Pred automobilskom industrijom veliki je izazov. U idućih nekoliko desetljeća trebali bismo reći zbogom motorima s unutarnjim sagorijevanjem i prigrliti elektromotore. No to ne znači da su dobri stari benzinci i dizelaši spremni već sada okačiti klipove o klin.
Wards Auto već gotovo četvrt stoljeća dodjeljuje nagrade za najbolje motore godine. Na opsežnom popisu svaki put se nađe sve više kandidata, no dok su u minulim izdanjima značajan udio činili motori manji od dvije litre zapremine, ove godine – nema nijednog.
Umjesto njih na popisu su se našla čak dva električna i dva hibridna sklopa.
Mnogo veće je iznenađenje da se lovorikama nije okitio ni jedan njemački motor. Iako je riječ o američkom izboru za sjevernoameričko tržište, gdje nema svih evropskih modela u prodaji, njemački su proizvođači svake godine dobivali bar dvije nagrade, piše Tportal.hr.
Zapravo, Jaguar i Infiniti su jedini premium proizvođači koji su se našli na pobjedničkom podiju, pa se može reći da su ovogodišnji pobjednici većinom visokoserijski modeli za mase.
Pogledajte kompletan popis osvajača Wardsove nagrade za najbolji motor:
• 150-kW Electric Propulsion System (Chevrolet Bolt EV)
• 3.6L Pentastar DOHC V-6/PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)
• 2.7L Twin Turbo DOHC V-6 (Ford F-150)
• 5.0L DOHC V-8 (Ford Mustang GT)
• 130-kW Fuel Cell/Electric Propulsion System (Honda Clarity)
• 2.0L VTEC Turbocharged DOHC 4-Cyl. (Honda Civic Type R)
• 3.0L Turbocharged DOHC V-6 (Infiniti Q50)
• 2.0L Turbocharged DOHC 4-Cyl. (Jaguar XF)
• 3.3L Turbocharged DOHC V-6 (Kia Stinger)
• 2.5L Atkinson DOHC 4-Cyl./HEV (Toyota Camry Hybrid)