Kompanije Kia Motors i Hyundai Motor nedavno su predstavile plan lansiranja tehnologije punjenja pomoću ‘solarnog krova’, koji će biti raspoloživ kod određenih modela ove automobilske grupacije.
Električno punjeni solarni paneli (ploče) biće smješteni na krovu ili poklopcu motora vozila s ciljem podrške motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, hibridnim i električnim vozilima sa dodatnom električnom snagom i tako smanjujući potrošnju goriva i povećavajući domet.
Automobilska grupacija Hyundai-Kia razvija tri tipa sistema punjenja pomoću solarnog krova: prva generacija sistema namijenjena je hibridnim vozilima, druga generacija donosi poluprovidni sistem solarnog krova za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, a treća generacija predstavlja lake solarne krovove, koji su namijenjeni punjenju baterija električnih vozila.
Prva generacija sistema, koji će se koristiti kod hibridnih modela, napravljena je od silikonskih solarnih panela, ugrađenih u standardni krov vozila. Ovaj sistem može napuniti 30 do 60 posto baterije tokom uobičajenog dana, u zavisnosti od vremenskih prilika i ostalih faktora iz okoline.
Druga generacija poluprovidnog solarnog krova koristiće se na vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, što će biti prva upotreba ovakve tehnologije na svijetu. Poluprovidni paneli mogu se ugrađivati i na panoramske krovove, što znači da prilikom punjenja propuštaju svjetlost u kabinu.
Treća generacija sistema trenutno je još u testnom periodu. Namijenjena je postavljanju na poklopac motora ili na krovu na ekološki prihvatljivijim električnim vozilima u cilju postizanja najvećeg iskorišćenja raspoložive energije.
Solarni sistem punjenja grupacije Hyundai-Kia čine solarni panel, kontroler i baterije. Kada panel apsorbira fotone iz sunčeve svjetlosti, stvara parove elektronskih rupica u silikonskim ćelijama i tako omogućava tok koji prolazi i stvara električnu energiju.
Solarni panel snage 100 W može proizvesti do 100 Wh energije (u idealnim uslovima: ljeti u podne 1000 W/m2 intenzivnost zračenja). Kontroler ima MPPT (Maximum Power Point Tracking), koji upravlja napon i tok da može povećati efikasnost električne energije, dobijene iz solarnih panela. Ta snaga se pretvara i skladišti u baterije ili koristi za smanjenje opterećenosti generatora izmjeničnog toka (AC), čime se povećava domet vozila.
Hyundai Motor će ovu tehnologiju ugrađivati u svoja vozila nakon 2019., čime će ispuniti globalne ekološke zahtjeve i smanjiti potrošnju goriva, dok će Kia svoje planove predstaviti uskoro, saopćeno je.