Testirali smo Mazdu CX-30 G122 M-Hybrid, osvojila Zlatni volan 2019

Mazdin kompaktni crossover CX-30 nastao je na platformi nove Mazde 3 te savršeno popunjava prazninu između modela CX-3 i CX-5

0
5483
CX-30 najnovija je evolucija Mazdinog dizajnerskog jezika Kodo - Duša pokreta (Foto: Profitiraj.ba)

Mazda je u martu ove godine na Sajmu automobila u Ženevi predstavila novi SUV CX-30, a na tržište BiH uveden je krajem septembra. Nova Mazda CX-30 upravo je dobila i nagradu Zlatni volan 2019 u kategoriji SUV/ crossovera do 4,4 m dužine na svečanosti u Berlinu (Njemačka).
Radi se o crossoveru koji je baziran na platformi nove Mazde 3 te svoje mjesto u ponudi na evropskom tržištu zauzima između Mazdinog (manjeg) modela CX-3 i nešto većeg i skupljeg SUV-a CX-5.
Mnogi će se upitati zašto CX-30 nema oznaku CX-4, što bi bilo i logično. Međutim, CX-4 model već postoji i prodaje se isključivo u Kini.
Bez sumnje, Mazda CX-30 predstavlja kombinaciju ljepote coupea i snažnog izgleda SUV-a, a ovih dana zahvaljujući kompaniji Connecta iz Sarajeva, (ovlašteni Mazda partner u BiH), redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba imala je priliku testirati ovaj automobil koji pokreće novi benzinski motor Skyactiv uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem (opciono moguć i automatik).

Novi Skyactiv motori

Svi novi motori Skyactiv opremljeni su električnom pogonskom tehnologijom Mazda M Hibrid, čime je smanjena potrošnja goriva bez uticaja na snagu motora i udovoljavaju najstrožim normama za emisiju štetnih gasova. Inače, CX-30 je moguće dobiti i s Mazdinim Skyactiv-D dizelskim motorom.
Kompaktni crossover CX-30, dugačak je 4.395 mm (12 cm duži od Mazde CX-3), širok 1.795 mm (+3 cm) i visok 1.540 mm (klirens ima pristojnih 175 mm), dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.655 mm. Mazda CX-30 nudi primjetno komforniju unutrašnjost, više prostora za glave i koljena putnika na stražnjoj klupi, kao i prtljažnik sa respektabilnih 430 litara (oko 70 l više nego u Mazdi 3). S boljim paketom opreme, CX-30 ima i električna vrata prtljažnika.
Kada već pominjemo prtljažnik, uputit ćemo i malu zamjerku jer se vrata gepeka relativno nisko otvaraju što pravi smetnju višim vozačima ili putnicima za smještaj prtljage.
Novi CX-30 je pozicioniran ‘na pola puta’ između klasičnog kompakta i SUV-a. Mazda CX-30 privlači modernim i dinamičnim dizajnom. Riječ je o tzv. Kodo dizajnu (duša pokreta) kojeg karakteriziraju atraktivne linije, čiste površine i jednostavnost te usklađene proporcije.
U dizajnerskom smislu, donji dio automobila odlikuju terenske karakteristike s (pre)naglašenim plastičnim zaštitama lukova točkova i pragova, dok gornji dio više njeguje kupeovske linije. U svakom slučaju, jedna od glavnih ciljanih grupa upravo su mlađe porodice.
Kupci će moći izabrati između devet boja karoserije (Soul Red Crystal, Machine Grey, Polymetal Grey, Snowflake White Pearl Mica, Titanium Flash Mica, Jet Black Mica, Deep Crystal Blue Mica, Arctic White i Sonic Silver Metallic). Naš testni CX-30 imao je Soul crvenu Crystal boju koja mu je uistinu izvanredno pristajala.
Interijer CX-30 se može personalizirati s dva dostupna paketa (Rich smeđa i Navy plava) uređenja koji će se razlikovati po bojama pojedinih elemenata unutrašnjosti. CX-30 je dostupan s točkovima veličine 16 i 18 cola, a ovi drugi su dostupni u izvedbama Dark Bright i Silver Metallic.

