
Piše: M. Pehilj; Foto: Profitiraj.ba
Novi Citroën C3 će bez sumnje odigrati važnu ulogu u jačanju ovog brenda u Evropi. Dizajniran je u Citroënovom studiju kod Pariza, a njegova proizvodnja za sve tri varijante pogona (benzinski, hibridni i potpuno električni) je u Evropi, u tvornici Stellantis Trnava u Slovačkoj.
Četvrta generacija popularnog gradskog modela C3 – postavljen na novu modularnu platformu Smart Car i unosi svježinu u B segment automobile – uveden je na tržište Bosne i Hercegovine krajem prošle godine, a mi smo nedavno imali priliku detaljnije testirati model C3 Max Turbo sa najvišim nivoom opreme.
Pogonio ga je benzinski 1,2-litreni turbobenzinski motor snage 101 KS (74 kW) i 205 Nm najvećeg obrtnog momenta, koji je uparen sa 6-stepenim ručnim BVM6 mjenjačem (malo dužih hodova) pružao vrlo solidne performanse u vožnji. Prilično je startan, posebno u gradu, a i brz je ako se vozi u višim okretajima. Ukratko, C3 je stvoren za grad i tu se najbolje snalazi. No, ni na otvorenoj cesti nema zamjerki, dok mu na autocesti ipak zna ‘ponestati daha’, posebno ako su u njemu četiri osobe. No zato će uzvratiti niskom potrošnjom, koja je na našem testu u prosjeku bila 6,5 litre na 100 km, uz većinu gradske i djelimično vožnje autocestom.
Ovaj 3-cilindrični turbo motor zadovoljava Euro7 normu, a s prednjim pogonom ubrzava od 0-100 km/h za 10,6 sekundi, dok je maksimalna tvornički deklarisana brzina 183 km/h.
Iz Citroëna ističu da im je cilj u 2025. godini prodati 220 benzinskih i 15 električnih modela, te da ë-C3 ima atraktivnu cijenu – osnovna verzija s dometom od 320 km dostupna već od 48.000 KM uz Citroën finansiranje, a dostupna je i benzinska verzija za 32.000 KM.
Dostupna su tri nivoa opreme za C3: You, You Pack Plus (dodatno na You) i Max. Prema aktuelnom cjenovniku za tržište BiH, bazni model C3 You Turbo 100 košta počev od 31.930 KM do registracije. Srednja opcija, C3 Pack Plus Turbo 100 košta 34.743 KM, a najopremljeniji benzinac C3 Max Turbo 100 košta 37.576 KM. Verzija s blagim hibridom (u proizvodnji od februara 2025. godine) koštat će 41.308 KM. Maloprodajna cijena vozila uključuje Citroën Flexcare garanciju u trajanju od 5 godina (uključujući dvogodišnju ugovornu garanciju) ili 100.000 km – odnosno što prije nastupi.
Dakle, četvrta generacija C3 više nema dizel motora. Kupci sada imaju izbor tri opcije: 1,2-litarski benzinac sa 100 KS i s ručnim mjenjačem sa šest brzina. Novost kod trocilindarskog turbobenzinca je da više nema zupčastog remena potopljenog u ulje, već je na njegovom mjestu instaliran pogonski lanac.
Opcija dva je mikro-hibridni benzinac, takođe sa 100 KS, ali uz šestostepeni automatski mjenjač, dok je treća opcija električna verzija od 113 KS, čiji elektromotor napaja baterija s kapacitetom od 44 kWh i dometom od 326 kilometara.
Novi C3, s novim logom marke, bez sumnje privlači poglede na cesti svojim crossover/SUV izgledom (velike promjene u odnosu na prethodne tri generacije), uz očuvanje prepoznatljive Citroën udobnosti u vožnji što je zasluga Citroën Advanced Comfort ovjesa i potpuno novih sjedišta.
Glavni element je prepoznatljivi novi dizajn prednjih i stražnjih svjetala koji je prvi put viđen na konceptnom vozilu Citroën Oli, a koji ima jedinstveni 3-stepeni svjetlosni potpis s jednom okomitom i dvije vodoravne leće. Max verziju krase prednja Citroën LED Vision svjetla, a straga 3D LED svjetla, a ovaj model imao je i dodatno zatamnjena stražnja bočna stakla, kao i stražnje staklo.
Novi Citroën C3, koji ima međuosovinski razmak od 254 cm, duži je od prethodnog modela dva centimetra i ima 401 cm (razmak od koljena na stražnjim sjedalima najbolji u klasi, barem 20 mm veći od prosjeka), ali je i širi pola centimetra te doseže 176 cm. C3 je viši punih 10 cm, odnosno ukupno 157 cm (sa krovnim nosačima). To prati i povišenija podnica koja je sada od tla odmaknuta solidnih 19,7 cm. Ipak, kod električne izvedbe te korekcije su nešto manje pa je podnica 16,3 cm udaljena od tla.
