Evropska grupa Transport & Environment (T&E), koja okuplja nevladine organizacije i promovira održivi transport, otkrila je kako su proizvođači popularnih plug-in hibridnih automobila lažirali njihove emisije stakleničkih plinova, slično kako je to Volkswagen činio u aferi poznatoj kao Dieselgate.
Razmjere novog mogućeg skandala ‘plugingate’ tek se trebaju vidjeti.
Grupa T&E svojim je testiranjem otkrila da tri popularna plug-in hibridna SUV-a, BMW X5, Volvo XC60 i Mitsubishi Outlander u okoliš ispuštaju od 28% pa čak do 89% više ugljikovog dioksida nego to njihovi proizvođači tvrde, prenosi Autonet.hr.
Automobili su testirani u optimalnim uvjetima i u tri načina rada – samo na bateriju, samo na motor s unutarnjim sagorijevanjem te u modu punjenja baterija. Sva mjerenja pokazala su značajno odstupanje od službenih podataka, kao što je vidljivo na objavljenom grafikonu.
Iz grupacije poručuju da su ‘plug-in hibridi lažni električni automobili’, te da ne služe za vožnju u stvarnim uvjetima nego isključivo za ‘testiranje u laboratoriju i porezne olakšice’. Kažu kako je testiranje pokazalo da i u idealnim uvjetima zagađuju više nego što proizvođač tvrdi, a da prilikom bilo kakvog odstupanja od tih uvjeta (agresivnija vožnja ili praznija baterija) emisije CO2 još više rastu, preko svakog dopuštenog nivoa.
Veliki plug-in hibridi kakvi su testirani, navode iz T&E, nemaju dovoljno snage u elektropogonu, ne omogućavaju brzo punjenje, i samim time njihov električni pogon nije dovoljno ekološki. Iz tog razloga pozivaju nadležne u Evropskoj uniji da revidiraju politiku poticaja za ovakve automobile, ali i da razmotre bolje načine mjerenja njihovih ukupnih emisija ugljikovog dioksida. Urgiraju da se to učini prilikom revizije ekoloških ciljeva EU za period 2025–2030. koja će biti na agendi sljedeće godine.