Sistemi pomoći vozaču

Ono što je novitet kod CX-30 je to što je ovaj model urađen po novoj Mazdinoj filozofiji – slobode prostora. Generalno, dizajneri Mazde su u ovom automobilu uradili sljedeće: stanjili su sjedišta, napravili su drugačiji raspored armaturne table koja je sada nešto manje glomazna. Kokpit je orijentiran prema vozaču, a prekidača, kojih nema puno, je najviše na točku upravljača i oko ručice mjenjača. Doduše, te tipke komandi na multifunkcionalnom volanu su prilično sitne i nedovoljno uočljive, naročito za one vozače sa slabijim vidom, tako da je s njima potrebno prethodno upoznavanje.
Što se tiče instrument table (analogna) ona je jednostavna i pregledna, posebno su dopadljive dvije aplikacije koje pokazuju potrošnju i koliko je ostalo još goriva u rezervoaru, a središnji ekran je veličine 8,8-inča, kojim se jednostavno upravlja rotacionim kontrolerom.
Dostupan je i komplet funkcija za pomoć vozaču – uključujući prilagodljivi tempomat i automatsko kočenje u nuždi s detekcijom pješaka, a od velike pomoći vozaču je i projekcijski head-up zaslon HMI Active Driving Display s digitalnim ispisom (na šoferšajbi) brzine vožnje, oznakom ograničenja brzine i saobraćajnih znakova upozorenja.
Inače, armaturna tabla sa otvorima za ventilaciju je diskretno smještena, a minimalistički uklopljen setap za klimatizaciju je vrlo pregledan i lako se njime upravlja.
Mazda nudi četiri paketa opreme, a pored osnovnog tu su još Plus, GT i GT Plus. Postoje i četiri opciona paketa, a moguće je dodatno dobiti bijelu kožu i krovni otvor za model Skyactiv-X180.
Ukratko, CX-30 krasi visok nivo ergonomije, kvalitetna izrada i materijali, oprema i napredna tehnologija. Pored Mazdinog paketa sistema aktivne sigurnosti – koji uključuje sistem za pomoć pri kočenju, sistem nadzora nad pozornošću vozača, sistem upozorenja na bočni promet sprijeda (Front Cross Traffic Alert) i napredniji sistem aktivnog tempomata i održavanja vozila u voznoj traci (Cruising & Traffic Support), itd. – tu su i mnogi drugi sistemi (standardni i opcijski) pasivne sigurnosti, uključujući prednje zračne jastuke, zračne zavjese, prednje bočnje zračne jastuke te zračni jastuk za zaštitu koljena vozača.
Tim adutima treba dodati i nova ergonomski oblikovana sjedišta (konstruisana da ublaže eventualne povrede vrata), zaslužna za vrlo komforno putovanje, te dobru izolaciju i nova rješenja ovjesa i ugradnje motora kako bi se smanjio nivo buke, vibracija i ostalih neugodnih zvukova.
Dizajn Mazde CX-30 je zaista lijep, ali taj sportski profil ima i svoju kontraproduktivnu stranu – male staklene površine što utiče na lošu preglednost. Doduše, preglednost s vozačke pozicije prema naprijed je solidno, međutim sa strane a naročito nazad preglednost je loša.

