Predstavljen Volkswagen ID.5 električni SUV Coupe, dostupan i u sport GTX izvedbi

Volkswagen ID.5 proizvodit će se u tvornici u Zwickauu, a na tržište dolaze u proljeće 2022. godine

0
350
Dva nivoa snage za ID.5 (174 KS i 204 KS) te sportska GTX izvedba (299 KS)

Volkswagenov je nakon električnih ID.3 i ID.4 predstavio i ID.5 električni SUV Coupe, koji će biti dostupan i u sportskoj GTX izvedbi. U suštini, riječ je o coupeovskom izdanju modela ID.4, ali i koncepciji prikazanoj već na modelu Audi Q4 e-tron Sportbacka.
Sportskiji izgled te coupeovske linije novom su modelu osigurale i bolju aerodinamiku: koeficijent otpora zraka iznosi 0,26 za ID.5, odnosno 0,27 za GTX verziju.
Bitna razlika u odnosu na ID.4 je ono što nije toliko vidljivo – novi software. ID.5 dolazi uz ID. Software 3.0 koji poboljšava, između ostalog, prirodno upravljanje govornim naredbama (Hello, ID). Ona sada posjeduje sposobnost učenja te omogućava online pristup informacijama iz oblaka. Opcijski će biti dostupan i Head-up zaslon s proširenom stvarnošću koji će projicirati izravno u vozačevo vidno polje.

ID.5 dolazi uz ID. Software 3.0 koji poboljšava prirodno upravljanje govornim naredbama

Volkswagen ID.5 je dugačak 459,9 centimetara, a njegova GTX izvedba 1,7 cm manje. Ispada da je ID.5 samo 15 mm duži i 18 mm niži u odnosu na ID.4. U slučaju GTX verzije razlike su još manje – 2 mm dužine i 12 mm visine).
Uz međuosovinski razmak od 276,6 cm omogućen je i solidan prostor za noge. Kapacitet prtljažnika je 549 litara, koji se preklapanjem naslona stražnjih sjedala može povećati do 1561 litara.
Cijena ID.5 još nije službeno definirana, no bit će značajna za startne modele. To i nije toliko čudno znamo li kako će ID.5 startati s baterijom od 77 kWh, u odnosu na 52 kWh bateriju s kojom dolazi početni ID.4.
Volkswagen je za ID.5 pripremio dvije verzije, odnosno jačine pogonskog sklopa, dok treću čini sportsko GTX izdanje. Tako početna Pro verzija sa stražnjim motorom isporučuje 128 kW / 174 KS uz 310 Nm maksimalnog okretnog momenta. Snažniji Pro Performance, također s elektromotorom koji pokreće stražnju osovinu, ima 150 kW / 204 KS. Model ID.5 Pro do ‘stotke’ treba 10,4 sekunde, dok Pro Performance isto čini za 8,4 sekunde. Maksimalna brzina obje izvedbe iznosi 160 km/h. Uz napajanje iz već spomenute 77 kWh baterije oba bi modela trebala imati doseg od 520 kilometara.

Doseg sportskog GTX modela iznosi 480 km

Sportsko GTX izdanje donosi dodatan elektromotor na prednjoj osovini, a što s onim na stražnjoj čini pogon na sva četiri točka. Na prednjoj osovini je elektromotor od 80 kW / 109 KS, dok je strga elektromotor kao kod Pro Performance modela, od 204 KS i 310 Nm okretnog momenta. To znači kombiniranu ukupnu snagu od 220 kW / 299 KS. Ovaj ID.5 GTX ubrzava do 100 km/h za 6,3 sekunde, dok mu je maksimalna brzina 180 km/h.
Uz napajanje iz već spomenute 77 kWh baterije obje verzije modela ID.5 bi modela trebale imati doseg od 520 kilometara. Doseg sportskog GTX model je ipak nešto manji, te prema službenim podacima iznosi 480 km (prema WLTP normi). Baterija se može puniti na izmjeničnom punjaču od 11 kW, bilo da je riječ o javnoj punionici ili kućnom wallboxu, ili na istosmjernom DC punjaču s najviše 135 kW. Tada punjenje baterije od pet do 80 posto kapaciteta traje 29 minuta, piše Autonet.hr.
Poput prva dva modela ID. porodice, i Volkswagen ID.5 proizvodit će se u tvornici u Zwickauu. U prodaji se očekuje početkom proljeća iduće godine, kada će biti poznate i cijene pojedinih izvedbi.