Prodaja automobila u Evropi se znatno smanjila u julu i augustu ove godine. Nakon nekoliko mjeseci blagog oporavka prodaja je zaustavljena zbog nedostatka čipova pa se više ne može mjeriti ni s prošlogodišnjim pandemijskim rezultatima.
Prodaja novih automobila pala je 18 posto u augustu i 24 posto u julu u odnosu na prošlogodišnji nivo, saopćilo je evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA.
Prodaja je sada porasla za samo 13 posto u prvih osam mjeseci 2021. godine, ali treba uzeti u obzir da je 2020. cijela Evropa bila u lockdwonu od proljeća do ljeta i da auto-saloni gotovo da nisu radili. Svi su se nadali da će 2021. biti godina oporavka i snažnog uzleta, ali to se ne događa, a razlog je jednostavan. Automobilsku proizvodnju uništava globalna nestašica poluvodiča, a kraj se ne vidi, prenosi Revija HAK.
Zato proizvođači automobila sada daju prioritet svojim najunosnijim modelima jer je broj vozila koja mogu proizvesti ograničen.
Brojke u julu i augustu najgore su u dva mjeseca od kraja ekonomske krize u eurozoni 2013. godine. Pad je bio veliki, a najveća evropska tržišta automobila – Njemačka, Francuska, Velika Britanija, Italija i Španija su sva zabilježila dvocifrene padove svakog mjeseca.
Među najvećim proizvođačima automobila, evropska prodaja pala je prošlog mjeseca 14 posto za VW grupu, 29 posto za Stellantis i 23 posto za Renault prošlog mjeseca. Nove registracije su smanjene 38 posto za Daimler i 18 posto za BMW.