Probijen tunel Vranduk na poddionici autoceste Vranduk – Ponirak

0
576
Danas je probijena desna strana tunela Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak

Prokopavanjem posljednjih metara stijene, danas je izvršeno probijanje desne strane tunela Vranduk na poddionici autoceste Vranduk – Ponirak.
Dužina desne cijevi tunela Vranduk je 312 metara, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).
Radovi na probijanju tunela su započeli krajem marta ove godine i izvodili su s u tri smjene. Na ulazu u desnu tunelsku cijev geologija je bila složenija, dok se s napredovanjem iskopa poboljšavala. U lijevoj tunelskoj cijevi je preostalo 108 metara za iskopati od ukupne dužine 456 metara.

Radovi na probijanju tunela su započeli krajem marta ove godine

Ovaj dvocijevni tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM). Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicijama d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo (BiH).
Sredstva za izgradnju su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).
Poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice autoceste Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina poddionice prema projektu iznosi 5,3 kilometara.
Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje, saopćeno je iz JP Autoceste Federacije BiH.