Mazda M Hybrid sistem

U ponudi CX-30 su tri motora: benzinci Skyactiv-G122 i Skyactiv-X180 (180 KS i 224 Nm obrtnog momenta, potrošnja goriva za 20% manja u odnosu na motor Skyactiv-G, a smanjena je i emisija CO2) prvi serijski benzinac na svijetu opremljen inovativnim SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) sistemom koji koristi prednost kompresijskog paljenja poput onog u dizelskom motoru, te dizelski 1.8 litarski Skyactiv-D116 koji razvija 116 KS i 270 Nm obrtnog momenta, a prosječna potrošnja iznosi od 4,1 do 7,3 l/100 km, a emisija CO2 od 135 do 173 g/km (zadovoljava Euro 6d-TEMP normu).
Sva tri motora je moguće upariti sa 6-stepenim manuelnim i automatskim (Skyactiv-Drive) mjenjačem te s pogonom na prednje ili na sva četiri točka.
CX-30 koji smo testirali pokretao je Mazdin novi benzinski Skyactiv-G, 24-voltni blagi hibrid kojima ima određenu električnu pomoć i koji razvija ukupno 122 KS pri 6000 o/min te najveći okretni moment od 213 Nm pri 4000 o/min. Ovaj 2.0-litarski motor, opremljen stop-start sistemom, ima mogućnost deaktivacije dva od četiri cilindra u režimu opuštenije vožnje (elektronika se brine za adekvatan protok goriva i vazduha), a u momentu kada dodamo gas ta dva cilindra se pale automatski i osjetićemo veliku snagu koja dolazi iz pogonskog agregata.
Ovaj inteligentni Mazda M Hybrid sistem omogućava dodatno smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 koja zadovoljava Euro 6d normu. Inače, unatoč novim agregatima i električnim asistentima, tvornički navedenu potrošnju goriva (van grada/ kombinovano/ grad: 4,5 / 5,1 / 6,2 litara na 100 km) teško je postići, a mi smo tokom testne vožnje (grad/otvorena cesta) ipak uspjeli spustiti potrošnju na 6,8 litara/100 km što je više nego dobar rezultat.
Sa 122 KS i 213 Nm obrtnog momenta, CX-30 u vožnji se uistinu dobro ponašao mada bi bilo poželjno više snage za ovaj automobil težak u prosjeku oko 1,5 tone. Da bi se to malo ispeglalo u vozačkom smislu (do ‘stotke’ ubrzava za 10,6 sekundi, a tvornički deklarisana maksimalna brzina je 186 km/h) dobro nam je služio ručni 6-stepeni mjenjač s kojim nema mirovanja, kako bi se iz njega izvukao maksimum.
Iako je nešto tvrđeg ogibljenja i napravljen za moderne evropske ceste, zahvaljujući čvrstoj karoseriji upravljivost CX-30 je dobra i na lošijim putevima. Dinamičan je, precizno ulazi u krivinu i uz ugodan mjenjač zadovoljava vozačke apetite. Tome doprinosi i G-Vectoring Control Plus sistem koji je i pri zahtjevnijoj vožnji u zavojima zaslužan za idealan raspored snage i obrtnog momenta, ali i korekciju putanje.
Naravno, osim kvalitetnog motora, CX-30 ima i odlične kočnice, koje u vožnji koče umjereno i ravnomjerno što daje dodatni osjećaj sigurnosti u vozilu.

Zaključak: Mazda se potrudila da sa CX-30 modelom donese novi dizajn i novu tehnologiju. Ima zadovoljavajuću okretnost, motorizaciju i interijer zaista visoke kvalitete… i, bez sumnje, primamljiv je izbor. Uzimajući u obzir sve navedeno, svakako preporučujemo da se CX-30 uvrsti u uži izbor SUV vozila ako vam budžet dozvoljava da izdvojite iznos od 20 do 25 hiljada eura (ne računajući Top ponudu CX-30).
Šta reći o cijeni? Iako u startu modeli CX-30 naizgled imaju nešto višu cijenu od konkurencije, popis serijske opreme koju posjeduju već osnovni modeli daje nam drugačiju sliku. Podsjetimo, na tržištu BiH osnovni benzinski model CX-30 Skyactiv-G122 (90 kW/122 KS, 6 MT) košta počev od 43.780 KM sa PDV-om, najjeftiniji dizelski Skyactiv-D116 (85 kW/116 KS, 6 MT) ima cijenu od 47.980 KM, a Skyactiv-X180 GT (132 kW/ 180 KS, 6 MT) starta od 50.380 KM, dok najskuplja verzija tog modela s automatskim mjenjačem i I-Activ pogonom na sva četiri točka (AWD AT GT Plus, 132/180, 6 AT) košta do registracije 63.580 KM.
Naravno, sve je stvar izbora i mogućnosti kućnog budžeta. U svakom slučaju kvalitet Mazdinog CX-30 je nesporan!

Cjenovnik Mazde CX-30

Vezani tekst: Mazda CX-30 osvojila Zlatni volan 2019
Vezani tekst: Nova Mazda CX-30 najsigurniji automobil na svijetu

