TEST: Citroën C4 Shine 1.2L PureTech 130 S&S EAT8

Turbobenzinac sa 130 KS i 230 Nm najvećeg obrtnog momenta je vrlo startan i prilično se dobro pokazao. Vrijednost obrtnog momenta zaslužna je za solidna međuubrzanja, a 8-stepeni automatski mjenjač je adekvatno izvršavao zahtjeve vozača

0
2192
Vozili smo Citroën C4 PureTech 130 S&S EAT8: Sjajno dizajnerski urađen, svestran i moderan crossover

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

Nakon svjetske premijere iz jula 2020. Citroën je u februaru ove godine na tržište Bosne i Hercegovine uveo treću generaciju svog modela C4 (dostupan s tri različite energije), a tom prilikom osim benzinskog PureTech i dizelskog BlueHDi motora različitih snaga najnovije generacije Euro 6d predstavljen je i 100% električni ë-C4.
Inače, ponuda benzinaca bazirana je na poznatom 1,2-litarskom trocilindarskom motoru sa tri nivoa snage od 100 do 155 KS, dok su kod dizelaša (četverocilindrični 1,5-litarski) u ponudi motori snage od 110 do 130 KS. BlueHDi 110 ima 6-brzinski ručni mjenjač a BlueHDi 130 automatski EAT8. Novi 100% električni ë-C4 ima motor sa 100 kW/136 KS, trenutno raspoloživ okretni moment od 260 Nm, 350 kilometara dometa…
Iako smo u februaru na bh. premijeri nove generacije C4 imali priliku nakratko voziti benzinsku verziju, nedavno smo na sedmičnom testu okušali realne mogućnosti modela Citroen C4 Shine 1.2L PureTech 130 S&S EAT8. Dakle, riječ je o vozilu s trocilindričnim 1,2-litrenim turbo-benzinskim motorom zapremine 1.199 cm³ i snage 130 KS (96 kW) pri 5.500 obr/min, uparenog sa 8-brzinskim automatskim EAT8 mjenjačem.
Inače, ovaj model od 130 KS kao i PureTech 100 u ponudi se mogu isporučiti i sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, dok se najsnažniji PureTech 155 isporučuje sa automatskim EAT8 mjenjačem.
Kada već pominjemo EAT8 treba reći da novi C4 nema klasičnu ručicu automatskog mjenjača, već novu, elegantnu i kvalitativnu metalnu ručicu. Ona ima tri položaja (R, N i D) s kojima jednostavno odaberemo brzinu za vožnju unazad, prazni hod (ler) ili brzinu za vožnju naprijed, a na njoj se nalaze i dvije tipke: P za uključivanje načina Parking, M za uključivanje načina Manuel kod benzinskog ili dizel motora, odnosno B za uključivanje načina Brake odnosno povrata energije kočnice kod električne verzije.
Konzola također uključuje električnu kontrolu ručne kočnice i izbornik načina vožnje, uključujući različite načine vožnje (Drive mode) u verzijama automatskog mjenjača: Eco, Normal i Sport.
Dodajmo i da oznaka S&S u nazivu modela označava Start/Stop sistem, a sve izvedbe C4 s klasičnim motorima imaju upravo ovaj sistem koji dodatno štedi gorivo i automatski gase motor kada to nije potrebno.
Naš testni model pokretala je srednja varijanta, a štedljiv turbobenzinac sa 130 KS i 230 Nm najvećeg obrtnog momenta je vrlo startan (ima prednju vuču) i prilično se dobro pokazao, bez obzira na broj putnika u automobilu. Vrijednost obrtnog momenta zaslužna je za solidna međuubrzanja, a 8-stepeni automatski mjenjač je adekvatno izvršavao zahtjeve vozača.

