rezultat toga, Visa je svojim klijentima uštedila 3,3 milijarde dolara u zabilježenih 5,1 miliona lažnih transakcija, zahvaljujući korištenju tehnologija, kao što su tokenizacija i EMV, koje omogućavaju zaštitu čak i u najgorim slučajevima.
”Stope zloupotreba u region centralne i istočne Evrope, Bliskog Istoka i Afrike su najniže u poređenju sa drugim dijelovima svijeta, što je rezultat zajedničkih napora cjelokupne finansijske industrije. Koeficijent prevara je u martu ove godine opao za osam posto u odnosu na isti period prethodne godine, tako da možemo reći da je onlajn kupovina danas bezbjednija nego ikada ranije“, istakao je Hektor Rodrigez, potpredsjednik u sektoru rizika kompanije Visa za CEMEA region.
Digitalni prostor postaje nova normalnost. Za skoro sedam od deset potrošača pandemija je trajno promijenila način na koji plaćaju, dok je shodno tome 82 posto malih i srednjih preduzeća prihvatilo nove tehnologije, kako bi se prilagodilo promjenama u ponašanju, podaci su Visa Back to Business studije.
“Od početka pandemije neke kompanije su potpuno prestale da primaju gotovinu, a istovremeno je došlo do naglog umnožavanja ‘super aplikacija’ koje nude nove i brže opcije plaćanja. Kada pogledamo globalnu sliku, čak i u regionu CEMEA, možemo podijeliti preduzeća na ona koja nisu ili su jedva preživjela ovu promjenu i ona koja su uspiješno počela da je koriste kao osnovu za svoje poslovanje“, rekao je Nil Kaldvel, direktor za suradnju sa trgovcima i bankama u kompaniji Visa za CEMEA region.
Kaldvel je istakao da kompanija, pored bezbjednosnih izazova, mora voditi računa i o promijenjenim stavovima i navikama potrošača.
”Raznolika i pojačana očekivanja od kupovine dovela su do toga da je 81posto potrošača spremno da plati više za pozitivno, beskontaktno iskustvo plaćanja. Jedan od tri potrošača koji dođe do terminal za plaćanje ne želi da potroši više od 30 sekundi na tu proceduru, a ako potraje duže, odustaje. Sve veći broj njih traži neki vid biometrijske autentifikacije, tako da vjerujem da bi bezbjednosne procedure morale biti u balansu sa iskustvom plaćanja korisnika“, zaključio je Kaldvel.