Test: KIA XCeed 1.0 T-GDi EX Flow

0
124
U Kijinoj gami urbani crossover XCeed je dizajnerski pozicioniran između modela Stonic i Sportage (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M.Pehilj / Foto: Profitiraj.ba

KIA je krajem novembra prošle godine premijerno za tržište BiH predstavila novi XCeed čime je ovaj model i zvanično uveden na naše tržište iako je prodaja najnovijeg člana porodice Ceed u Evropi počela još u jesen.
Proteklih dana ekipa poslovnog portala Profitiraj.ba imala je priliku i konkretnije iskušati u vožnji novi XCeed 1.0 T-GDi sa srednjim paketom opreme EX Flow i cijenom od 38.990 KM koji mu daje solidan tržišni prostor u odnosu na konkurenciju.
Testni XCeed pokretao je trocilindrični turbobenzinski 1.0 litarski (998 ccm) T-GDi motor snage 88,3 kW odnosno 120 KS koji sa svojim perfomansama može zadovoljiti većinu kupaca, dok će oni zahtjevniji ipak birati snažnije – 1,4 ili 1,6 litarske motore.
Doduše, tokom testne vožnje 6-stepeni manuelni mjenjač uparen sa 3-cilindričnim motorom od 120 KS (sa 172 Nm pri 1.500 – 4.000 obr/min) zahtijevao je češći prenos brzina, ali je to u konačnici ipak imalo povoljnog uticaja na smanjenu potrošnju goriva. Naime, prosječna potrošnja u gradu (zimski period) varirala je od 7,5 do 8,2 l/100 km, da bi na otvorenoj cesti (uz prilagođenu vožnju u 5 – 6 stepenu prenosa) prosječna potrošnja pala ispod 7 litara.
Inače, XCeed 1.0 T-GDi do 100 km/h stiže za oko 11 sekundi, a maksimalna mu je brzina prema kataloškim podacima 186 km/h.
U vožnji, osim pohvala za udobna sjedišta i ‘mekše’ podešeni ovjes zbog visine vozila (neosjetno naginjanje u krivinama što doprinosu udobnosti u vožnji), sve pohvale zaslužuju i kočnice XCeeda koje dodatno ulijevaju sigurnost vozaču.
Ipak, nešto lošiju ocjenu zaslužuje zvučna izolacija kabine koja je solidna pri brzinama do 100 km, ali pri bržoj vožnji buka motora postaje sve izraženija što može iritirajuće djelovati, a naročito na one putnike koji vole slušati muziku tokom vožnje.
XCeed se proizvodi u Kijinoj evropskoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gdje se proizvodi i 5-vratni Ceed, karavanski Ceed Sportswagon i shooting brake ProCeed. U Kijinoj gami Xceed je dizajnerski pozicioniran između modela Stonic i Sportage. Kao i ostali modeli južnokorejske kompanije i XCeed je dostupan uz 7-godišnju garanciju do prijeđenih 150 hiljada kilometara (prve tri godine bez ograničenja kilometraže).

Inovativan dizajn

Novi XCeed proizvod je Kijinog evropskog dizajnerskog centra u Frankfurtu, a jedini dio karoserije (prednja vrata) preuzet je od 5-vratnog Ceed hatchbacka.
Ovaj kompaktni urbani crossover, koji nosi oznaku CUV (crossover utility vehicle) kombinira praktičnost terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hatchbacka. XCeed ima tamne obloge oko donjih ivica i od 5-vratnog Ceeda je duži za 85 mm (4935 mm), širi 26 mm (1826 mm) i viši za 43 mm (1490 mm), dok mu je međuosovinski razmak isti (2650 mm).
Na prednjem dijelu XCeed-a je izrazitija maska i veći otvori za zrak, a svjetla su novodizajnirana sa karakterističnim LED svjetlima u obliku kocki leda, nad kojima je pokazivač smjera koji se proteže preko blatobrana. Pozadi se ističu tanka high-tech LED svjetla.
Oblik karoserije i visina vozila predstavljaju robustan izgled. Udaljenost XCeeda od tla iznosi 172 mm (sa 16-inčnim naplacima) i 184 mm (sa 18-inčnim naplacima), što je do 44 mm više u odnosu na 5-vratnog Ceeda.
XCeed nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sjede sprijeda i pozadi. Duži zadnji prevjes zaslužan je za duži prtljažnik čija zapremina iznosi 426 litara (VDA) što je 31 litra više nego kod Ceeda. S položenim zadnjim sjedištima (klupa djeljiva u omjeru 40:20:40) i dvostrukim dnom zapremina prtljažnika naraste do 1378 litara.
Novi XCeed nudi izbor 12 boja karoserije, a naš tesni model krasila je plava – Blue Flame metalik boja.