Advanced Comfort

Citroën se oduvijek mogao pohvaliti svojim ovjesom, pa ni C4 nije izuzetak što se tiče udobnosti. Uzmemo li u obzir i njegova posebno osmišljena sjedala Advanced Comfort®, onda je neizostavna dobitna kombinacija.
Testni C4 smo imali priliku voziti u gradskim uslovima, ali i po regionalnim cestama i autoputu. Pokazao se potentan i stabilan. U gradskoj vožnji je okretan unatoč svojoj veličini od gotovo 4,4 metra, na regionalnim cestama ublažavao je vibracije i neravnine, a na autoputu lijepo leži i prima ubrzanje.
C4 ubrzava do ‘stotke’ za 9,4 sekundi, a Citroën navodi da mu je maksimalna brzina 210 km/h (s obzirom na ograničenja brzine mi nismo provjeravali taj podatak – op. aut). Iako proizvođač navodi prosječnu potrošnju u kombiniranim uvjetima vožnje od 5,6 do 6,3 l/100 km, tokom naše testne vožnje prosječnu potrošnju benzina nismo mogli spustiti ispod 6,8 litara. No, to je sasvim solidna potrošnja za benzinca ovih gabarita.
Radi se o kompaktnom hatchback modelu C segmenta – za kojeg bi mogli bi reći da je zapravo sljednik modela C4 Cactus – a upravo taj oblik peterovratne karoserije (peta vrata se otvaraju u stilu coupéa) igra važnu ulogu na evropskom tržištu i predstavlja gotovo trećinu prodaje C segmenta.
Što se tiče stražnjeg izgleda ovog hatchbacka, krovna linija je blago oblikovana spuštajući se prema kraju a proizvođač ističe da je ovaj lagano nagnuti krov straga posveta kultnom Citroënu GS. Sve skupa dobro upotpunjuje izgled stražnjeg spojlera gotovo cijelom dužinom petih vratiju, što je osim atraktivnosti učinkovito i sa aerodinamične strane.
C4 ima zapreminu prtljažnika od 380 litara koji može narasti do 1.250 litara do krova s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala. Dostupan je i pod u dva nivoa s kojim se može prtljažni prostor pregraditi i dobiti potpuno ravan pod kada je zadnja klupa za sjedenje preklopljena. Također, može se postaviti i u kosi položaj, što olakšava utovar prtljaga u prtljažnik.
Sa dizajnerske strane je C4 pun pogodak. Gledajući izvana, C4 i ë-C4, ne ulazeći u njihove strukturne razlike u vrsti pogona, gotovo su crossover, jer u kombinaciji s točkovima velikog promjera (690 mm) sa vrlo profinjenim dizajnom 18-colnih naplatka i visinom od tla (156 mm) nudi višu tačku gledanja vozača kako bi iskoristio bolju vidljivost tokom vožnje. Tu su naravno i brojne plastične zaštitne obloge, karakteristični Citroënovi airbumperi sa strane vozila.
Prema vanjskim dimenzijama treba reći da se radi o modelu iz C segmenta: dužina 4360 mm, širina 1800 mm (2032 mm s ‘otvorenim’ retrovizorima), visina 1525 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2670 mm.
Prednji dio ima prepoznatljivo osvjetljenje u obliku slova V, farovi u dva nivoa i kromirani logotip dvostruke strelice koja se proteže se po čitavoj širini vozila. U prvom planu je Citroënova tehnologija 100% LED Vision koja je dostupna za dnevna svjetla, farove i maglenke.

Dojmljiva unutrašnjost

Interijer novog C4 dojmljiv je već na prvi pogled svojom kvalitetom i modernosti, a programom Citroën Advanced Comfort® sugerira udobnost, modernom nadzornom pločom, kvalitetnim materijalima…
Široka i ugodna sjedišta pružaju osjećaj udobnosti i podrške. Sjedeći položaj je povišen, pa je preglednost iz kabine vrlo dobra zahvaljujući velikim staklenim površinama.
Mjesta unutar kabine ima za petero odraslih osoba, iako je srednje stražnje sjedište manje profilirano u odnosu na lijevu i desnu stranu, te je vjerovatno namijenjeno manjoj osobi ili djetetu.
Uvjerljiva široka vodoravna kontrolna ploča pruža putnicima osjećaj prostora i volumena, a istovremeno nudi brojne pretince ugrađene u dizajn. Tu je i izvlačiva ladica Citroën Smart Pad Support™ na suvozačevoj strani na koju se može jednostavno pričvrstiti tablet, a tu je i klizni pretinac gdje možemo nakon upotrebe pospremiti tablet.
Volan sa širokom, tankom donjom prečkom uključuje kontrole pomoći s lijeve strane i upravljačke programe za zabavu na desnoj strani. Iza volana, kao sastavni dio, ugrađena su polugice automatskog mjenjača koje omogućuju ručnu promjenu stepena prenosa.
Okrenuta vozaču, neuobičajena, potpuno digitalna 5,5-inčna instrumentna ploča s HD okvirom odlikuje se originalnom i čitljivom grafikom, a nadopunjuje je veliki head-up zaslon koji se lako čita i drži vozača usredotočenim na cestu ispred sebe prikazujući bitne podatke o vožnji.
U sredini, na vrhu nadzorne ploče i povezan sa središnjim otvorima, smješten je 10-inčni ekran osjetljiv na dodir preko kojeg korisnik može izabrati podešavanja za vozilo, pristupiti multimedijskom sistemu i telefonu, dvozonskom klima uređaju i navigacijskom sistemu.

