Znate li ko je Andre Citroen?

0
3335
Andre Gustave Citroen rođen je 5.2.1878. i prvi je u Evropi započeo masovnu proizvodnju vozila

André Citroën (1878-1935) bio je kreativni inženjer s vizijom i prvi u Evropi je započeo masovnu proizvodnju vozila, a time i masovnu motorizaciju koja je do tada bila privilegija bogatih slojeva. Osnovao je tvornicu automobila u Parizu i počeo proizvoditi Type A – prvi serijski proizveden automobil u Evropi, ali i povoljni auto s mnogo opreme.
Također je i prvi uveo niz inovativnosti u autoindustriju i prvi uvodio nove tehnologije po čemu je Citroën ostao poznat do današnjeg dana.
Prvi susret sa automobilima imao je 1906. kada dolazi na mjesto direktora prodaje u francusku firmu Mors (poznata po mnogim brzinskim rekordima), gdje reorganizira tvornicu i uvodi nove modele. U deset godina udvostručio je godišnju proizvodnju.
Od 1912. godine, postaje predsjednik francuskog udruženja automobilskih proizvođača, a tu mu se javlja i prilika da posjeti SAD, te prouči metode rada u Fordovim pogonima.
Nakon Prvog svjetskog rata, Citroën je kreirao prvi evropski serijski automobil sa prednjim pogonom, prvo lako dostavno vozilo, prvu evropsku kreditnu liniju (12 ili 18 mjeseci), prvu dilersku mrežu, izdao je prvi katalog rezervnih dijelova. Osnovao je i prvu vučnu službu, a nakon prodajnog servisa kupac je imao godinu dana garancije na automobil te pravo na besplatne servise tijekom garancije. Citroën je također otvorio i autobusnu kompaniju, taxi službu i vlastito osiguravajuće društvo.
André Citroën je i otac modernih komunikacija s kupcima. Prvi je među proizvođačima automobila koji je prodaju automobila popratio agresivnom promidžbenom kampanjom.
Od 1925. do 1934. na Eiffelovom tornju svijetlilo je 30 m visoko ime Citroën. Za to je upotrijebljeno čak 250.000 žaruljica i oko 600 kilometara kablova.
Vrhunac je bio 1928. godine, od kada jednom mjesečno Citroën zakupljuje zadnju stranu francuskih dnevnih listova i objavljuje vijesti o svojoj kompaniji (15 miliona primjeraka).
Prije automobila, André Citroën izrađivao je specijalne ‘strelaste’ zupčanike. Od 1905. suvlasnik je radionice za njihovu izradu, a od 1911. i jedini vlasnik firme Societe Anonyme des Engrenages Citroën. Izgled zupčanika bio je 1913. presudan i za nastanak zaštitnog znaka tvornice, poznatog ‘Double Chevron’. Ovaj stilizirani znak, Citroën će postaviti i na svoj prvi automobil, a on se i danas nalazi na svim modelima marke Citroën. Prvobitni znak bio je žute boje na plavoj podlozi. Znak je redizajniran tek 1985., u sklopu predstavljanja novog imidža kompanije, kada je stara kombinacija boja zamijenjena crveno-bijelom kombinacijom.