Infotainment sistem

U unutrašnjosti XCeed (sa kvalitetnijim materijalima) ima izgled kabine kao i kod ostalih modela Ceed, sa središnjom konzolom blago okrenutom prema vozaču. Na armaturnoj ploči se ističe ekran osjetljiv na dodir s infotainment sistemom, dok niže postavljena instrumentna ploča nudi puno touchscreen prekidača, tastera za kontrolu zvuka, grijanja i hlađenja.
Novi KIA XCeed je sa aspekta sigurnosti, povezivosti i infotainmenta jedan od tehnološki najnaprednijih modela u svojoj klasi i jedan je od prvih modela u Evropi koji nudi Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, sa dijagnostičkim podacima o vozilu i predviđenim vožnjama.
Novi XCeed je prvi Kia model s digitalnom 12,3 inčnom Supervision instrument tablom. Nudi i puno aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija, a opremljen je i pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM) koji uz ESC sistem brine o stabilnosti vozila kod kočenja i vožnje u krivinama.
XCeed ima i nove hidraulične amortizere koji su standardni na prednjoj osovini kod svih oprema i motora i pomažu upijanju neravnina na lošem putu.

Savremeni i štedljivi motori

Novi XCeed u ponudi ima tri benzinska motora s direktnim ubrizgavanjem (T-GDI), a ove godine bit će dostupni i plug-in hibridni i 48-voltni blagi hibridni pogoni.
Najslabiji trocilindrični 1.0-litarski T-GDI benzinski motor proizvodi 120 KS i 172 Nm okretnog momenta, a četverocilindrični 1,4-litarski T-GDI benzinac ima 140 KS i 242 Nm. Najsnažniji je 1,6-litarski T-GDI motor (za Ceed GT i ProCeed GT) sa 204 KS i 265 Nm okretnog momenta.
XCeed je također dostupan s izborom dva Smartstream motora koji su najčišći i najštedljiviji dizelaši koje je KIA proizvela. Smartstream 1,6-litarski motor je u izvedbama sa 115 i 136 KS.
S izuzetkom 1.0 T-GDI, koji je uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, svi motori mogu snagu prenositi na prednje točkove preko 6-stepenog ručnog ili 7-stepenog automatskog mjenjača s dvostrukim kvačilom.
Sistem start/stop (ISG) dio je standardne opreme kod svih izvedbi opreme i motora.
Na tržištu Bosne i Hercegovine novi XCeed se prodaje po cijeni počev od 34.990 KM (za benzinski model sa 1.0-litarskim T-GDI motorom od 120 KS) do 46.990 KM koliko košta benzinski 1,4-litarski T-GDI motor sa 140 KS.
Kod dizelaša, najjeftiniji je model sa 1,6 CRDi motorom od 115 KS po cijeni od 39.990 KM, dok je najskuplji model sa 1,6 CRDi motorom od 136 KS i cijenom od 51.490 KM.

Akcijska cijena testnog modela: 38.990 KM
Doplata za boju: 800 KM

Kompletan cjenovnik sa opremom možete vidjeti ovdje

Tehničke karakteristike Kia XCeed 1.0 T-GDi EX Flow:
Motor: 1.0 litarski (998 ccm), 3-cilindrični, turbobenzinski
Max snaga: 88,3 kW/ 120 KS pri 6.000 obr/min.
Max obrtni moment 172 Nm pri 1.500 – 4.000 obr/min.
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6-stepeni
Maksimalna brzina: 186 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,1 sekundi
Dimenzije (DxŠxV): 4.395 mm x 1.826 mm x 1.495 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.650 mm
Prednji ovjes: McPherson sa gasnim amortizerima i stabilizatorima
Zadnji ovjes: Multi-link sa gasnim amortizerima i stabilizatorima
Zapremina prtljažnika: 426 litara – 1378 litara (max)
Masa praznog automobila: 1.332 kg
Prosječna potrošnja (fabrička): grad 6,5-6,8 l, van grada 4,8-5.0 l, komb. 5,4-5,7 l/100 km
Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,5 l/100 km
Zapremina rezervoara za gorivo: 50 litara
Prosječna emisija CO2: 124 g/km (Euro 6d)
Garancija: 7 godina ili do 150.000 pređenih km (bez ograničenja kilometraže u prve tri godine)

