Trasu autoputa Tuzla – Brčko – Orašje prilagoditi potrebama razvoja TK

0
419
Ranije predviđena trasa ne odražava potrebe privrede ni građana Srebrenika i Gradačca, rečeno je na sastanku

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić posjetio je danas Vladu Tuzlanskog kantona, gdje je sa kantonalnim premijerom Irfanom Halilagićem razgovarao o trasi autoputa Tuzla – Brčko – Orašje. Sastanku su prisustvovali i resornim kantonalni ministri, te gradonačelnici i predstavnici poslodavaca i privrednika Srebrenika i Gradačca.
Ovom prilikom, predstavnici Tuzlanskog kantona još jednom su iskazali potrebu redefinisanje trenutne trase autoceste radi interesa privrede i građana.
Premijer Novalić poručio je da Vlada FBiH čvrsto stoji iza Tuzlanskog kantona i njegove komunikacijske deblokade.
“Danas smo vidjeli da postoji volja, postoje i neke tehničke pretpostavke, a izgleda i ekonomska opravdanost da se ova trasa izmijeni i da ide bliže naseljenim mjestima Srebreniku i Gradačcu i dalje prema Brčkom. Budući da je Vlada FBiH, preko JP Autoceste FBiH 6. januara otvorila projekat i 7,5 miliona KM troši na izradu Idejnog i Glavnog projekta ove dionice u blizini Tuzle, sada nam treba politička odluka da li će se trasa mijenjati ili ne, kako bi to mogli uvrstiti u projekt, te uvažiti i lokalne interese. Mi čvrsto stojimo iza Tuzlanskog kantona i nastojimo da se uspostavi jedna kontinuirana politika, naročito u ekonomskom smislu”, kazao je premijer Novalić, dodajući da će Federalna vlada pomoći da se ispoštuje iskazana težnja za putnom i željezničkom deblokadom Tuzlanskog kantona.
Predstavnici Tuzlanskog kanton istakli su da je prva dionica trase od Tuzle do Čanića nesporna, kao i podrška što skorijem početku radova na njenoj izgradnji.
“Danas smo zaključili da izmjena trase autoceste ima političku podršku i Vlada Tuzlanskog kantona će, na osnovu inicijativa koje očekujemo iz gradskih vijeća Gradačca i Srebrenika, tražiti očitovanje Skupštine Tuzlanskog kantona, te na osnovu njene odluke, pokrenuti proceduru izmjena i dopuna Prostornog plana TK, čime bi se stvorili preduslovi za izmjenu trase i izradu nove projektne dokumentacije. Sve ostale aktivnosti u vezi sa projektovanjem i realizacijom, realiziraju federalne institucije i JP Autoceste FBiH, ali učinit ćemo sve što je u našoj moći da, dok traju radovi na prvoj dionici Tuzla – Čanići, koja nije sporna, radimo na približavanju nove trase interesima Srebrenika i Gradačca”, kazao je premijer Halilagić.
Gradonačelnik Srebrenika Nihad Omerović smatra da bi ranije predviđena trasa zaobišla sve proizvodne, trgovačke i druge kapacitete Srebrenika i Gradačca.
“Ona ne da ne bi pomogla, nego bi i odmogla, jer bi svi konzumenti iz EU zaobilazili teritorije i Srebrenika i Gradačca. Zbog toga treba revidirati trenutnu trasu i prilagoditi je potrebama života”, kazao je gradonačelnik Omerović.
U prilog ovoj inicijativi govori i činjenica da je Gradačac druga lokalna zajednica po visini izvoza u FBiH, da je izvoz sa područja Gradačca u protekloj godini dostigao gotovo 450 miliona KM, što je za skoro 100 miliona više u odnosu na prethodnu 2020. godinu, te bi se kvalitetnijim povezivanjem na savremenu putnu mrežu stvorili preduslovi za još brži razvoj kako Gradačca i Srebrenika, tako i Gračanice, pa i cijelog Tuzlanskog kantona.
Nakon Tuzlanskog kantona, premijer Federacije BiH Fadil Novalić danas će posjetiti i Brčko distrikt BiH.