20 sistema za pomoć u vožnji

Novi C4 opremljen je s 20 tehnologija posljednje generacije koje pružaju sigurnost i udobnost te osiguravaju bezbrižniju vožnju (vidjeti popis serijske opreme), a izdvojit ćemo neke: Active Safety Brake, sistem nadzora mrtvih uglova, sistem za pomoć pri zadržavanju unutar vozne trake, adaptivni limitator brzine, automatsko prebacivanje dugih u kratka svjetla, Head-up zaslon, kameru za vožnju unatrag, Connect Nav povezivi navigacijski sistem 3D najnovije generacije…
Od dodatne opreme za povećanje udobnosti i sigurnosti, testni C4 imao je bežično punjenje mobitela, pristup i pokretanje vozila bez ključa, električnu parking kočnicu, bočne parkirne senzore, kameru za vožnju unatrag Top Rear Vision, kameru 360 Vision, Park Assist, svjetla za maglu s bočnim osvjetljenjem, itd.
Što se tiče izvedbe C4 u ponudi ima četiri paketa opreme: Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack.
Dodajmo da novi C4 u ponudi ima sedam boja karoserije: nemetalik bijela Banquise, zatim metalik boje crna Obsidien, siva Acier, siva Platinium, braon Caramel i plava Iceland, te specijalna crvena Elixir boja. Tu je i mogućnost izbora šest kombinacija unutrašnjosti: serijska kombinacija unutrašnjosti i pet dodatnih kombinacija koje se uklapaju s sjedalima Advanced Comfort: Urban Grey, Metropolitan Grey, Metropolitan Blue, Hype Black i Hype Red.

Cjenovnik

Najjeftiniji je benzinski C4 Feel 1.2L PureTech 100 S&S BVM6 (74 kW/101 KS) 1199 ccm koji sa PDV-om (do registracije) košta 36.294 KM, dok snažniji C4 Feel 1.2L PureTech 130 S&S BVM6 sa 96 kW/130 KS košta 38.733 KM.
Benzinac s opremom C4 Shine 1.2L PureTech 130 S&S BVM6 ( 96/130) košta 42.953 KM, a C4 Shine 1.2L PureTech 130 S&S EAT8 sa automatskim mjenjaćem košta 46.892 KM. Najskuplji benzinac je C4 Shine Pack 1.2L PureTech 155 S&S EAT8 (114 kW/155 KS) po cijeni od 51.956 KM.
Kod dizelaša najjeftiniji je C4 Feel 1.5L BlueHDI 110 S&S BVM6 (81 kW/110 kS) po cijeni od 39.858 KM, sa opremom C4 Shine 1.5L BlueHDI 110 S&S BVM6 44.078 KM. C4 Shine 1.5L BlueHDI 130 S&S EAT8 (96 kW/131 KS) košta 49.705 KM, dok je najskuplji dizelaš C4 Shine Pack 1.5L BlueHDI 130 S&S EAT8 sa cijenom od 52.706 KM.
Najjeftiniji električni ë-C4 Feel elekrični 136 (100 kW/ 136 KS) je po cijeni od 69.817 KM, ë-C4 Shine 136 ima cijenu od 74.741 KM, a najskuplji je ë-C4 Shine Pack elekrični 136 po cijeni od 77.892 KM do registracije.

Cijena osnovnog modela Citroen C4 Shine 1.2L PureTech 130 S&S EAT8: 45.298 KM
Cijena opcija: 1.219 KM
Opciona oprema: Bežično punjenje pametnog telefona kompatibilnog sa protokolom QI (281 KM); Metalik braon boja Caramel (938 KM)
Cijena sa opcijama: 46.517 KM
Cijena sa promotivnim popustom: 42.098 KM

Kompletan cjenovnik i opremu modela Citroën C4 možete vidjeti ovdje

TEHNIČKI PODACI (Citroën C4 Shine 1.2 PureTech 130 EAT8):
Motor: benzinski turbo 1,2 l, tri cilindra u liniji, 4 ventila po cilindru
Zapremina: 1.199 cm3
Najveća snaga: 96 kW / 130 KS pri 5.500 obr/min
Najveći obrtni moment: 230 Nm pri 1.750 obr/min
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine
Mjenjač: 8-stepeni automatski
Gume: 195/60 R18 96H (GoodYear Efficient Grip)
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,4 sekundi
Najveća brzina: 200 km/h (elektronski ograničena)
Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,8 l/100 km
Fabrički deklarisana potrošnja goriva: kombinovano 5,6-6,3 l/100 km
Emisije CO2: 126-142 g/km
Norma o zaštiti okoliša: Euro 6.d
Sistem: Stop & Start
Dimenzije: Dužina 4.360 mm, širina 1.800 mm, visina 1.525 mm
Međuosovinski razmak: 2.670 mm
Podvozje sprijeda / straga: Osovina pseudo Mac Pherson, spiralne opruge i integrirani hidraulični amortizeri / polukruta osovina, spiralne opruge
Ovjes: Progressive hydraulic cushions™ ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima
Zapremina prtljažnika: 380 – 1.250 litara
Težina praznog vozila (sa vozačem): 1.400 kg
Maksimalna dozvoljena težina: 1.755 kg
Rezervoar: 50 litara
Serijska oprema testnog automobila: Citroën C4 Shine
Garancija: 2 godine opšte garancije, 3 godine na boju i 12 godina na karoseriju