Težina vozila je 1.151 kg (bez vozača), no treba pomenuti da je ovo vozilo pogodno za vuču prikolice do 600 kg (do 12 posto uspona). Kad je riječ o prtljažniku, C3 ima volumen od 310 litara, a preklapanjem zadnje klupe (djeljiva u omjeru 60:40) kapacitet raste do maksimalnih 1.188 litara.
Testni model imao je 17-colne naplatke od lagane legure ATACAMITE sa dijamantnim efektom u srebrno-crnoj boji. Zimske gume Continental WinterContact TS 870 P su dimenzija 205/50 R17, a umjesto rezervnog točka imali smo set za brzi popravak guma.
Testni C3 je bio atraktivne vanjske metalik crvene boje Elixir, s crnim krovom. Dvobojna boja u ponudi je kao standardna oprema u crnoj ili bijeloj boji na verziji ‘Max’ (košta 1.125 KM), s odvajanjem na C-stupu koji uredno prati oštru liniju oblika.
Novi C3 ima inovativnu unutrašnjost, a ne fali ni doza zabave, poput crvenih etiketa na ručicama na vratima s motivacijskom porukom ‘be cool’ ili ‘have fun’.
Vozač i suvozač imaju veliku preglednost prema naprijed zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu, a nije naodmet pomenuti i da je sjedeća pozicija viša, pa je ulaz i izlaz i automobila lakši. Primjetan je nedostatak tradicionalne instrumentne ploče. C3 koristi head-up projekciju na usku i dugu traku postavljenu ispod vjetrobrana, a ne na sam vjetrobran. Čitljivost je dobra, ali za one vozače koji su navikli – nedostaje prikaz brojača okretaja. Takođe, ne prikazuje se da je isključena funkcija čitanja znakova, iako zasvijetli lampica kada isključite sistem.
Kompaktni novi volan blago četvrtastog oblika manji je i lakši za rukovanje, podesiv je po dubini i visini, pa vozač može pronaći najbolji položaj kako bi vidio Citroën Head-up display na TFT zaslonu. Presvučen je umjetnom kožom. Instinktivne kontrole na volanu plus tipka ‘Home’ na svim verzijama osiguravaju vozaču opušteniju vožnju.
Središnjim dijelom dominira 10,25-inčni multimedijski infotainment tablet zaslon u boji, blago nagnut prema vozaču. U opremi Max, standardan je My Citroën Drive koji uključuje navigacijski sistem 3D te bežično punjenje pametnog telefona. Za pohvalu je i što su komande klimatizacije odvojene od zaslona i dolaze s fizičkim tipkama pa je upravljanje jednostavno i lako. Pomenimo i automatski samozatamnjujući unutarnji retrovizor, kao i to da novi C3 ima šest zračnih jastuka u kabini.
Osnovni podaci o testnom vozilu: Citroën C3 Max Turbo 100 S&S BVM6
Cijena osnovnog modela (C3 You Turbo 100 S&S BVM6): 31.930 KM
Cijena testnog modela bez opcija: 37.576 KM
Cijena testnog modela po cjenovniku sa opcijama: 38.701 KM
Opcije: Crvena boja Elixir (1.125 KM)
Cijena testnog modela sa popustom: 36.946,98 KM (ponuda važi do 30.04.2025.)
Kompletan cjenovnik za novi Citroën C3 dostupan je na ovom linku
TEHNIČKI PODACI: Citroën C3 Max Turbo 100 S&S BVM6
Motor: Benzinski, tri cilindra, 12 ventila, turbopunjač
Pogon: Prednji točkovi
Radna zapremina: 1.199 ccm
Najveća snaga: 74 kW/101 KS pri 5.500 obr/min
Najveći obrtni moment: 205 Nm pri 1.750 obr/min
Najveća brzina: 183 km/h
Ubrzanje: od 0 do 100 km/h 10,6 sekundi
Mjenjač: 6-stepeni ručni
Emisijski standard: Euro 6.d
Emisije CO2: 126 – 127 g/km
Tvornička deklarisana prosječna potrošnja: 5,6 l/100 km
Potrošnja (prosječna) na testu: 6,5 l/100 km
Felge: 17-inčne
Gume: 205/50 R17 (Continental Winter)
Dimenzije (dužina/ širina / visina): 4.015 / 1.755 / 1.577 mm (sa krovnim nosačima)
Međuosovinski razmak: 2.540 mm
Zapremina rezervoara: 44 litre
Zapremina prtljažnika: 310 – 1.188 litara
Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara
Oprema: Sjedala Citroën Advanced Comfort, 10,25-inčni multimedijski sistem, automatski klima-uređaj, digitalni instrumenti na head-up zaslonu, bežični punjač mobitela, stražnja kamera i senzori, LED svjetla, zatamnjena stražnja stakla, dvobojna karoserija, 17-inčni aluminijski naplatci…