Specifikacija testnog vozila: Mazda CX-30 G122 M-Hybrid
Motor: G122 (benzin; 1.998 ccm; 90 kW/122 KS; 4 cilindra, 16 ventila)
Radna zapremina 1.998 ccm
Najveća snaga: 90 kW/122 KS pri 6.000 obr/min.
Maksimalan obrtni moment 213 Nm pri 4.000 obr/min.
Ubrzanje 0 – 100 km/h: 10,6 s
Najveća brzina: 186 km/h
Mjenjač: 6-manuelni/ FWD pogon na prednjim točkovima
Ukupna dužina/širina/visina: 4.395/ 1.795 / 1.540 mm
Međuosovinski razmak: 2.655 mm
Odignutost od tla: 175 mm
Masa vozila: 1.395 – 1.613 kg
Zapremina prtljažnika: 430 – 1.406 litara (max)
Zapremina rezervoara za gorivo: 51 l (sa AWD 48 l)
Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,8 l/100 km
Tvornički deklarisana potrošnja (izvan grada/ komb./ grad): 4,5 / 5,1 / 6,2 (l/100 km)
Emisija CO2 – NEDC komb: 116 g/km
EU norma emisije ispušnih plinova: Euro 6d
Mazda M Hybrid System 24 V
Boja karoserije: Soul Red Crystal (premium crvena)
Felge prečnika 18 inča, gume 215/55 R18
Garancija na vozilo: 3 godine ili 100.000 pređenih km; Lak: 3 godine; Prohrđavanje: 12 godina

Cijena osnovnog modela Mazda CX-30 G122: 43.780 KM
Cijena testnog vozila sa PDV-om 56.900 KM

Oprema testnog modela: INFO-sistem (board computer), digitalni instrumenti, Head-up displej sa projekcijom na vjetrobransko staklo, LED prednja svjetla s halogenim dnevnim svjetlima, LED pokazivači pravca, LED zadnja svjetla, 18″ ALU felge, sistem nadzora pritiska u gumama, set za reparaciju gume, elektro-podesivi, grijani i sklopivi retrovizori, električna parkirna kočnica + funkcija ‘Auto Hold’, prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), kožni upravljač (novi dizajn), kožna ručica mjenjača, elektro-podizači stakala naprijed i straga, zadnja sjedišta – preklopiva u odnosu 60:40, centralna konzola sa naslonom za ruku naprijed, sistem MZD Connect +8,8″ displej u boji + HMI komander (novi dizajn), centralno daljinsko zaključavanje, automatsko zaključavanje, G-Vectoring Control Plus (GVC+) sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u krivinama, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga), zračni jastuk za koljena vozača, Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u gradskoj vožnji sa detekcijom pješaka (AEB), sistem automatskog kočenja pred preprekom (SBS), senzori za svjetla (uključenje/isključenje) i za kišu (samoregulacija rada brisača), adaptivni radarski tempomat (MRCC), pomoć pri zadržavanju u voznoj traci (LKA), nadzor mrtvih uglova (BSM) + upozorenje na bočni saobraćaj nazad (RCTA), navigacioni sistem, TSR sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala (HBC), sistem upozorenja vozača na umor (DAA), parking senzori – naprijed i nazad, kamera za vožnju unazad – digitalna, audio-sistem sa 8 visokokvalitetna zvučnika (AM/FM, USB), Apple Carplay/Android Auto, prijemnik digitalno audio signala (DAB), Bluetooth sinhronizacija za mobilne uređaje, E-Call sistem (poziv u slučaju nužde), multifunkcionalne tipke na obruču upravljača, grijanje sjedišta naprijed, grijanje obruča upravljača, odleđivač brisača, dvozonski automatski klima-uređaj, Smart Keyless Entry (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila), unutrašnji retrovizor – samozatamnjujući (sa okvirom), električno otvaranje poklopca prtljažnika.

Opcijski paketi:
Paket ‘Sound’ 1.200 KM: Bose ozvučenje, 12 zvučnika;
Paket ‘Style’ 2.400 KM: Prilagodljiva LED prednja svjetla, zatamnjena stakla – pozadi, unutrašnji retrovizor bez okvira, ukrasne sjajne obloge nosača krova;
Paket ‘Luxury’ 3.000 KM: Sjedišta obložena kožom (standardno crna koža), elektro-podešavanje vozačevog sjedišta sa memorijom pozicije, Head-Up Display/ vanjski retrovizori – sa memorijom podešavanja, automatsko zakretanje vanskih retrovizora prema dolje (vožnja unazad);
Paket ‘Safety’ 1.800 KM: 360° Top View Monitor, upozorenje vozača na umor sa kamerom (DAA+), upozorenje na bočni saobraćaj naprijed (FCTA), upozorenje na bočni saobraćaj pozadi sa automatskim kočenjem, automatsko kočenje u gradskoj vožnji – pozadi (Raer-SCBS), sistem podrške vozaču Cruising & Traffic.

Izbor boja karoserije: Metalik 760 KM; Machine siva 1.040 KM; Soul crvena Crystal 1.320 KM.