Paket opreme EX Flow:

SIGURNOST: Bezbjednosni vazdušni jastuci za vozača i suvozača (suvozačev sa mogućnošću isključivanja), bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavjese, elektronska kontrola dinamičke stabilnosti ESC sa TCS-om (sistem protiv proklizavanja) i VMS (pomoćni stabilizacioni sistem),
ABS sistem kočenja sa elektronskom raspodjelom kočione sile – EBD i sistemom pomoći pri naglom kočenju – BAS, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HAC), 16″ prednji kočioni diskovi i 14″ zadnji kočioni diskovi, elektronska blokada motora protiv krađe, prekid dovoda goriva u slučaju sudara, automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara, sigurnosni pojasevi sa zatezačima, ručna parking kočnica, elektronska parking kočnica (EPB), sigurnosni alarmni uređaj, TPMS (sistem nadzora pritiska u pneumaticima), rezervni točak.

UNUTRAŠNJOST: Prednji i zadnji prozori sa automatskim spuštanjem/podizanjem i sistemom protiv blokiranja, krovna pregrada za sunčane naočale, svjetlo za čitanje naprijed i nazad, sjenilo na vozačevoj i suvozačevoj strani sa ogledalima i svjetlom, nasloni za glavu podesivi po visini, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, upravljač podesiv po dubini i visini, upravljač sa prekidačima audio uređaja, grijanje volana, sjedišta u kombinaciji tkanine i vještačke kože B-tip, vozačevo i suvozačevo sjedište podesivo po visini, prostor za odlaganje na zadnjem dijelu prednjih sjedišta, zadnja klupa sklopiva i djeljiva u odnosu 60:40, središnji naslon za ruku sa podesivim klizačem i držačem za čaše, kuke za fiksiranje mreže u prtljažniku, hromirane unutrašnje ručice vrata, prednja konzola visokog sjaja, USB priključak na središnjoj konzoli.

SPOLJAŠNOST: 18″ aluminijumski naplaci, automatsko paljenje prednjih svjetala, dnevna LED svjetla, poziciona LED svjetla, zadnja LED svjetla, LED bi-funkcionalna projekcijska svjetla, spojler sa LED HMSL svjetlom, zadnja LED svjetla za maglu, prednja svjetla za maglu, zatamnjena stakla, električno podesiva i grijana vanjska ogledala u boji vozila, automatski preklopiva širokougaona vanjska ogledala, pokazivači smijera smješteni na vanjskim ogledalima, krovni nosači, dodatno zatamnjena stakla.

UDOBNOST: Daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem, 3 x 12V utičnice za punjenje, držač za čaše u prednjem dijelu, automatski klima uređaj sa dvije zone i odmrzavanjem vjetrobranskog stakla, otvori za grijanje zadnjeg dijela, audio sistem sa 8″ LCD displejom osjetljivim na dodir; povezivanje sa pametnim telefonom (Android Auto i Apple Carplay), Bluetooth® povezivanje sa funkcijom glasovnog upravljanja, radio prijemnik, USB priključak, 2 prednja zvučnika, 2 zvučnika u zadnjim vratima i 1 visokotonac, Bluetooth uređaj sa prepoznavanjem glasa, putni računar sa 4,2″ Supervision LCD displejom i reostatom, tempomat, Drive Mode Selection – izbor načina vožnje (samo na DCT mjenjaču), unutrašnji retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem, senzor za kišu, kamera za vožnju unazad sa prikazom na ekranu audio uređaja, zadnji parking senzori sa zvučnim upozoravanjem i mogućnošću isključivanja, grijanje prednjih sjedišta, USB brzi punjač (samo sa DCT mjenjačem).

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here