SERIJSKA OPREMA:
Set za privremenu popravku guma; ABS, AFU, REF, ESP, Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici; Citroën Connect BOX: geolokacija i SOS; Upozorenje za nepričvršćene sigurnosne pojaseve; Prednji sigurnosni jastuk vozača i suvozača; Bočni sigurnosni jastuci za putnike u 1. redu; Zavjesasti sigurnosni jastuci za putnike u 1. i 2. redu; Aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake – LKA; Active Safety Brake (AEB) – djelovanje pomoću senzora na vrhu vjetrobranskog stakla; Sistem za kontrolu mrtvog ugla; Upozorenje na opasnost od sudara; Prepoznavanje prometnih znakova i preporuka o ograničenju brzine; Upozorenje na vozačevu nepažnju – DAA3; Prednji i zadnji parking senzori; 10-inčni ekran na dodir s digitalnim autoradiom DAB+; Mirror screen (AndroidAuto, Apple Carplay); 6 zvučnika; 12 V utičnica na prednjem dijelu; 1x USB utičnica; 5-inčna digitalna instrument tabla s ambijentalnim osvjetljenjem; Centralno zaključavanje vozila; 1 običan ključ + 1 ključ s daljinskim podešavanjem i sa tri dugmeta; Električna parking kočnica; Progressive hydraulic cushions™ = ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima (Osim sa PureTech 100); Automatski dvozonski klima uređaj; Otvor klima uređaja za putnike u 2. redu; Električno sekvencijalno podešavanje prednjih i zadnjih stakala; Električno podesivi i grijani vanjski retrovizori; Automatsko uključivanje dnevnih svjetala; Automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla; Prilagodljivi tempomat Stop&Go EAT8 s mogućnošću potpunog zaustavljanja vozila i pokretanja – samo u kombinaciji sa mjenjačem EAT8; Automatski brisači stakla sa senzorom za kišu; Presvlake od tkanine u sivoj boji Meanwhile/tkanine u crnoj boji; Stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3; Tri naslona za glavu u 2. redu; Isofix na zadnjim bočnim sjedalima; Podešavanje vozačevog sjedala u lumbalnom dijelu; Vozačevo i suvozačevo sjedalo podesivo po dužini, visini i naklonu; Paket u boji Glossy Black: obruba maglenki i zaštita Airbump® u svjetlećoj crnoj boji; Prednja dnevna svjetla LED sa svjetlosnim potpisom u obliku slova V; Prednji farovi LED; LED prednje maglenke; Zadnja LED svjetla sa svjetlosnim potpisom; Prednji branik u boji karoserije; Vanjske ručice vrata i kućište vanjskih retrovizora u crnoj boji; Obsidien (raspoložive boje za motor s unutrašnjim sagorijevanjem: siva Artense, bijela Banquise ili crna Obsidien); Zadnji branik u svjetlećoj crnoj boji; Prednji stub u boji karoserije; Blatobrani i pragovi u crnoj boji; LED osvjetljenje prednjeg i zadnjeg dijela putničkog prostora; Osvjetljenje prostora za noge; Osvjetljenje u prtljažniku; Visoka središnja konzola sa naslonom za ruke; Multifunkcijski kožni volan; Kamera za pomoć pri vožnji unazad; Navigacija; Dodatna USB utičnica u prednjem dijelu; HUD – projekcijski prikazivač u visini očiju; Električno preklopivi vanjski retrovizori; Unutrašnji fotosenzibilni retrovizor; Kombinacija unutrašnjosti Urban Grey; Sjedala Advanced Comfort; Nosač Smart Pad Support Citroën™ na strani suvozača; Klizni pretinac u armaturnoj ploči na strani suvozača; 18″ felge od lake legure Aeroblade u crnoj boji; Hands-free ulaz u vozilo i pokretanje vozila ADML PROXIMITY; Kromiran profil brisača; Dodatno zatamnjena bočna stakla i zadnje staklo; Multifunkcijski volan od zrnaste kože.